Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kiitos vaan mieheni ex,

Vierailija
05.08.2011 |

joka petit häntä käsittämättömän härskisti työkaverin kanssa, ja jätit häneen luottamuspulan, josta hän kärsi monta vuotta vielä meidänkin suhteen alkuvuosina. Petoksen jäljet ovat törkeät ja ihan oikeasti ulottuvat lukuisiin ihmissuhteisiin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli (järki eli ajatukset) ovat sitä tiedostettua. Alitajunta on tiedostamatonta.

Kyllä, alitajuntasi imee asioita, joita et järjellä tiedosta. Esim. sinulla voi olla yleinen paha olo. Et tiedä, mistä se nousee. Mutta alitajuntasi tietää sen.

Siinä olet oikeassa, että jos sinua petetään etkä sitä edes vaistoa, niin sitten ei alitajuntasi sitä havaitse. Pointtini onkin siinä, että pettäjä tietää aina pettäneensä. Hän voi selittää pettämisensä rakastumisella tai puolison huonoudella, mutta alitajunta tietää lopun elämän, että petos on aina väärin.

pettäminen syö luottamusta koko ihmiskuntaa kohtaan. Se on viattomuuden karisemista. Pettäminen syö myös luottamusta pettäjän uuteen ihmissuhteeseen. Olen niin freudilainen ja uskon alitajuntaan: kun ryhdyt suhteeseen pettämisen kautta, ei alitajuntasi koskaan jätä sinua rauhaan. Vaikka kuinka tietoisesti ajattelet olevasi vihdoin viimein onnellinen, niin alitajuntasi tietää totuuden. Uskon siis, että petetty selviää elämästä paremmin kuin pettäjä, kun vain selvittää oman pääkoppansa kuntoon pettämisen jälkeen. Pettäjä ei pysty sitä koskaan selvittämään.

Minun alitajuntani on minun tuotokseni. Alitajuntaani ei siis imeydy asioita joita en itse havaitse tai vaistoa. Petetty ihminen on yleensä psyykkisesti huonommassa kunnossa kuin pettäjä ja arvaa mitä: meitä kaikkia on petetty joskus jollakin lailla emmekä me edes TIEDÄ sitä! Mitäs sun alitajuntasi siitä sanoo?

Vierailija
2/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin näin tarkoitin, eli tämä petetty on joutunut tekemään töitä sen eteen, että on päässyt "vanhoista haamuista" eroon ja onnistuisi olla siirtämättä niitä tähän uuteen suhteeseen.

Alussa koko homma meinasi mennä puihin, kun tällä petetyllä oli suuria vaikeuksia oppia luottamaan. Ja rajujen taustojen jälkeen ymmärrän täysin, että niistä irti päästäminen tai niiden kanssa sinuiksi tuleminen vaatii varmasti aikaa ja töitä.

miten tolloja vastauksia monella.. Omaa pahaa oloanneko tänne puratte? Ymmärrän kyllä ap:n pointin ihan täysin. Sivusta olen seurannut erään pariskunnan taivalta jo muutaman vuoden verran ja heillä siis nainen oli entisessä suhteessa tullut todella törkeästi petetyksi ja on vaatinut paljon töitä, ettei sen vanhan suhteen taakka pilaisi tätä nykyistä suhdetta.

menneisyyden möröt kannattaa tappaa kunnolla ja haudat ja sitten vasta tasapainoon päästyään kannattaa aloitella uutta suhdettä. KUKAAN ei halua muuttaa omaa käytöstään seurustelukumppanin angstien takia. Minä ainakin kannatan ihmisten hyväksymistä sellaisina kuin he ovat, rakkaussuhteissa varsinkin. Olen aikuisessa liitossa miehen kanssa jota on petetty muutamassa edellisessä suhteessa mutta hän ei toki vaadi minulta mitään tilityksiä tai ystävien karsimista. Eli tämä aikuinen mies ei laajenna yhden naisen katalaa tekoa koskemaan koko naissukupuolta. Lisäksi hän tajuaa että exän TEKO on eri juttu kuin exä, eli ei ole demonisoinut exäänsä vaan he ovat hyviä ystäviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli (järki eli ajatukset) ovat sitä tiedostettua. Alitajunta on tiedostamatonta. Kyllä, alitajuntasi imee asioita, joita et järjellä tiedosta. Esim. sinulla voi olla yleinen paha olo. Et tiedä, mistä se nousee. Mutta alitajuntasi tietää sen. Siinä olet oikeassa, että jos sinua petetään etkä sitä edes vaistoa, niin sitten ei alitajuntasi sitä havaitse. Pointtini onkin siinä, että pettäjä tietää aina pettäneensä. Hän voi selittää pettämisensä rakastumisella tai puolison huonoudella, mutta alitajunta tietää lopun elämän, että petos on aina väärin.

