Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sujuu läskiltä juoksu?

Vierailija
10.08.2011 |

Olen 160cm/101,5kg. Aloitin puolitoista viikkoa sitten sohvaperunoille tarkoitetun juoksukoulun (aikalailla kai sama kuin se Porin juoksukoulu).

Arvatkaas miten on menny? Ja jos löytyy samankokoisia jotka on tuota juoksukoulua "käyneet" niin olis kiva kuulla kokemuksia!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko tuossa vesijuoksua alkuun ennen kuin paino putoaa vähemmän rasittavaksi? Polvet ja nilkat tulevat olemaan kovilla, mutta hyvä se liikunta varmasti on.

Vierailija
2/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

välitä tommosista kuin 3...Onnittelut kuntoilun aloituksesta :) Itse olen pudottanut tämän vuoden aikana 8 kiloa ja pikkuhiljaa voisi yrittää pudottaa lisää :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantalla kurlaaminen kuulostaa houkuttelevalta ;)

4

Vierailija
4/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin painoin alle 85 kg. Kyllä siinä on nivelet niin kovilla. Ja mulla tää oli ihan fyssarinkin suositus. Ja siis ei pahalla tämä kommentti vaan varoituksena vaan, jos et ole ottanut huomioon.

Vierailija
5/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikken olekaan kuin 168/68. Meinasi kuolema tulla ja polvet huusi hallelujaa. Puhumattakaan siitä, että henki ei meinannut kulkea.

Mutta ens vuonna tähän aikaan sauvakävelen vauhdilla :)

Tsemppiä ap:lle.

Nimim. ensimmäiset juoksuaskeleet kolmeen vuoteen.

Vierailija
6/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en aiemmin uskalla-nyt käyn kävelemäsä ja jumppaan (ei hyppyjä) ja laskettelen ruokavaliolla.

Vierailija
7/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

160vm/85kg ja hyvin kulkee. Toki on tarkoitus noita kilojakin pikkuhiljaa pudottaa. Polvikipuihin vaan sit lihastreeniä, niin ei nivelet joudu niin rasitteelle. Ja rauhallisesti, kehoa kuunnellen. Tsemppiä matkaan!

Vierailija
8/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitin justiin ihan rapakuntoisena pohjalta hitaalla ohjelmalla. Mulla ei ollut mitään muuta vaivaa kuin että toisen polven yläpuolella lihasten kiinnityskohta kävi kipeäksi ja sehän on vain lihasten heikkoutta. Parin päivän huili ja taas jatkui eikä kipu toistunut enää.

fiilis oli mahtava kun tuossa ajassa kuntokin nousi kohisten, mutta vähän harmittaa kun tuli se talvi sitten niin äkkiä ja kertakaikkisesti tänne meille. En uskaltanut liukkaalla enää juosta kun olen tällainen pallero (sen yhden sanoja lainaten).. Eli kevyellä tekosyyllä se harrastus sit lopahti. Nyt en oo taas saanu ruhoa liikkeelle...

Vierailija
9/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tisseihin sattuu vaikka olisi miten hyvät urheiluliivit päällä. Samoin pelkäsin koko ajan, että perse tippuu, kun se heilui niin hirveästi.

Ja kyse oli vaan muutaman kerran kokeilusta sauvakävelylenkillä.

Vierailija
10/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin pelkäsin koko ajan, että perse tippuu, kun se heilui niin hirveästi.

...mutta tämä oli kertakaikkiaan hauskasti sanottu :D

Vierailija
11/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen niin, että kävelen niin kovaa kun vaan pystyn ja sitten juoksen taas niin pitkään kun pystyn. Aloitin tällä, nyt olen yrittänyt tehdä niin, että kävelen nopeasti yhden biisin ajan ja juoksen seuraavan jne. teen 10 km lenkkejä, loppumatkasta en enää kykene juoksemaan vaan kävelen reippaasti. Kunto on noussut suht nopeasti ja painoakin on tippunut kuukaudessa 6kg. Aion jatkaakin tätä, sillä oloni on loistava lenkin jälkeen ja kohottanut itsetuntoa, että jaksan säännöllisesti liikkua enkä vaan "makaa".

Käyn myös uimassa ja jumppailen kotona silloin kun ei pääse kuin pienelle lenkille lasten kera. (lapset pyöräilee ja vedän niitä sitten loppumatkan perässä, ovat vielä pieniä eikä jaksa hirveän pitkiä lenkkejä ajella).

Haluan myös "opettaa" lapsille liikkumisen ja terveet elämäntavat, itselleni niitä ei ole lapsena tarjottu, en ikinä halua, että omista lapsista tulee lihavia mitään liikuntaa harrastamattomia ja uskon, että paras tapa on se, että jo lapsena liikkuu paljon, sujuu sitten aikuisena "luonnostaan".

Vierailija
12/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juoksin viime kesänä Porin juoksukoulun läpi, eli kymppejä tuli juostua useampi viime kesän lopulla. Ja mitat on 157cm/80kg. Olis vaan pitäny juosta kai talvellakin tai aloittaa keväällä uudestaan, kun nyt en enää juokse.

Vierailija
13/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on menossa Porin juoksukoulun neljäs viikko, ja toistaiseksi olen jaksanut juosta ohjelman mukaan. Tosin sykkeet nousevat juoksun aikana tosi korkealle, vaikka yritän juosta niin hitaasti kuin pystyn :(

Mulla on aina ollut naksuvat ja paukkuvat nivelet nilkoissa ja polvissa. Juoksuharrastuksen myötä polvet ovat ruvenneet paukkumaan enemmän - tai sitten kiinnitän siihen vain entistä herkemmin huomiota. Etenkin portaita noustessa rutina on kauhea. Kipeät ne eivät kuitenkaan ole. Olen tässä semisti tykönäni mietiskellyt, että pitäisikö käydä naksuttelemassa polvia lääkärille varmuuden vuoksi..?

Vierailija
14/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ihan sohvaperunasta rynnänny juoksentelemaan, olen aina käynyt kävelylenkeillä ja hoitanut kauppa- ym. reissuja pyöräillen. Ruoka mulle vaan maistuu liian hyvin ja laihduttaminen on ollu aina tosi hankalaa.

Ekan juoksulenkin jälkeen olin ihan kuollut ja seuraavana päivänä oli vähän jaloissa kipuja, mutta sen jälkeen on mennyt ihan kivasti. Ja enhän mä mitään juokse, kait se lähinnä on hölkkää millä mä etenen.

Mä olen aina inhonnut juoksemista mutta nyt on tuntunut ihan hyvältä..saa nähdä juoksenko mä joskus sen 10km mitä ton ohjelman tavotteena on.

Vierailija
15/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olin yllättänyt, miten helposti juoksukoulun ensimmäiset viikot sujuivat. Ja jotenkin koko juttu oli mitoitettu sillä tavalla, että jaksoin juuri tehdä sen, mitä piti, mutten enää olisi jaksanut yhtään ylimääräistä.

Sitten valitettavasti alkoi jalkaan koskea, ja kun paranemista piti odotella pari viikkoa, niin ei tullut aloitettua uudestaan. Lähistöllä ei edes ole mitään pehmeää maastoa, jossa voisi aloittaa, joten en nyt tiedä, että mitä tässä keksisi.

Vierailija
16/18 |
10.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 174 cm ja 79 kg. Lääkäri ei sanoi, että vaikka olen hyvässä kunnossa muuten niin juoksua ei kannata harjoittaa. Se hoikille, mitä itsekään en ole vaikka olenkin ap ta hoikempi.

Lekuri suositteli jatkamaan kuntosaliharrastusta ja pyöräilyä. Ole tosi varovainen, sulla on sen verran painoa päällä, että voit tehdä itsellesi enemmän pahaa kuin hyvää. Kiva silti, että olet aloittanut sporttailun!

Vierailija
17/18 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi viikko meni sairastellessa, ja yhden viikon mies oli reissussa enkä päässyt lenkille, eli nyt on siis menossa juoksukoulun 6. viikko.

Paino ei ole juurikaan tippunut, se taitaa olla aikalailla tasan 100kg. Toissapäivänä hölkkäsin 30 minuuttia putkeen. Nyt pitäs pikkasen alkaa keskittymään tohon vauhtiin, mun hölkkä on to-del-la hidasta.

Vammoja ei ole sen kummemin tullut, eilen oli vähän sääret kipeenä mut nyt ei enää onneksi mitään ongelmia.

Eli näyttää se juoksu läskiltäkin sujuvan..tai ainakin hölkkä :D

Vierailija
18/18 |
10.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

174 cm pitkällä ja 79 kiloa painvalla ihmisellä on viitisen kiloa ylimääräistä normaalipainoon. Ei takuulla ole mikään este aloittaa - toki varovaisesti, ja kehoa kuunnellen - juoksuharrastusta esim. tämän Porin juoksuohjelman mukaan.