Täh? Siis petaako jotkut vielä nykyaikana sänkynsä??
Täh?
Siis petaako jotkut vielä nykyaikana sänkynsä??
Minä en muista että olisin koskaan pedannut sänkyäni. Siinähän se tuulettuu yön hajuista ja kosteuksista päivän mittaan eikä pölyynnykään, koska meillä ei käydä päivällä makkarissa.
Eiks toi oon semmonen aikansa elänyt naisellinen tapa?
Kommentit (78)
minä en. :) Ymmärrän että se on ollut tärkeää, kun on ollut ahtaat tilat ja sängyllä on istuttu. On myös ollut aika, jolloin sänkyjen petaaminen on osoittanut muille, että tässä asunnossa asuu Kunnon Ihminen. Nykyaikana tuo tuskin on tarpeellista.
kyllä minusta tuntuu makuuhuoneet paljon siistimmiltä heti kun sänky on pedattu. Päiväpeittoa en käytä joka päivä.
"eikä pölyynnykään, koska meillä ei käydä päivällä makkarissa."
Teillä pölyä vain siellä missä ihmiset liikkuu? Pölypilvi niin kuin Tenavien Ripa-Rapalla?
eihän päiväpeittojakaan ole missään enää myynnissä...
oksettavaa te touhuatte siinä sängyn päällä pitkin päivää, jos se täysyy suojata? Vai kammoksuttaako sua ajatus, että siihen täkkien päälle on kenties leijaillut pölyhiukkanen tms? Minä en oikeasti ymmärrä. Samat tekstiilithän sulla on sängyssä, petasit ne tai et.
minulla on kauniisti sisustettu makuuhuone ja sen kruunaa kauniisti pedattu sänky.
Provohan tämä mutta oikeasti minua jotenkin ällöttää ihmiset jotka eivät petaa sänkyjään
En todellakaan ole mikään erityisen siisti ihminen mutta on tosi ikävä mennä nukkumaan sänkyyn joka on vaan lojunut päivän auki. Se annetaan olla aamulla se aika auki kun tehdään ja laitetaan ennen lähtöä pakettiin, on siis tuultunut siinä vaiheessa jo. Ja illalla on ihana avata sänky ja mennä siistiin ja viileään sänkyyn nukkumaan jossa on vielä peitotkin ojossa.
kuin tiskien laittaminen tiskoneeseen samantien kun on syöty tai ruuanlaitto. Ei ollenkaan tarpeellisia elämän kannalta, perintöä ajalta, jolloin naisilla oli liikaa aikaa.
Mielestäni on tosi oksettavaa mennä nukkumaan sänkyyn, jota ei ole pedattu päiväksi.
:DDD
Teillä pölyä vain siellä missä ihmiset liikkuu? Pölypilvi niin kuin Tenavien Ripa-Rapalla?
pölystä on ihmisen hilsettä. Sängyssä sitä on tietty määrä olipa se pedattu eli ei.
Ja jos huoneessa ei liikuta, ei ilmavirta nosta mahd. pölyä lattioilta ym pinnoilta.
ap
Tykkään pedatusta sängystä, harvoin saan vain oikeasti aikaiseksi.
Meillä on niin vähän tilaa, että vanhempien sänkyä käytetään leikkipaikkana. Siinä pompitaan tai jos joku lapsista haluaa leikkiä tai muuten vain olla rauhassa, saa mennä äidin ja isän huoneeseen eli käytännössä sängylle eikä muut saa tulla häiritsemään. Lisäksi itse teen siinä omat koulujuttuni kun keittiön pöydällä on jatkuvasti kaikkea muuta meneillään. Lisäksi pedattu sänky on kauniimpi.
Lastensänkyjä ei pedata.
jos sängyt olis petaamatta ja likaiset astait tiskipöydällä. Kaikki meistä kun ei asu niin isoissa lukaaleissa, että huoneet voi pitää suljettuina "poissa käytöstä! päivän ajan.
pölystä on ihmisen hilsettä. Sängyssä sitä on tietty määrä olipa se pedattu eli ei.
Ja jos huoneessa ei liikuta, ei ilmavirta nosta mahd. pölyä lattioilta ym pinnoilta.ap
jos sängyt olis petaamatta ja likaiset astait tiskipöydällä. Kaikki meistä kun ei asu niin isoissa lukaaleissa, että huoneet voi pitää suljettuina "poissa käytöstä! päivän ajan.
mut olkkarissa ja keittiössä me ollaan päivät.
aå
ps. ei oo provo, tuli mieleen tosta "saako joku pidettyä kodin yksin kunnossa"-ketjusta!
Sä olet simppeli :D
Ja jos huoneessa ei liikuta, ei ilmavirta nosta mahd. pölyä lattioilta ym pinnoilta.ap
Kotimme on siisti. Tavarat laitetaan paikoilleen, vaatteet kaappeihin ja likaiset pyykkikoriin, likaiset astiat tiskikoneeseen, ja sängyt pedataan päivän ajaksi. Kaunis päiväpeitto on minusta myös osa sisustusta. Kukin tyylillään :)
Pölyn määrään sillä ei ole mitään merkitystä, laitanko mä sen päiväpeiton sängyn päälle vai en.
Sänky on kauniimpi petattuana, siksi petaan kun tulee vieraita.
jaksa sänkyä pedata. Niin ja meillä sänky (siis meidän vanhmpien) on olohuoneessa.
Jos sattuu vieraita tulemaan (mikä tapahtuu ehkä kolme kertaa vuodessa), sitten pedataan.
Tosin huushollini ei ole koskaan ollut eikä varmaan tule olemaan mikään siisteyden ja järjestyksen perikuva.
Meillä on toisinaan, eli käytännössä varsin usein sekä tiskaamattomia astioita että sänky petaamatta.
Sama juttu kuitenkin meillä, että ei makuuhuonetta "pidetä poissa käytöstä päivällä". '
Siellä voi joku löhötä työvaatteilla, siellä hyppivät lapset, kissat, koirat...
Jotenkin tuntuu mukavammalta mennä nukkumaan kun tietää, että lakanoissa ei ole temmeltänyt päivän aikana kaikki talon asukkaat, nelijalkaiset karvakorvat mukaan luettuna.
Mielestäni on tosi oksettavaa mennä nukkumaan sänkyyn, jota ei ole pedattu päiväksi.