Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meneekö nyt oikein? Repeämästä kysymys.

Vierailija
08.08.2011 |

Eli synnytin nyt kesän alussa, ja jouduttiin käyttämään imukupia, jonka seurauksena leikattiin väliliha. Tai ainakin näin minulle kerrottiin, kunnes osastolla luin mukaan annetusta paperista, että oli tullut myös repeämä. Kysyin tästä suoraan, mutta kukaan ei vastannut osastolla ollessa takaisin. Tuli vain ympäripyöreitä vastauksia. Myöskin neuvolassa puhuttiin vain episiotomiasta. Eli tuo repeämä on jätetty puheessakin täysin kaiken tapahtuneen ulkopuolelle. No, nyt kotiin tuli synnytyksestäni epikriisi, jossa vihdoin ja viimein luki, että tikattu episiotomia ja 2. asteen repeämä.

Kysynkin nyt, että mikä on 2. asteen repeämä, onko tästä mahdollisesti jotain haittaa tulevassa elämässäni, ja mistä voisin nyt saada tietoa, että mikä repesi, mihin suuntaan ja kuinka paljon? epikriisi ei tuota kertonut. Kertoi vain, että 2. asteen repeämä. Tahtoisin tietää tästä enemmän koska koen, että minulla on oikeus tietää.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkittiin 2. asteen repeämä. Ehkä 5 tikkiä laitettiin. Käsittääkseni 2. aste ei ole kovin suuri, esim. yksi kokenut gyne sanoi minulle myöhemmin jotenkin näin: "ainahan jos repeää niin se on vähintään 2. asteen, 1. asteen repeämiä ei oikeastaan kirjata". Minulle oli kirjoitettu myös repeämän suunta ja että oli "siisti" mutta käsittääkseni näin ei ole aina.

Itse tunnen joskus seksin aikana tuon repeämäkohdan, synnytyksestä nyt yli 2 vuotta. Mutta ei se vaivaa mitenkään ja hyvin parani, nopeasti.

Vierailija
2/4 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eniten häiritseekin tämä epätietoisuus, etten tiedä tuosta repeämästä mitään. Eli en voi seurata seuraako siitä nyt jotain vai ei. Mielestäni on myös törkeää, että kun olen hoitohenkilökunnalta suoraan kysynyt, ei kukaan ole tosiaan mitään vastannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttamaan sun elämään, on niin pieni repeämä. Minulla 5.asteen repeämä, sulkijalihakset meni myös tietenkin siinä sivussa. Yli sata tikkiä reippaasti:( Mutta nyt jo ihan ok meininki, vuosi synnytyksestä.

Jos sua epäilyttää niin soita synnärille, ne on sulle velvollisia selittämään. Ja repeämä varmaan näkyy myös jos on tikattu joten voithan itse yrittää tiirailla:D

Vierailija
4/4 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja törkeältähän tuo näytti. Iso pala poissa pyllyn ja pimpsan välistä, mutta tuo kait on normaalia ihan epparissakin? Oikeastaan näyttää siltä, että jokin levittää pimpsaa koko ajan. Voivoi, enpä osannut henkisesti ihan tähän varautua, ja nyt tuntuu kovin turhamaiselta harmistua tällaisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi