Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen syksy teillä on alkamassa? lasten kouluun, harrastuksiin, omiin kuvioihin jne liittyen?

Vierailija
09.08.2011 |

Meillä esikoinen aloittaa 4-luokan ja englannin lisäksi saksan kielen ja harrastuksena aloittaa judon. Kuvataidekoulu jota harrasti 2v ajan on ollut tänävuonna tauolla, paikka edelleen siellä olemassa ja joulun jälk katsotaan jatkaako sitä.

Kuopus aloittaa 2-luokan ja hällä muutoksena suurin se etä läheisin kaveri, ja naapuri, muutti pois, ei kauas mutta kuitenkin niin että vaihtaa koulua/luokkaa:/

Miehellä jatkuu sama duuni kuin vikat 10v ja itse en ole työpaikkaa löytänyt, keväällä loppui edellinen duuni.

Olen meititnyt Seuren keikkalaiseksi ryhtymistä jos ei pysyvämpää nyt löydy, voinpahan sitten valita itse miltä alueelta työni otan vastaan ja mihin taloon menen sekä sen teenkö työtä ma-pe vai esim välillä ainakinniin että teen 4-päiväistä vkoa..

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat yrittäjiä.

Kolmasluokkalaisella koulu on selkeästi rankempaa kuin aiemmin, eskarilaisella luvassa työläs talvi.

Yhteiset harrastukset, tanssi ja kuviskoulu, mikä helpottaa, kun ei moneen kertaan tarvitse kuskata.

Vierailija
2/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2-luokka ovat iisejä, yleisesti ottaen niin sanotaan ja 3-luokalla vasta varsinaisesti alkaa koulunkäynti jonka huomaa mm kokeiden määrässä, opiskelutekniikan hallitsemisen tarvitsemisessa, uuden kielen alkamisessa ym..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja osaan kyllä odottaa koulun vaikeutumista. Sen verran olen kuulostellut kaverien isojen sisarusten kommentteja.

Uutta kieltä ei ala, mutta ihan jo päivätkin pitenee. Näin juuri uuden lukkarin.

Vierailija
4/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä lukuvuonna jää yksi viikkotunti vähemmälle viime vuoteen verrattuna, koska viron kieli jää tauolle opettajapulan vuoksi. Jäljelle jäävät kuitenkin yhä englanti, ranska ja venäjä, joten töitä riittää yhä. Luvassa heti lukuvuoden alussa viikon pituinen leirikoulu. Aikoi ehkä jatkaa teatteriharrastusta.

Itselläni jatkuu vielä vuoden sama mielekäs työ kuin mitä olen 2 vuotta tehnyt. Kesän aikana on vahvistunut päätös siitä, että tänne jäädään asumaan ainakin siihen saakka, kun lapsi pääsee peruskoulusta. Tähän asti on pari vuotta mietitty paluumuuttoa kotiin.

Kivaa syksyä odotan.

Vierailija
5/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidesluokkailaisella tulee muutama uusi aine, joita innokkaasti odottaa. Harrastaa partiota ja sulkapalloa -harkitsee kitaratuntien aloitusta.

Kolmasluokkalaisen koulu muuttuu haastavammaksi, joka on hänen kannaltaan hyvä juttu. Harrastuksina jatkuu baletti ja partio.

Eskarilainen jännittää tulevaa vuotta ja haluaisi kovasti oppia lukemaan... Harrastuksena yleisurheilu ja haaveena päästä rumputunneille.

Molemmat vanhemmat töissä, joten iltapäiväkuvioita joudutaan jonkin verran kalenterin kanssa miettimään. Mulla vuorotyö ja miehellä liukuma työajassa, niin vaatii hieman suunnittelua ;)

Vierailija
6/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jatkaa vanhassa työssään (yli 5v samassa paikassa), minä määräaikaisessa työssäni (vuoden loppuun, mutta voi tulla jatkoa) ja hain työn ohessa kouluun, josta sov. kokeet parin viikon päästä. Nuorin lapsi pk:ssa, keskimmäinen aloittaa eskarin ja vanhin menee neloselle. Vanhimmalla harrastuksena kuvis vain tänä vuonna, ed. vuosina ollut myös telinevoikka/jumppa, mutta halusi nyt jättää väliin. Nuorimmat ei vielä harrasta. Jos pääsen kouluun niin olen työn ohessa kaksi iltaa viikossa siellä + tehtävät ym. Miehellä on gradu tekemättä omista opinnoistaan, joita opintovapaalla suoritti pari vuotta sitten, nyt tämän syksy-kevät kuaden aikana olisi sekin saatava valmiiksi.

Vierailija
7/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen aloittaa 2-asteen viimeisen vuoden opinnot, kuopus aloittaa 2. vuoden ala-asteella.

Itse jatkan samassa työpaikassa uudella määräaikaisella työsopimuksella.

Laitan vyön tiukalle ja rahapussin nyörit kiinni ja aloitan säästökuurin, jotta voin joskus hengittää vapaammin raha-asioiden suhteen, nyt eletään vähän kädestä suuhun vähän aikaa.

Aloitan ystävättren kanssa jonkun tanssiin liittyvän harrastuksen. Kuopukselle pitää keksiä joku ryhmäliikunta-juttu ja esikoinen on luvannut opetella laskettelemaan serkkujensa kanssa.

Vierailija
8/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan uuden koulun (taas :( ) eli merkonjominopinnot.

Lisäksi pitäs jaksaa ekaa kertaa tehdä töitä koulun ohella, 2-3 vuoroo viikossa ainakin.

Terapia jatkuu, mut enää kerta viikkoisena joten onaspahn yksi ilta vapaampi.

Näil näkymin päivät menee klo 8-16 koulussa, yhtenä kahtena iltana klo 17-21 töissä ja lauantait töissä.

Lisäksi pitäs jaksaa hoitaa kahtas koiraa ja kahta häkillistä rottia. Ihan jees jos välil ehtii siivoamaankin. Saatika syömään.

Noh, eipähän tarvi muita harrastuksia :)

Vierailija
9/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman työ edelleen päivätyötä kaikenlaisilla liukumilla ja etätyömahdollisuuksilla. vanhimmalla alkaa lukion toinen luokka, muuta ei tarvitse kuin olla asiantuntija-apuna ja tilata kirjoja, liikkuu jokapaikkaan itsenäisesti. nelosluokkalaisella alkaa saksa mutta se tuskin aiheuttaa ongelmia, koulu sujuu hyvin. Yksi uusi harrastus kädentaitokerhon lisäksi mutta sinne lapsi pääsee kulkemaan itsenäisesti. Yksi kaveri muuttaa pois joten se aiheuttaa surua. Tokaluokkalainen jatkaa leikkimistä kavereiden kanssa kotipihassa ja IP-kerhossa. Pienemmät joka toinen viikonloppu isällä joten voin tehdä vapaaehtoisharrastuksiani edelleen, urheiluharrastus siirtyi vähän kauemmas ja on eri aikaan mutta sekin on parempi kuin maanantaisin. Ainut erilaisuus on se että pitää säästää joulukuista etelänmatkaa varten.

Vierailija
10/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 pv/vko, mies lomalta palattua alkaa samoin tekemään osa-aikaisuutta. Lapsella 1-v jatkuu vauvauinti 1 krt/vko taaperouintina kesätauon jälkeen (koko perheen harrastus), samoin jatkuu kerran viikossa muskari (sattuu silleen kivasti, että joka toinen vko käy isän kanssa, joka toinen vko äidin kanssa). Kiirettä taitaa riittää, sillä isä vielä okt:n rakennusprojekti alkoi nyt elokuussa (rakennuttamisprojekti oikeastaan) ja minulla, äidillä, vielä väitöskirjan kirjoitustyö kesken, mutta toivottavasti saan valmiiksi ennen töiden alkua, joka siis lokakuun alussa.

Vierailija
11/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden asunnon metsästystä ja mahdollinen muutto toiselle paikkakunnalle. vuoden alusta hoitovapaan jälkeen töihin ja taapero aloittaa päivähoidon, kunhan nyt vaan asumispaikkakunta selviää. Kaiken lisäksi tuntuu ettei oikein riitä voimia kaiken pähkäilemiseen ja organisoimiseen kun vastikään toipunut keskivaikeasta masennuksesta.

Vierailija
12/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen jatkan hoitovapaalla, en vielä tiedä kuinka kauan. Vauva on nyt 7 kk. Kiva kun myös siskoni on hoitovapaalla, nähdään usein.

Tytär aloittaa 6. luokan, ja hän jatkaa keväällä aloittamaansa ratsastusharrastusta. Luultavasti tunnit on aina lauantaisin. Lisäksi hän ehkä menee vanhaan kuvataideryhmäänsä, mutta tanssia ei ehkä jatka enää.

Poika menee 4. luokalle, jatkaa lätkäharrastusta, harkat monta kertaa viikossa. Lisäksi käy isän kanssa golfaamassa jos aika sallii.

Minä ja vaavi mennään johonkin seurakunnan kerhoon, ja yritän alkaa käydä jumpassa ja lenkkeillä. Raskauskiloista olisi päästävä eroon... n. 6 kg on ylimääräistä.

Mies jatkaa rakennusalan yrittäjänä, töitä hänellä riittää.

Lisäksi meillä on arvokas (?) talo myynnissä ollut keväästä asti, saa nähdä löytyykö nyt syksymmällä ostajaa. Uusi asuinpaikka on jo tiedossa.

Vierailija
13/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskimmäinen perusoulun kolmannelle ja kuopus toiselle luokalle. Miehellä kiirettä pitää, reissaa paljon, itse olen vuoden ollut nykyisessä työssäni ja viihdyn hyvin.

Vanhin hoitaa itse harrastuksensa, nuorimmat tanssii ja käyvät Parkour-jumpassa, miehen kanssa golfataan ja käydään salilla.

Mukavissa merkeissä alkaa syksy.

Vierailija
14/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varman superkiirus / työntäyteinen syksy tulossa. Mä olen palaamassa 7 vuoden tauon jälkeen mun harrastusten pariin, joten niissä menee varmaan 2-3 päivää viikossa. Lisäksi töihin tulee 1-2 uutta toimenkuvaa mulle, jotka teetättävät varmaan lisätöitä ja stressiä. Mies on aloittamassa opiskelut töiden (sielläkin tänä vuonna vaihtanut vaativampiin hommiin) ohessa, joten jos pääsee ne opinnot aloittamaan, niin sit olen vielä hänen tukenaan ja aika paljon yksinhuoltajan roolissa kotona. Isompi poika menee vitoselle, opiskelee 2 kieltä ja mitä noita uusia aineita sit tuleekaan - hissaa ja bilsaa varmaan??? Isommalle pojalle on harkittu myös edellisen harrastuksen jatkumista ja uuden hommaamista. Pienempi on se meidän perheen helppo tapaus - käy vain päiväkodissa ja se saa riittää.

Katsotaan, että ollaanko vielä maaliskuussa elossa ;-) Sit pitäisi helpottaa.

Vierailija
15/15 |
09.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jatkaa samoissa töissä, joissa päivystysviikko kerran kuussa jättää sen ajan aikatauluksen minulle.

Itse jatkan 6h työpäivää ja aikaisia töihinmenoja, jotta olen iltapäivisin suht ajoissa kotona.

Vanhin menee 6luokalle ja jatkaa sekä jääkiekkoa, että salibandya ja treenejä, pelejä ja turnauksia on lähes joka päivä, paitsi yleensä ei perjantaina.

Keskimmäinen menee 4luokalle ja jatkaa telinevoimistelua. Treenejä on 4iltana/päivänä viikossa ja kisoja ehkä joka toinen viikonloppu lokakuusta lähtien.

Nuorin menee eskariin, mutta ei tuo muuta päiväkotielämässä mitään. Harrastuksena olisi tarkoitus aloittaa ratsastus, mutta en tiedä mihin väliin saan sen tungettua, kun sekin vaatii kuskaamista. Vähän myöhemmin syksyllä alkaa palloilukerho (se on äidin oma lenkkiaika).

Siis tiedän mitä teemme syksyn: Kuskaamme lapsia harrastuksiin ja seuraamme kisoissa/peleissä miten menee. Lisäksi riittänee kun muistuttelee vähän koulusta ja juttelee lasten kanssa. Muuten sitten kotitöitä. Ja tietenkin yritystä käydä lasten (no ainakin nuorimman kanssa) yleisöjäillä, uimahallissa ja liikuntatapahtumissa silloin tällöin.

Mitä muuta sitä ihminen voisikaan toivoa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi