Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tileillä rahaa yli 20t€ ja tunnen itseni köyhäksi

Vierailija
06.08.2011 |

Millä eroon köyhyyden tunteesta ja vääränlaisesta nuukailusta? Onko kohtalotovereita? En raaski ostaa kauniita vaatteita enkä kenkiä, kampaajalla käyn harvoin. Suren etukäteen hammaslääkärin hintaa jne...

Nettotulot perheellä reippaasti yli 5t€/kk, yksi lapsi, pk seutu. lainana vain asuntolaina, sitä toki noin 150t€ jäljellä ok-talosta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan rahaa tilillä, mutta tunnen yhden kaltaisesi. Hänelle on koko tuttavapiiristämme kaikkein suurimman raha-huolet. Hänen kun on aina pitänyt varjella rahavarojaan kuin Roope Ankka. Hänelle ei suinkaan merkitse mitään se, mitä rahalla saa vaan itse RAHA. Sen säilyminenkään ei ole riittänyt, vaan sitä on vielä pitänyt saada kaiken aikaa lisää.

Että ei mene hyvin varakkaammillakaan, mikä meitä köyhiä lohduttakoon.

Vierailija
2/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin surkeat korot, että harmittaa makuuttaa rahoja pankkitilillä. Koska teillä tulot on paljon paremmat kuin meillä, jättäisin vain muutaman tonnin pahan päivän varalle ja ehdottomasti lyhentäisin lainaa.

Minä nautin vapaaehtoisesta nuukailusta ja köyhyydestä. Ihan hyväkin, että omaisuutta kertyy vanhuuden varalle, koska en usko, että 70-luvulla syntyneet saa kunnon eläkkeitä. En sure pakolllisia menoja ja jos jotain tosiaan haluan, ostan sen. Elämä on onnellisempaa, kun ei halua niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole rikas, olet köyhä jolla on rahaa. Ne ovat kaksi ihan eri asiaa. Et ehkä vaan osaa olla rikas eikä se ole mikään rikos.

Mieti jotakin asiaa tai esinettä jota olet halunnut kauan mutta et ole raaskinut ostaa. Miltä tuntuisi ostaa se?

Tai kokeile ostaa joku todella kaunis esine (taulu, koriste-esine jne) jolla ei "tee" mitään mutta jota on ihana katsella.

Vierailija
4/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen että suurin osa viestisi lukijoista on sellaisia, joilla on tilillä muutama satanen, sillä pitää kuitenkin pärjätä.

Tosi tyhmää tulla valittamaan tuollaista tänne! Sama kun joku tosi kaunotar valittaisi että "mä olen Miss Suomi 2006 ja painan 57 kg, voi miten olenkaan läski" ja lihavat mammat lukis viestiä.

Itselläni on tilillä aina just se summa et pärjätään jotenkuten. Asiaa en mieti sen kummemmin.

Vierailija
5/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairautta tms. Nyt on pikku prinsessalla liikaa aikaa miettiä tuollaisia turhia asioita.

Miten kehtaat valittaa täällä palstalla? Todella ikävä ihminen olet.

Vai kaipaatkohan vastauksia tyyliin "olethan sä hei tosi rikas".

Vierailija
6/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lainaa kannata lyhentää, kun korkoja saa poistaa verotuksessa. Tilillä makuuttamisen sijaan nuo kannattaa välittömästi laittaa osakkeisiin kurssien ollessa nyt alhaalla.

Vierailija
7/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos sijoittaisit oikein kunnolla ja lähtisit maailmalle tutustumaan oikeaan köyhyyteen. Näyttäisit vähän lapsellekin kuinka suurin osa maailman ihmisistä elää. Matkareittinä esim. Venäjän Karjala-Intia-Indonesia-Bolivia-Nigeria. Söisitte riisiä ja papuja, nukkuisitte eritasoisissa hökkeleissä.

Saattaisi näyttää oma "köyhä" elämä näyttää toisenlaiselta palattuanne.

Kaikki on suhteellista.

Vierailija
8/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sallia itsellesi ostoksia vaikka 100€:lla tms. Avaat monta eri tiliä ja osan säästöistäsi sijoitat pitkäaikaisesti, osan nopeammin käyttöön saataviksi ja osan esim. lomia tai harrastuksia varten plus se "hupitili"

Silloin sulla sekä kertyy säästöjä että voit antaa itsellesi nauttia koulutuksestasi/työsi palkkaa.

Tai sitten kitkutat ja nitkutat koko elämäsi etkä ikinä nauti mistään ( sen enempää kampaajasta kuin uusista vaatteista) ja raha menee lapsillesi perinnöksi. Ei se kiellettyä ole.

