Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Analyyttisessa psykoterapiassa kohta 5 vuotta käynyt vastailee hetken kysymyksiin...

Vierailija
07.08.2011 |

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiiko se pikkuvauvavaiheessa? Jotenkin tuntuu, että ei, mutta ahdistus on jatkunut jo vuosia.

Vierailija
2/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähete? Kuka maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

analyyttisessa psykoterapiassa esim. puhutaan siitä mitä mieleen tulee, käydään läpi traumoja ja selvitetään omaa identiteettiä. Minä puhun, terapeutti kuuntelee, tekee kysymyksiä, haastaa jne.

Vierailija
4/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaprosessin aloittaminen on hyvä oikeastaan koska vaan ja oikeastaan ei koskaan. Minun mielestäni milloin tahansa kun haluaa selvitellä omia asioitaan.

Vierailija
5/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin terapeutin sillä tavalla, että sain YTHS:ltä listan paikkakuntani psykoterapeuteista. Soittelin niitä läpi ja kysyin kenellä on vapaata. Kävin haastatttelussa kahdella ja niistä valitsin toisen, jonka kanssa olen työskennellyt kaikki nämä vuodet. Ns. lähetettä en saanut, mutta YTHS:ltä sain tarvittavan lääkärinlausunnon Kelan hakemusta varten. Maksan terapian vanhempieni minun nimiini sijoittamilla rahoilla, omilla työtuloillani, opintotuella ja vammaistuella.

Vierailija
6/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeuduin terapiaan koska olin vakavasti masentunut ja halusin vain kuolla.

Vierailija
7/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse päädyit analyyttiseen ps'n? Olen kovasti pohtinut että millaista tyerapiaa haen kun aloitan - olisiko se traumaterapiaa vai psykoterapiaa vai kognitiivista vai mitä. En ole varma kuinka tehdä päätös asiasta. Olisi mukava kuulla kuinka teit päätöksesi.

Paljonko muuten sinulle jää KELA'n korvauksen jälkeen itselle maksettavaa per kerta tai per viikko? Olen itse jo yli 25-vuotias eli korvaus ei ole enää kauhean suuri ja sekin huolettaa.

Vierailija
8/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, en todellakaan olisi masentunut enkä terapiaa tarvitsisi. Korkeintaan jos isäni olis käyttänyt minua hyväkseen, ehkä silloin, muut ongelmat eivät painaisi jos rahaa olisi.

Vierailija
9/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahaa, en todellakaan olisi masentunut enkä terapiaa tarvitsisi. Korkeintaan jos isäni olis käyttänyt minua hyväkseen, ehkä silloin, muut ongelmat eivät painaisi jos rahaa olisi.

sinä oletkin sinä. Kumma että kaikki ihmiset eivät ole samanlaisia kuin sinä.

Vierailija
10/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan on järkevää ja helppoa kuvitella miten itse toimisi ja tuntisi jossakin kuvitteellisessa tilanteessa!

Vierailija
11/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskien hoito.

Eli tämän kirjoittaja ei surisi eikä ahdistuisi vaikka oma lapsi raiskattaisiin ja tapettaisiin, ei masentuisi omasta kroonisesta taudista, ei masentuisi vuosia kestävästä lapsena tapahtuneensta henkisestä väkivallasta, joka aiheuttaa esim painajaisia joka yö, ei surisi vanhempiensa kuolemaa, ei ahdistuisi sotatantereella, jne.

psykologit, psykiatrit ja aivoneurologit nyt kilvan tutkimaan tämän kirjoittajaa. yhteiskunta muuttuisi paljon helmpommaksi kaikille, jos saataisiin selville noiden aivojen rakenne, että pelkkä raha tekisi onnelliseksi.

Vierailija
12/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Tiina Tikkasen kirjoittaman terapiaoppaan ja sen perusteella päätin, että analyyttinen on minulle paras. Tunsin että olen niin hukassa itseni kanssa ja syvällä masennuksen syövereissä ettei lyhyellä hoidolla olisi juuri vaikutusta ollut.

