Mitä olette vaatineet synnytyksessä - ja mitä saitte?
Verrataan tuohon "miksi hyvin sairaan pojan äiti ei vaatinut lapselleen hoitoa" eli ainakin minä olen vaatinut kipulääkettä ja puudutusta, kumpaakaan en saanut, vaikka menin kipushokkiin ja lopulta lapsen sydänäänten katoaminen sai aikaan liikettä hoitajissa. Tosin ei silloinkaan lapsen hyväksi vaan siten, että minua heräteltiin, että "äidin pitäisi nyt pysyä tajuissaan".
Eli sairaalassa voi vaatia, pyytää, rukoilla - ja silti hoitajat ja lääkärit päättävät, mitä tehdään.
Meille syntyi vakavasta happivajauksesta kärsinyt poika vain siksi, että ammattitaitoisen henkilökunnan mielestä mikään ei ollut pielessä. Äitiä ei uskottu.
Kommentit (3)
.. ja niin ei tehty vaikka aikaa sille olisi hyvin ollut. Välilihaa leikeltiin kolmeen otteeseen eikä kätilö edes kertonut mitä tekee ja miksi.
oisin ollu vailla,mutta ei tippunut.
Tippasupistussynytyksessä vaadin epiduraalia, sen sain.
Yhdessä synnytyksessä löin vetoa kätilön kanssa että onko istukka kalkkeutunut, ei ollut vaan virhetön. Sain pizzan.
Ja kerran vaadin päästä kotiin 2h synnytksen jälkeen (oli helle ja sairaalassa ilmastointiremontti, helvetillisen kuuma). En päässyt, sain tuulettimen ja hesarin ja luvan lähteä aamulla :)