Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Zimbabwen rasistinen ja hullu presidentti tuhosi maan muutamassa vuodessa

Vierailija
07.08.2011 |

Zimbabwen monikulttuuria oli valkoiset maanviljelijät, toisin kuin suomessa tummat seinänkannattelijat. Heidät tapettiin ja karkotettiin maasta ja tilalle tulivat uudet uljaat maanviljelijät. Nyt maa on muuttunut muutamassa vuodessa Afrikan vilja-aitasta tulevaksi nälänhätämaaksi. Kyllä noi afrikkalaiset on keskimäärin vaan niin yksinkertaisia, että pahaa tekee. Sitten kun ruoka loppuu niin alkaa keinottelu, että päästäis muualle.

The Commercial Farmers Union of Zimbabwe on julkaissut videon siitä, miten "vapaustaistelijat" ovat lyhyessä ajassa saattaneet rikkaan maan tuhoon. Maataloustuotanto on vuoteen 2007 mennessä laskenut 70 % vuoden 1980 tasosta ja infrastruktuuri on peruuttamattomasti hävitetty.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jonkun niiden naurettavan setelin lahjaksi jollekin kerran. Oli tyyliin sata biljoonaa, jolla sai ko. maassa ehkä leiväntyngän.

Vierailija
2/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Et todellakaan tiedä mitään ko. maan historiasta, sen vaikutuksista maan nykyiseen tilanteeseen. Eli jätä asia sikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikka, maailman paras maanviljelyyn sopiva maanosa, jossa aurinko paistaa jne. Tuossa on taas hyvä esimerkki siitä, että maanosassa ei ole mitään vikaa, sieltä pitäisi vaihtaa kansa ja sitähän tässä nyt tehdäänkin. Rikolliset yms muuttaa Eurooppaan jne.

Vierailija
4/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli noinkin fiksu ja filmaattinen mies kuin mukabe ja poisti riistäjät, nyt on mustalla miehellä luonnonvarat omissa käissä ja voivat näyttää kuinka hyvin asiat hoituvat ja hyvinhän ne näyttää sujuvan. SInä aikana kun Mukabe on istunut johdossa maatalous on käytännössä loppunut ja hyvä niin, koska näin päästiin eroon ärysttävistä riistäjistä ja kerrankin musta mies sai luonnonvarat itselleen.

Vierailija
5/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heillä oli upea kaupunkivaltio aikaan, jolloin esim. Lontoo oli vielä lähinnä kälyinen kylä. Ja suomalaiset eivät vielä edes harkinneet puista laskeutumista ;)

Mutta joo, kehitys kehittyy ja Zimbabwessa kieltämättä melko surkeaan suuntaan.

Vierailija
6/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Et todellakaan tiedä mitään ko. maan historiasta, sen vaikutuksista maan nykyiseen tilanteeseen. Eli jätä asia sikseen.

No kyllä sä sitten tiedät kyseisen paikan asioista ihan kaiken. Minä olen kans käynyt kerran Karkkilassa ja tiedän paikasta kaiken...

Vierailija
7/7 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsille annetaan valta päättää asioistaan.

Se on lähinnä julmaa. Siksi kai se kesti niin pitkään että brittihallinto lähti maasta, koska kaikki näkivät ettei paikallisista ole järjestämään edes ryyppäjäisiä panimolla.