Nykyisin kaikille suositellaan kognitiivista, koska se on halpaa. Minun mielestäni kognitiivinen terapia ei kuitenkaan paranna, sillä hoidetaan vain oireita. Traumaterapiasta en osaa sanoa minkälaista se on. Riippuu varmaan ongelmiesi laadusta ja syvyydestä mikä terapiamuoto olisi paras. Itse suosittelen kyllä analyyttista, vaikka se onkin pitkä ja kallis tie.

Sain Kelan tukeman psykoterapian kolmelle ensimmäiselle vuodelle, nyt maksan kokonaan itse eli 50 euroa kerta.

Vierailija
13/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä meni 3-4 vuotta siihen, että uskalsin aloittaa.

Tänä päivänä olen varmaankin aika paljon eri ihminen. Koetko, että sinä olet muuttunut? Etnä muiden mielestä? Minusta jotkut sanoivat, että minusta on tullut ilkeämpi. Tämä kommentti niiltä, joiden pilliin olin aina tanssinut.

Vierailija
14/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tullut melko tarkkanäköiseksi ihmisten suhteen ja näen paljon helpommin kuin ennen mistä kenkä puristaa. En pystyisi terapoimaan, mutta ymmärrän aika paljon ihmisen mielen rakenteesta.

Vierailija
15/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toiseksi, masennus on hoitamattomana kuolemaan johtava tauti.

Ehkäpä sanot syöpäpotilaallekin, että ihmeen heikko tyyppi, kun ei kykene elämään tautinsa kanssa.

saisi minut masentumaan niin paljon että terapiaa ehkä tarvitsisin. Muut ongelmat kyllä saa rahalla painettua unholaan ilman terapioita, hauskanpito auttaa.

Taudin kanssa oppii elämään jos se ei ole kuolemaksi, ihmeen heikkoja tyyppejä täällä.

Vierailija
16/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja masennus ei makaamalla. Rahaa palamaan ja maailmalle, loppuu masennukset kun saa uudet ympyrät ja uusia tuttavuuksia.

Heikot maksavat terapeuteille, samalla rahalla saa paljon hauskaa jossain muualla.

Vierailija
17/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva selviytyy itsekseen ilman kallista yksinpuhelua terapeutin luona.

mutta sinä et ole vahva.

Vierailija
18/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ei ollut vaikea aloittaa, koska minulla oli niin suuri tarve päästä puhumaan kaikesta mieleeni kertyneestä. Tosin jälkeenpäin ajatellen olisin tarvinnut jotain apua jo vuosia aiemmin eli minun täytyi käytännössä masentua vakavasti ennen kuin tein asialle jotain. Uskon että todella moni ihminen välttelee asioiden selvittelyä niin kauan kuin vain jotenkin jaksaa.

Olen muuttunut todella paljon. En ajattele enää, että minun pitäisi pelastaa koko maailma ja muutoinkin olen saanut enemmän omasta itsestäni ja elämästäni otetta. Muiden mielipiteestä en osaa sanoa, ei ole kukaan suoraan sanonut mitä mieltä on.

Jatkuuko oma terapiasi vielä?

Vierailija
19/37 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menneisyyttään ei voi muuttaa, olen sen hyväksynyt ja siksi en kallista terapiaa tarvitse.

Enkä tarvitse terapeuttia kertomaan mikä minua voisi auttaa, tiedän sen jo itsekin.

Avuttomat ja heikot hakeutuvat terapiaan, kun eivät osaa elää ilman huomiota.

Vierailija
20/37 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvää päivää, että joku vääntää menneisyyden ongelmia viisi vuotta. Yrittäisit elää tätä hetkeä. Ei ongelmat pienene, kun niitä vatkaa vuodesta toiseen. "Päivät, jotka tulivat ja menivät, miksi kukaan ei kertonut, että se on elämä"

"hei, alanpa elää tätä hetkeä. Naps. lopetan masennuksen. Kivaa kun päätin olla olematta enää masentunut".

-ohis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan