Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pk:n hoitajat kysyivät mieheltäni aamulla "Menetkö sinä nyt töihin?" MIKSI??!

Vierailija
08.08.2011 |

Olipa outo kysymys.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli suomennettuna kysymys kuului "lomat on sitten lusittu?". Tavallista keskustelua tilanteessa, jossa lapset olivat hoidossa jo viime viikolla, koska minä olin sairaalassa ja mies joutui viemään lapsen kaksi kertaa hoitoon oman kuntoutuksensa takia.

Vierailija
22/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittivät kysyä, että ovatko lomat nyt pidetty. Mutta hiukan hassusti muotoiltu kysymys kyllä.

Eikä pk:n henkilökunnalle kuulu se, onko miehesi töissä, työtön, lomalla vai mitä tahansa.

Meillä pk:ssa olivat jostain keksineet, että olemme työttömiä silloin kun esikoinen aloitti siellä. Sitten kun heille selvisi, että olimme molemmat yliopisto-opiskelijoita, minä juuri valmistumassa, muuttui suhtautuminen jopa puhetapa... Aika hassua.

Ja kummaa, että lähdetään tekemään oletuksia. Nytkin meillä mies vie lapset lähes aina pk:iin ja hyvin eri aikaan kuin muut lapset. Hän on nimittäin töissä iltaisin klo 16 jälkeen, ja päivisin opiskelee, noin kello 10-12 alkaen. Itse taas olen kotona töissä talvisin, ja kesälomien aikaan saatan olla toimistotöissä. Eli työttömiltä saatetaan kyllä vaikuttaa, tai muuten epämääräisiltä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet/ olette noin vainoharhaisia? Käytättekö tukia väärin tms.?

Vierailija
24/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta oletusarvo on, että vanhemmat ovat töissä, kun lapset tuodaan päiväkotiin. JOs haluaa kysellä lomista, kysytään yleensä, että miten lomat sujuivat tai oliko hauska loma. JOs kysytään, menetkö sinä töihin, tarkoittaa se suoraan, menetkö sinä kotiin lusmuamaan ja väität vain meneväsi töihin. Eli työsskäyvänä loukkaantuisin kovasti.

Vierailija
25/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoituksena on kysyä että alkaako tänään työt lomien jälkeen?

Huonosti joo muotoiltu, mutta en tulkitsisi tuota mitenkään muuten ainakaan meidän päiväkodissa.

Vierailija
26/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiseen asti mietittyjä?

Minä kanssa veikkaan, että tuossa yritettiin jutella rennosti loman loppumisesta, ei sen kummempaa.

Vierailija
27/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin päikyn tädit sanoo "emmää vaan tiiä".

Että kyllä meiltä ainakin saa kysyä, missä olemme päivällä, kaikki ei suinkaan ole "töissä" tai ainakaan siten, kuin lapset sen ymmärtävät. Minäkin teen työni kotona, enkä koskaan sano olevani "töissä" vaan että teen töitä kotona.

Vierailija
28/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempiensa perään itkeviä "virikelapsia", joiden vähintään toinen vanhemmista on kotona. Ja tämä on fakta. Saahan sen lapsen sinne viedä vaikka itse vain ottaisikin "omaa aikaa", mutta ei ne työntekijät siitä tykkää.

Vierailija
29/29 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalia jutusteluahan tuo on. "joko on lomat pidetty" tai "millon sulla työt alkaa?"

kysymyksissä "joko lomat on pidetty?" ja "menetkö nyt töihin?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi