Milloin suru hellittää läheisen kuoleman jälkeen?
Tuntuu että se pahenee vaan,isän kuolemasta on nyt 4kk.
Tänään oikein havahduin siihen että meni 2 tuntia enkä ajatellut asiaa..
Kommentit (5)
Mun isä kuoli kesäkuun alussa ja mä en mieti edes joka päivä asiaa. Välillä tietty alkaa itkettämään, mut enimmäkseen muistelen vaan iloisella mielellä.
Oletko minkä ikäinen?
Itse olen 21v.
Otan osaa suruusi :)
no yleensä sanotaan, että surun kanssa tulee sinuiksi ja toimintakyky palaa täysin ennalleen noin kolmessa-neljässä vuodessa.
Suru ei lopu ikinä, mutta ajan kanssa siitä tulee sellainen kumppani, jota pitää vierellään.
Minusta tuntuu, että usein tuo 4-6 kk on hankala vaihe. Ulkopuoliset kuvittelevat, että suru on "ohi" tai siitä on päässyt yli jollain lailla. Usein kuitenkin vasta tuossa vaiheessa tajuaa, että millainen menetys on oikein ollut. Suruhan on aaltoliikettä. Välillä menee paremmin, välillä huonommin.
Meiltä on lapsi kuollut ja puhun sillä kokemuksella.
Meillä oli aina vaikea suhde ja tietyt asiat jäivät selvittämättä,se todella harmittaa :( ap
on tuntunut jo hieman valoisammalta. En itke ihan joka päivä. Mutta välillä tulee hankalampia kausia kyllä.
päivittäin häntä ajattelen mutta nykyään ei ihan joka päivä tule sellaista suunnatonta surun ja kaipauksen tunnetta. Olen siis jo tottunut ajatukseen ettei häntä enää ole mutta tosin mulla oli 4v aikaa totutella ajatukseen kun hän sairasti...