Lähtisitkö USA:n matkalle tässä tilanteessa?
Eli olen matkustanut ulkomailla kuin lapsena pari kertaa vanhempien mukana, oma-aloitteisesti aikuisena vain risteilyllä. Nyt olisi ensi kesänä mahdollisuus lähteä 17v siskon kanssa jenkkeihin, entisen au-pairimme luo asustelemaan. Lennoilla näyttäisi olevan aina jotain vaihtoja ja New Yorkin kentätkin hiukan epäilyttää, eksytäänkö johonkin täysin..kumpikaan ei ole koskaan käynyt koko maassa ja nykissäkin olisi kentänvaihto. Ja entä jos tulee vaikka jotain ongelmaa matkatavaroiden kanssa..
Osaan englantia kohtuullisesti,lukiotasolla vain, kertauksen tarpeessa olisin ja se on osin matkan tarkoituskin, siskolla sama juttu ettei ole tullut kieltä juuri käytettyä. Ja siis molemmat matkusteltu vain vähän eikä koskaan yksin kauas :O Toisaalta jostainhan on aloitettava. Uskaltaisitko itse ja mahd. perustelut?
Kommentit (5)
Kentän vaihto onnistuu kunhan varaatte tarpeeksi aikaa. Matkatavarat löytävät perille ennen pitkää, käsimatkatavaroihin vaan ne tärkeimmät.
eli jos matkatavarat katoavat niin on vaatetta ym. päiväksi pariksi. Matkavakuutus kuntoon, jos laukut katoavat saatte ostaa vakuutuksen piikkiin hieman tarpeellisia tavaroita (siis vaatteita ja sellaista).
Kentät selkeitä, jos iso kenttä varatkaa siirtymiin aikaa, samoin siihen että lento saattaa olla hieman myöhässä jne. eli ei ihan minuuttipeliä vaihdot niin ei tule hoppu.
Kentät selkeitä, siellä hyvät opasteet jne. ja jos ette ole varmoja aina voi kysyä henkilökunnalta! Ihan vaikka lippua vilauttaa jne. je he vaikka elekielellä viittovat mihin suuntaan mennä jne.
varmaankin lähinnä rahallisia mokia olis todennäköistä tehdä. Eli myöhästyä lennoilta, hukata/varastuttaa tavarat, rahat tms. Nehän ei olis niin vakavia kun kaiken voi korvata.
Huolestuttaa vaan olla niin kaukana, jos käykin jotain, oikeesti eksyn tms. ja lapset jää vielä äidittömäksi mun seikkailujen takia :O Ensin olin innoissani, nyt epäilyttää. Muistuu mieleen kaikki pudonneet koneet ja terrori-iskut ja kadonneet ihmiset jaja..vaikka mitä. Ei ehkä realistista, en enää tiedä kun olen pohtinut asiaa liian kauan :D
Mutta yksikin kannustava kommentti saa ehkä mut uskomaan että voisin jopa uskaltaa ja onnistua. Jos se äiti sitten pelastaa meidät tytöt jostain kun täys hätä tulee ;) ap
Matkan aikana voi tulla jotain sotkuja, tottakai, tai sitten ei. Joka tapauksessa pääsette au pairinne luo ja sitten tunnette itsenne tosi voimakkaiksi ja pärjääviksi!
Lentokentillä kautta maalman kaikki kulkevat kuin päättömät kanat, ne ovat kaoottisia ja vaikeita paikkoja melkein kaikille matkustavaisille (sanon vain yhden sanan: Frankfurt!). Lukekaa tauluja, katsokaa opasteita, kysykää neuvoa. Ihmiset ihan oikeasti auttavat toisiaan mielellään.
Perustelut? Voi tietysti koko ikänsä kykkiä täällä Euroopan reunalla, käydä juoppolautoilla Tukholmassa ja Tallinnassa (vain muutaman tunnin itse kaupungissa). Mutta kun maailmassa on niin paljon kivaa, jännittävää, järkyttävää, uutta jonka kokeminen tekee sielulle hyvää, niin miksei tutustuisi siihen?
Hyvää matkaa!
Siinähän sitä oppii. Ja muut auttaa jos tulee ongelmia. Isänikin joka ei puhu muuta kuin suomea on oppinut matkustelemaan ja nauttimaan siitä.