Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen jättää vuokrat maksamatta?

Vierailija
06.08.2011 |

Sitten kehtaa täällä valittaa kun tulee häätö. Eikös asuminen ole perusedellytys elämiselle, joten se maksetaan aina ensin! Sitten sähkö ja ruoka, lääkkeet. Muut tulevat myöhemmin.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joillakin on pakko olla auto, jotta pääsee töihin sitä rahaa hankkimaan.

Vierailija
2/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten joku voi jättää vuokrat maksamatta? Yksi ystäväni kerran jätti muutaman kuukauden vuokrat rästiin eikä enää meinannut selvitä mitenkään päin asiasta. Häätö oli jo päällä. Minä sitten hyvää hyvyyttäni hänet pelastin ja lainasin rahat vuokriin, koska tiesin, että maksaa kyllä mulle sitten takaisin (kuten tekikin). En ois pelastanut, jos ois ollut yksin siinä kusessa, mutta kun hällä kaksi pientä lastakin niin jotenkin ne pisti sitten auttamaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheesta, josta jo keskustellaan toisaalla?

Vierailija
4/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli auton korjausta ja muuta odottamatonta laskua, niin oli PAKKO jättää vuokrat maksamatta..." ?????

Auto pitää korjata, mutta missään ei ole pakkoa asua ????? Vai: korjaamoilla on oikeus maksun saamiseen aikataulussa, mutta vuokraisännällä ei käytännössä ole mitään oikeutta edes pyytää, että vuokra maksetaan ajallaan ?????

Vierailija
5/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin joillakin on pakko olla auto, jotta pääsee töihin sitä rahaa hankkimaan.

Väitän kyllä että harva paikka suomessa on sellainen minne ei pääsisi muulla keinolla kuin omalla autolla. jos kerta auto menee asumisen edelle....

Vierailija
6/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli auton korjausta ja muuta odottamatonta laskua, niin oli PAKKO jättää vuokrat maksamatta..." ?????

Auto pitää korjata, mutta missään ei ole pakkoa asua ????? Vai: korjaamoilla on oikeus maksun saamiseen aikataulussa, mutta vuokraisännällä ei käytännössä ole mitään oikeutta edes pyytää, että vuokra maksetaan ajallaan ?????

Vierailija
7/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra menee toisen ihmisen taskuun. Se saattaa hänelle olla tärkeäkin tulonlähde, mutta sillä ei ole niin väliä itselle.

Auto taas auttaa itseä. Jos se on rikki, pitää kävellä/pyöräillä. Se ei ole kivaa, joten rahat pannaan autoon.

Vierailija
8/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra menee toisen ihmisen taskuun. Se saattaa hänelle olla tärkeäkin tulonlähde, mutta sillä ei ole niin väliä itselle.

Auto taas auttaa itseä. Jos se on rikki, pitää kävellä/pyöräillä. Se ei ole kivaa, joten rahat pannaan autoon.

Vierailija
9/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuli auton korjausta ja muuta odottamatonta laskua, niin oli PAKKO jättää vuokrat maksamatta..." ????? Auto pitää korjata, mutta missään ei ole pakkoa asua ????? Vai: korjaamoilla on oikeus maksun saamiseen aikataulussa, mutta vuokraisännällä ei käytännössä ole mitään oikeutta edes pyytää, että vuokra maksetaan ajallaan ?????

Vuokra menee toisen ihmisen taskuun. Se saattaa hänelle olla tärkeäkin tulonlähde, mutta sillä ei ole niin väliä itselle. Auto taas auttaa itseä. Jos se on rikki, pitää kävellä/pyöräillä. Se ei ole kivaa, joten rahat pannaan autoon.

Vuokra = raha jolla ostetaan oikeus asua asunnossa, maksetaan asunnon omistajalle.

Vuokra on lasku ihan siinä missä jokin toinenkin lasku. Ei vuokraa voi jättää maksamatta sen takia, että on "liikaa laskuja".

Jos ei ole rahaa ja pitää tehdä valintoja, niin auton voi jättää korjaamatta tai ryhtyä asunnottomaksi. Mutta jos ostat palvelun/hyödykkeen, niin miksi kaikki muu (mm.korjaamolasku) pitää maksaa mutta vuokraa ei?

Vierailija
10/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen 3 viikkoa myöhässä, koska vuokran summalla saan maksettua niin monta muuta pienempää laskua, jolloin niistä ei tule lisäkustannuksia maksuhuomautusten/perimiskulujen takia. Vuokran maksu pv on 6. pvä ja tilipäiväni 25. pvä, kaupunki vuokranantaja ja aina kun olen ilmoittanut että maksan vuokran vasta 25. pvä, se on ollut ok, eikä ylimääräisiä kuluja tullut. Sähkölaskun ja vakuutusten eräpäivää olen aina saanut soittamalla siirettyä kuukaudella ilman kuluja.

Vierailija
11/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ei vaan enää jaksa.

Siinä ei jaksa maksaa laskua, ei jaksa tehdä mitään paljon muutakaan.

Vierailija
12/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ihminen jättää vuokrat maksamatta?

Itse olen asunut vuokralla v:sta 1992, enkä ole vielä koskaan maksanut vuokraa myöhässä. Tiukkoja aikoja oli opiskeluaikoina, mutta en maksanut myöhässä edes silloin. En sen puoleen mitään muitakaan laskuja ja jopa tv-luvan olen aina maksanut;-) *kiillottaa sädekehäänsä*

Vierailija
13/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen meinannut saada häädön aikoinaan kun en maksanut vuokria..erosin ja tipahdin johonkin mustaan kuiluun,ei ollu rahaa maksaa vuokraa,mutta en jaksanut/uskaltanut mennä kelaan hakemaan tukia..jälkeenpäin on itsekkin vaikea ymmärtää miten en vaan jaksanut silloin mitään=(Kun häätö lappu oli kourassa menin sossuun,joka maksoi vuokrani..tästä on jo aikaa enkä enää ikinä halua joutua siihen tilaan=)Oman asunto on nyt=)mutta masentunut olin ja pahasti..

Vierailija
14/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi joutui vakavaan onnettomuuteen. Olin niin järkyttynyt etten tehnyt muuta kuin kävin töissä, maksoin hoitoon kuuluvia kuluja ja itselle jotain kälyistä ruokaa (laihduin 1 kk aikana 7 kg, söin lähinnä ketsuppia ja makaronia kananmunilla höystettynä), vuokranmaksu tullut edes mieleen kun siitä ei tullut erikseen laskua eikä siis myöskään maksupäivän siirtäminen. Muistin että vuokra on jäänyt maksamatta kun tuli muistutuskirje, silloin lainasin rahaa vanhemmiltani ja maksoin vuokran.

Vierailija
15/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovittua uuden päivämäärän, jos jostain syystä ei ole ollut vuokranmaksupäivänä rahaa. Kun asuin yksityisellä, soitin kerran vuokranantajalle ja pyysin kaksi viikkoa lykkäystä (tein keikkatöitä ja mulla oli palkanmaksu 2 krt/kk, edellisessä tilissä ei ollut tarpeeksi). Vuokranantaja sanoi, että voin jatkossa maksaa vuokran ihan koska tahansa, kunhan maksan. Reilua!

Vierailija
16/16 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rahantarpeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi