Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun kasvatustyyliäni arvosteltiin kaupassa!

Vierailija
06.08.2011 |

Tuli mieleen tosta kauppa-ketjusta, jossa ketjun ap oli kehunut omaa poikaansa ääneen, kun jonkun toisen lapset olivat riehuneet, että minulle on käynyt vastaava tilanne.

Tapahtuma sattui vapun alla ja kuopus oli silloin 1,5v. Liikkeessä oli myytävänä vappupalloja. Meille tuli oikein yllätyksenä että taaperon oma tahto oli herännyt ja hän osasi näyttää sen oikein äänekkäästi.

Hän näki kaupassa muumi-palloja ja olisi kovasti halunnut pallon. Hän itki kovalla äänellä. Pallot näkyivät siinä kassajonossa ja lapsemme osoitteli palloja ja huusi.

me emme ostaneet palloja sillä kertaa. Yritin 1 vuotiaalle kyllä selittää, että nyt ei osteta, mutta kun 1 vuotiasta harmittaa, niin sehän kuuluu.

Viereisellä kassalla eräs äiti sanoi kahdelle ehkä 5v ja 7v tytöilleen, että: "onneksi te osaatte käyttäytyä. Ja kun osaatte niin, tepä saattekin pallot!" ja katsoi oikein arvostelevasti minuun ja huutavaan lapseeni.

Minua melkein kävi huvittamaan, siis tämä arvosteli meidän taaperon käytöstä huonoksi. Eli kun 1v ei osannut käyttäytyä, niin ei saanut palloa. uskomatonta, en uskonut, että joku ääneen kehuu omia lapsiaan tarkoittaen sen arvosteluksi.

Ja ehkä on vähän eri asia isommilla lapsilla tuo käytös, kun 1 vuotiaalla, jolla on ymmärryskykyä vähän vähemmän.

Ja sitä paitsi se meidän lapsi oli käyttäytynyt siihen asti ihan hyvin, mutta ei silti saanut vappupalloa!

Voiko oikeesti olla noin törppöjä ja omahyväisiä ihmisiä enemmänkin olemassa?

vai onko tuo toisen ketjun ap ja minun kohtaamani sama ihminen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuon äidin lapset olivat olleet niin sävyisiä 1-vuotiaana, että hänelle oli uutta se, että sen ikäiset lapset voivat ilmaista oman tahtonsa voimakkaasti. Ja ehkä häneltä on myös mennyt ohi se tieto, ettei 1-vuotias lapsi oikein vielä hallitse omaa käyttäytymistään.

Vierailija
2/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taaperoikäistä 5-vuotiaaseen :D kertoo vain siitä ettei kyseisellä äidillä ole suurtakaan hajua lapsen kasvatuksesta ja kehityksestä. t. 2-vuotiaan omatahtoisen pikku naisen äitee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa uskoa, että näitä itsensä ylentäjiä olisi paljonkin.

Miksi on niin vaikeaa nykyään olla empaattinen?

Tulee aina mieleen ystäväni, jonka vauva huusi kuin hinaaja ennen nukahtamista. Siis ihan aina. Ei auttanut imettäminen, tuttia ei syönyt, huusi oli sitten sylissä tai heijattiin vaunuissa. Ainoa, mikä auttoi, oli se, että nukahti aikansa huudettuaan. Kerran kaupassa ollessamme vauva piti tätä huutokonserttiaan, ja eiköhän siihen joku täti tupsahtanut arvostelemaan, miten vauvoja ei hoideta noin eikä anneta niiden huutaa vaan ne otetaan syliin jne. Ei tiennyt täti, että vauva oli minuuttia aiemmin ollut ystäväni sylissä ja huutanut siinäkin sen viisi minuuttia ja että ystäväni arveli, että tasainen liike rauhottaisi (koska joskus rauhoittikin). Mitä siis ystäväni sai tästä täti-ihmisen puuttumisesta? Pahan mielen. Ei mitään hyödyllistä neuvoa, ainoastaan paha mieli.

Sitä me ihmiset osaamme levittää riittämiin. Olisipa ihanaa, kun joskus vastaan tulisi sellainen ihminen, jolta riittäisi se hymy, ehkä jopa jokin lohduttava sanakin.

Vierailija
4/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä voisin sanoa jotain tuon kaltaista kannustukseksi lapsilleni, jotka yleensä käyttäytyvät hiukkasen huonommin.. Ikäänkuin, että katsokaas, nyt kun käyttäydyitten paremmin niin saattekin pallot.

Ja saattaisin vihjata siihen yksivuotiaaseen yhtä hyvin kuin isompaankin, ihan siksi, että vaikka minä tiedän, että yksivuotias on hiukan eri asia kuin isompi, niin lapseni eivät sitä tajua.

Vierailija
5/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mamma tosiaan koittaa kaikin keinoin saada niitä lahjottua käyttäytymään paremmin. Tai sitten sen pitää joka välissä nostaa omat lapset jalustalle, eli just sellainen mamma, joka nostaa metelin jos lapsella ei ole pääroolia kevätjuhlassa.

Että tuskin se mulkoilu ja kommentointi koski teidän lasta, vaan satuitte vain kulkuväylälle ja sylkykupiksi. Mulla on yksivuotias tahtopakkaus ja jos joku olisi noin sanonut, olisin varmaan laukaissut takaisin jotain tosi eleganttia. Tyyliin "onneksi te tytöt osaatte käyttäytyä, vaikka äitinne sitä vielä opettelee".

Vierailija
6/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa :((((((((((((

Vierailija
7/10 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyliin "onneksi te tytöt osaatte käyttäytyä, vaikka äitinne sitä vielä opettelee".

Vierailija
8/10 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että oikein huonosti käyttäytyvä vauvakin :) Älä välitä. Omaa huonouttaan se nainen siinä silotteli.

Vierailija
9/10 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän samaa sarjaa kuin jossain hautajaisketjussa joku supermamma selitti että _taaperon_ saa istumaan paikoillaan hiljaa jos sitä vain hänelle opettaa..

En ole elämässäni törmännöt yhteenkään taaperoon joka vain istuisi hiljaa puoltakaan tuntia.

Vierailija
10/10 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka ketään jaksaa kiinnostaa toisten lasten käytös kaupassa, mulla menee ainakin ihan toisesta sisään ja toisesta ulos muiden lasten kiukutellut. Mutta 1-vuotiaan käytöksen arvostelu kyllä kertoo siitä ettei oo tällä arvostelijallasi kaikki matot suorassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi