Eikö nykyään ole enää tapana käydä yo-kuvassa valokuvaamossa?
Kaksi kummilastamme pääsi ylioppilaaksi keväällä, ja molemmilta tuli kiitoskorttina itse tulostettu, kotona otettu kuva. Jotenkin odotin "kunnon" kuvaa, olisin laittanut kehyksiin.
Itse aikoinaan kävin kuvaamossa, ja kuvia teetettiin mummoille ja kummeille. Kiitoskortit oli pienet, nekin kuvaamon kuvasta teetetyt.
Kommentit (4)
tai ei ole tapana, ihan kuin ennenkin. Ei ennenkään kaikki käyneet valokuvaamossa, ei se ole koskaan ollut tapa, jota kaikki noudattavat.
ihan kökköjä skraaduisia omatulosteita sekä valokuvaamon tuotteita. Pääasia tietenkin, että kiitoskortti yleensä tulee. Suvussa on yksi perhe, joiden lapsille pitää olla saamarin kallit toivelahjat valmistujaisiin, mutta keltään ei ole minkäänlaista kiitosta tullut jälkikäteen.
Sitäpaitsi kuvaamot ovat sikakalliita ja mun mielestä kuvaamossa otetut kuvat on jäykkiä ja teennäisiä. Rennompia ja luonnollisempia kuvia saa itse ottamalla.
Ei niitä kuvia tarvitse kotona ottaa. Näin kesäaikaan voi mennä vaikka ulos, merenrantaan ja ottaa kuvat siellä...
nyt amatöörit ottavat kuvia, joissa 80% on OK, mutta 20% pielessä. Halpaa ja niin ihanaa.