tiskikone jättää astiat likaisiksi. syy?
olen puhdistanut sihtilän, käyttänyt koneen puhdistusainetta ja esitiskannut astiat. silti aina osassa asitoita on jotain möhnää jäänyt.
kone on muutaman vuoden vasta vanha ja muuten toimii ok.
vinkkejä, mistä voisi johtua?
Kommentit (12)
suihkuvarsi on tukossa?
Viemäri on tukossa?
Koneen puhdistusaine ei ole riittänyt puhdistamaan konetta, vaan se on vieläkin likainen?
suihkuvarsi on tukossa?
Viemäri on tukossa?
Koneen puhdistusaine ei ole riittänyt puhdistamaan konetta, vaan se on vieläkin likainen?
viemäri vetää ja kone ottaa myös veden kunnolla. koneen olen puhdistanut sun -tiskikoneen puhdistustableteilla,useamman kerran peräkkäin ja vielä käsin tiskannut irrotettavat osat sekä sisäpinnat pyyhkien.
ap
näyttää meilä olevan ainoa, joka oikeasti puhdistaa tuon koneen kunnolla.
laitatko astiat koneeseen heti pois tiskialtaasta? meillä ainakin ne kuivuu astiat siis ja ei lähde millään. myös konetiskiaineella on väliä, halvimmilla ei lähde, eikä swipellä lähde meidän koneella.
Meillä oli rosenlewin kodinkoneet edellisessä talossa. Ja koska samanmerkkiset jääkaappi, pakastin ja hella toimivat moitteettomasti, niin ei edes ajateltu, että tiskikone on jotenkin huono. Me vain kuviteltiin, että tiskikoneet ovat sellaisia, että sinne menevät astiat pitää esitiskata. Meillä ei ollut aiempaa kokemusta tiskikoneista.
Rakennettiin sitten uusi talo, minne ostettiin kalliimmat kodinkoneet. Jääkaapissa, pakastimessa ja hellassa kalliimpi hinta meni ihan hukkaan, sillä ne rosenlewin vanhat oli aivan yhtä hyviä. Mutta tiskikoneessa taas oli niin huima ero, että se oli mulle vähän järkytyskin. Me kun suunniteltiin keittiökin sillä ajatuksella, että astiat pitää huuhtoa ennen tiskikoneeseen laittoa. Ihan turhaan tuota huuhtomista niin korostettiin, sillä eihän tähän oikeasti toimivaan tiskikoneeseen tarvi huuhtoa kuin joitain harvoja astioita.
Tiskikoneissa on eroja.
Meillä jättää nestemäinen tiskiainen muutaman käyttökerran jälkeen astiat tahmaisiksi. Kun käytän vuoronperään nestemäistä ja nappeja (Finish, Daw) niin astiat tulevat pääsääntöisesti puhtaina koneesta.
Nykyään tiskikone ei välttämättä kestä kuin joku 3v., vaikka olisi ollut kalliskin. Meillä just hajosi n. 3v. vanha kone (joka lienee maksanut 900-1000 eur). Oli parikin vikaa ja kolme eri osaa rikki.
Eli jos ei mitkään nuo kotitemput auta, niin luulen että koneessa on joku osa rikki (joku vesipumpuista esim. veden kierrätys, huuhteluaineannostelija, piirikorttivika niin että pesuohjelma ei toimi kunnolla / ei lämmitä tarpeeksi...)
Saanee apteekistakin, mutta itse käytän pusseja jotka tarkoitettu kahvinkeittimen puhdistukseen.
sama juttu jo kahdessa eri koneessa. Esipesu heittää puuronrippeet alhaalta ylhäällä oleviin laseihin kiinni ja jostain syystä pesu ei pese niitä pois. Kuin puuron kuitu "palaisi" heti lasiin kiinni. Ei auta kuin huuhtoa puuroastiat tosi tarkkaan ensin.
Tai ongelma on lähinnä siinä, että rakas mieheni ei suostu olemaan laittamatta puurokattilaa huonosti huuhdeltuna sinne alatasolle...
Mutta koska en halua tiskejä yksin kontolleni, ylitän valittaa vain vähän ja joskus ;)
Eli se pyörivä osa.