Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jäähyaika

Vierailija
10.08.2011 |

Kuinka pitkä aika teidän mielestänne on sopiva 2-vuotiaalle? Ja miten toimitte jäähyn jälkeen? Haleja? Keskustelua? Mitä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipide.

Vierailija
2/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tajuaa jo, että penkille meno on seuraus tyhmäilystä:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäähytetään 2-vuotiasta vain niissä tilanteissa, joissa vahingoittaa muita, eli silloin harvoin kun puree tai lyö siskoaan. Istutetaan "jäähylle" viereen, pidetään lujasti kiinni ettei pääse karkuun. Sopiva aika on mielestäni se, että lapsi ensin hieman raivoaa (eli että kyseessä on rangaistus) ja sitten rauhoittuu sen verran että suostuu pyytänään anteksi. Tähän meneen yleensä n 30 s jäähyllä istumista.

Vierailija
4/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on nyt ihan viimeinen keino! Neidillä ollut 1v 4kk lähtien sellasta että kun ei saa tahtoaan läpi, lyö päätään lattiaan tai seinään. Jos komennetaan, sama toistuu tai sit lyödään komentajaa. Jos leikkikaveri vie lelun kädestä tai leikkii juuri sillä millä neiti haluais leikkiä, lyö. Tahtotytön kanssa täällä siis elellään ja nyt ollaan 3 kertaa käytetty jäähyä tyyliin että laitettiin yhteen huoneeseen oven taakse, itse koko ajan seisten oven takana ja puhuen lapselle. Tyttö itkee huoneessa ja sitten kun ovi avataan n. 30 sek kuluttua niin syöksyy halaamaan. Nyt kun muutaman kerran kysytty lyömisen jälkeen että viedäänkö jäähylle (annan siis yhden varoituksen ennen sinne vientiä) vastaa heti että ei viedä ja loepttaa lyömisen heti.

Vierailija
5/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen keskustelu. Kyykistyt lapsen tasolle, katsot silmiin ja tarvittaessa otat lapsen käsistä kiinni ja selvästi sanot mikä meni vikaan tyyliin: Sinä et saa purra, se sattuu ja tulee pipi, katso mikä pipi tuli, nyt pyydät anteeksi..

Anteeksipyytämisen jälkeen halit ja vielä muistutus "muistathan nyt"..

Kaksivuotias on aika pieni moiseen käsittelyyn, mutta uskoo ja ymmärtää hirveän helposti jos vaan ilmeesi ja eleesi ovat uskottavat.

Ei siis tarvitse huutaa tai pelotella eikä missään nimessä satuttaa. Pelkkä selvä rangaistus ja puhuttelu iänmukaan riittää.

Vierailija
6/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkeistä! Itsestä on kyllä tuntunut pahalle laittaa neiti oven taakse huutamaan mutta enemmän se on tuntunut auttavan kuin se että pelkästään vieressä pitäisin.

Nyt on neiti näiden kolmen jäähyn jälkeen alkanut itse "muistella" niitä. Eli saattaa yhtäkkiä sanoa itse että "jäähy" ja "kämppään" kun olen sanonut että sitten jäähylle kämppään jos vielä lyöt. Ja sanoo myös henkilöiden nimiä joita on lyönyt, silloin olen muistuttanut tyylin "niin, löit x:ää ja sen takia jouduit jäähylle. Niin ei saa tehdä koska se ottaa kipeää toiselle". Eli kai se on menossa perille edes jollain tapaa..

Satuttaminen onkin mielestäni ihan turhaa: miksi sanot lapselle että ei saa lyödä jos itse saat aikuisena sitä kuitenkin tehdä?

Vierailija
7/7 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi minuuttia (yksi minuutti per vuosi), aika alkaa alusta jos kaveri lähtee karkuun.

Meillä pojan piti 2-vuotiaana alkaa pysyä itse jäähyllä, itse jatkoin touhujani kelloa vilkuillen.

Jäähyn jälkeen jutellaan miksi oltiin jäähyllä. Toki asia on tehty selväksi jo jäähyllä uhkaamisen yhteydessa ja selitetty silloin kun jäähylle on laitettu. Pojan on pyydettävä anteeksi ja halataan. Sitten jatketaan yhdessä keskeytyneitä touhuja.

Jäähyä käytetään silloin kun homma lähtee tyystin lapasesta eli tavaroita rikotaan, löydään toisia tai puhutaan tosi tuhmia, eikä kieltoja totella.