Vierailija
9/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei tosissaan toivo minulle tai kenellekkään muulle vakavaa sairautta.

En myöskään kaipaa mitään hei, olet todella rikas mantraa. Tiedän hyvin että en ole rikas, vaan olemme tuiki tavallinen perhe.

Se mitä haluaisin on päästä eroon syyllisyydestä ja saituudesta. uskoisin niiden johtuvan köyhästä lapsuudesta ja ainaisesta rahapulasta.

Vierailija
10/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av:n mammat hyökkää kimppuusi koska sulla on pikkasen enemmän rahaa tilillä kuin heillä.

No, minulla sama tilanne, paitsi että säästöjä on moninkertaisesti enemmän kuin tuo mainitsemasi. Ja silti tuntuu että olen köyhä, ja mitään en raaskisi ostaa! Ruokakaupassa katson hinnat tosi tarkkaan, vaatteet kirpputorilta jne.

Joskus tämä nuukailu häiritsee itseäänkin, toisaalta taas tuo tyydytystä että jonkun asian saa halvalla, saan tavaran ja silti rahaakin vielä säästyy. En ole syntynyt rikkaaksi joten ehkä se on sitten kuten joku ehdotti etten osaa olla rikas, heh. Miten sitten rikas mukamas käyttäytyy? Tunnen kyllä syntymärikkaitakin ja aika harvassa on ne jotka kylvää rahaa ympäriinsä. Useimmat on tosi tarkkoja.

Enemmän kyllä itselläni on tässä nuukuudessa motiivina se, että en luota yhteiskunnan apuun sitten kun minun ikäpolvi on vanhus ja palkkavuosina olisi pakko ehtiä kerätä sen verran kokoon että on millä käydä ruokakaupassa sitten ne elämän 20-30 viimeistä vuotta, kun työn tekemiseen ei enää kelpaa mutta kuolemakin antaa odottaa... niin synkästi minä tulevaisuuteni näen. En voikaan lainkaan ymmärtää ikäisiäni ihmisiä jotka ei huolehdi tulevaisuudestaan yhtään. Ollaan vaan kuin ellun kanat.

Vierailija
11/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisi näyttää oma "köyhä" elämä näyttää toisenlaiselta palattuanne.

Kaikki on suhteellista.

Kuten sanot kaikki on suhteellista: ja senpä vuoksi Suomessa ei tarvitse asua hökkelissä ollakseen köyhä! Ihan tavallinen neukkukuutio ja peruspäiväraha riittää siihen "statukseen" oikein hyvin.

Joten hieman suhteellisuutta peliin. Täällä saa valittaa köyhyydestään jos tuntee sellainen olevansa. Joskin ap ei sitä valittanut vaan nimenomaan haluaisi päästä eroon tunteesta, joka ei ole todellinen.

Vierailija
12/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaan maailman tärkein asia se että on paljon rahaa? Ja tosi hirveää kun jollain on sitä enemmän?

Onhan se kiva että osaa säästää rahaa. Kirpparilla käynti on fiksua ja käytetty tavara ei ole sen huonompaa kuin uusikaan. Mutta täytyy olla kyllä aika tylsä elämä muuten jos antaa noin paljon valtaa ajatuksille "köyhyydestä".

Mene ap kaupungille. Käy syömässä ja osta kivoja vaatteita niin monta kassia kuin jaksat kantaa. Sitten voit valitella illalla vaikka kipeää kättä tai jalkoja.

Vierailija
13/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kukaan ei tosissaan toivo minulle tai kenellekkään muulle vakavaa sairautta. En myöskään kaipaa mitään hei, olet todella rikas mantraa. Tiedän hyvin että en ole rikas, vaan olemme tuiki tavallinen perhe. Se mitä haluaisin on päästä eroon syyllisyydestä ja saituudesta. uskoisin niiden johtuvan köyhästä lapsuudesta ja ainaisesta rahapulasta.

taitaa olla "rahalle altistuminen"

Se on vakava sairaus joka estää esimerkiksi humanitääriset lahjoitukset, vapaaehtoistyön, spontaanien nautintojen hankkimisen (kuten jätski helteellä)

Rahan ajattelu aiheuttaa rahan ajattelua ja siinä se kierre on. Yritä olla ajattelematta rahaa, anna itsellesi päivässä tunti että saat ajatella laskuja, tilejä ja budjettia. Muuten et yhtään. Ja anna vaikka KUA:n kautta lahjoitus, jolla joku lapsi pääsee kouluun. Saat muuta ajateltavaa.

Vierailija
14/14 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa elämän parhaista asioista on ilmaisia, mutta joskus jostain onnellisuutta lisäävästä pitää maksaakin. Yritä opppia ajattelemaan, että raha on ainoastaan väline.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä