5-vuotias poika tosi aggressiivinen.
Mies on tukistanut ja läppinyt, kun ei ole saanut tottelemaan. Olen saanut tuon loppumaan, kun uhkasin tehdä lastensuojeluilmoituksen ja viedä lapset kokonaan pois. Nyt mies ei saa poikaa enää uskomaan, niin kieltää aina kaiken, pelaamisesta pyöräilemiseen. Eilen mies nukkui tirsoja ja poika leikki rauhassa sellaisella isolla autolla, jonka renkasta kuului rahinaa kun ajoi lattialla. Mies syöksyi makkarista, repi auton pojan kädestä ja heitti ulos. Tästä sitten piti miehen kanssa vääntää kättä, kun ihmettelin että toinen rauhassa leikkii ja juttelee toisten lastemme kanssa. Miestä häiritsi "lattian kautta kuuluva kauhea meteli". Tänään tulin töistä ja mies oli heittänyt pojan autoja ison läjän pihalle kun ei kuulemma tottele mitään. (ja vielä ihmettelee, miksi poika heittelee tavaroita)
Olen koettanut miehelle sanoa, että antaa vaikka ohjattua tekemistä, piirtämistä, askartelua, muovailua, legoja rakenteluun yms. Mutta kun ei mies vaan jaksa.
Ja minä en jaksa, kun mielestäni mies piinaa lasta ja lapsi on siksi aggressiivinen. Rajat pitää olla, mutta raja myös miehen yksinvaltiudella. Eikö pidä kieltää, varoittaa ja sitten sanktio? Tänään mies lähti harrastukseen, kun tulin kotiin. Ja poika on koetellut minua, laitoin kahdesti arestiin, huusi, potki rintaan, repi, kynsi ja potki huonekaluja. Nyt se on arestien ja keskustelujen jälkeen hyväntuulinen ja touhuilee ja leikkii. Odotan taas "kauhulla" mitä tapahtuu, kun mies kotiutuu. Kestääkö lapsen esim. röyhtäistä tai pieraista ja tuleeko niistäkin rangaistus....
Kommentit (6)
koska on saanut sellaiseen käytökseen mallin kotoa. Tsemppiä kierteen katkaisemiseen! Kehu paljon hyvästä käytöksestä, vaikka vähän vähemmästäkin.
Tiedät siis itsekin, miksi lapsi on aggressiivinen. Syy ei ole lapsessa vaan siinä mielipuolessa äijässä.
Kuka lastasi suojelee, jos et sinä?
Miksi katselet tollaista äijää? Miksi et ole heittänyt tollaista despoottia hevon helvettiin jo aikapäiviä sitten?
oireilee isäänsä ihan selvästi.
Yritä nyt ensin puhua sille miehellesi järkeä. Että tuollainen käyttäytyminen on oikeasti todella vahingollista lapselle. Mun mielestäni sä voit myös puhua lapsellesi isän käytöksestä, sanoa että sinä et ole isän kanssa samaa mieltä noista jutuista, ja että iskä on hermostunut, mutta ei saisi noin käyttäytyä.
Ja muista, että et todellakaan hyväksy pojaltakaan huonoa käytöstä, vaikka tiedät sen johtuvan isästään.
"Kyllä tässä tarinassa ongelma on agressiivinen mies, ei lapsi!"
Aggressiivisuus on ihan samalla tavalla ongelma, joka pitää ratkaista.
pikkumiehen ja tekee kaltaisekseen. Uhkaa lastensuojeluilmoituksella jos ei suostu. Ihan selvä tapaus, lapsi kärsii agressivisesta kohtelusta ja siksi käyttäytyy noin. Pohjimmiltan on tosi surullinen lapsi, mutta ei osaa sitä sanoa ääneen vaan näyttää sen ilkeilyllä..
Ha ha ha, sinulla on vammaista poikaa! Minä olen poikasi fiksumpi! Olen varma ettei hän edes pystynyt päästämään päiväkodista.
Tyhmiä, pikaasi koskevia, psykopaatisia terveisiä
Lasse Lehdiltä
P.S Hanki elämää
P.S.S Muista katoa Crimanalds mindsia