pettäminen syö luottamusta koko ihmiskuntaa kohtaan. Se on viattomuuden karisemista. Pettäminen syö myös luottamusta pettäjän uuteen ihmissuhteeseen. Olen niin freudilainen ja uskon alitajuntaan: kun ryhdyt suhteeseen pettämisen kautta, ei alitajuntasi koskaan jätä sinua rauhaan. Vaikka kuinka tietoisesti ajattelet olevasi vihdoin viimein onnellinen, niin alitajuntasi tietää totuuden. Uskon siis, että petetty selviää elämästä paremmin kuin pettäjä, kun vain selvittää oman pääkoppansa kuntoon pettämisen jälkeen. Pettäjä ei pysty sitä koskaan selvittämään.

Minun alitajuntani on minun tuotokseni. Alitajuntaani ei siis imeydy asioita joita en itse havaitse tai vaistoa. Petetty ihminen on yleensä psyykkisesti huonommassa kunnossa kuin pettäjä ja arvaa mitä: meitä kaikkia on petetty joskus jollakin lailla emmekä me edes TIEDÄ sitä! Mitäs sun alitajuntasi siitä sanoo?

Mitäköhän mahdollisia asioita maailmassa on jota minä en voi järjellä tiedostaa? Jos minulla on yleinen paha olo, se ei koskaan johdu kenestäkään ulkopuolisesta (paitsi jos joku on yrittänyt salaa myrkyttää minut). Minä nimittäin tiedän että jokaikinen kokemani tunne on tullut minun ajatuksestani. Ja jos ihan itse ajattelen paskoja ja huonoa oloa tuottavia ajatuksia, olo on minun vikani, aina, paitsi salamyrkytyksissä. Kyseessä on siis elämänasenne eikä alitajunta eli otanko itseeni vai jatkanko elämää vihellellen.

Ja miksi puolison pettämisen pitäisi tarkoittaa sitä että MINÄ olen paska ihminen? Mielestäni se ei todista mitään muuta kuin että puolison teki juuri sillä hetkellä mieli naida jotakuta muuta. Toki vedän tässtä johtopäätöksiä varsinkin jos olimme luvanneet että muiden kanssa ei pelehditä.

Mutta jos joku exäni tulisi selittämään minulle että olen niin läski/kylmä/tyhmä/ruma että oli pakko mennä vieraisiin, suhtautuisin häneen kuin eskari-ikäiseen joka sanoo että "Ei se minun vikani ollut"

Tähän puheenvuoroon palstamamma toki sanoo että olen kylmä, tunteeton ja paha ihminen, mutta puolustuksekseni sanon että säästän tunteeni oikeisiin kohtiin, kuten liikutukseen lasten kevätjuhlissa, suruun poismenneen ystävän takia tai iloon elämästä. Ja rakastamiseen eniten.

Vierailija
4/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisuutta nimenomaan on se, että pystyy käsittelemään tunteitaan yksin ja kumppaninsa kanssa. Lapsellisuutta on se, että niin ei tee. Silloin kantaa edellisen suhteensa virheet uuteen suhteeseen.

Mun mielestä miehet, jotka lässyttävät jotain exä sitä, exä tätä...yhyy! -juttuja, eivät ole miehiä.

Ensinnäkin, exiin vertailu on turhaa, typerää ja lapsellista.

Toiseksi, menneiden vatvominen on ääliömäistä ja ennen kaikkea, entisen suhteen paskan kaataminen uuteen on äärimmäisen epäkypsää.

Ihan turhaan syytät miehesi exää siitä että miehesi on omien tunteidensa kanssa vaikeileva vässykkä, joka ei pääse yli siitä että maailmassa ei kaikki menekään niinkuin Strömsössä.

Vierailija
5/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne tunteet pitää pystyä käsittelemään ennen kuin uuteen suhteeseen menee. Niin kauan kuin käsittely on kesken, ei ole vielä uuden suhteen aika.

Aikuisuutta nimenomaan on se, että pystyy käsittelemään tunteitaan yksin ja kumppaninsa kanssa. Lapsellisuutta on se, että niin ei tee. Silloin kantaa edellisen suhteensa virheet uuteen suhteeseen.

Mun mielestä miehet, jotka lässyttävät jotain exä sitä, exä tätä...yhyy! -juttuja, eivät ole miehiä. Ensinnäkin, exiin vertailu on turhaa, typerää ja lapsellista. Toiseksi, menneiden vatvominen on ääliömäistä ja ennen kaikkea, entisen suhteen paskan kaataminen uuteen on äärimmäisen epäkypsää. Ihan turhaan syytät miehesi exää siitä että miehesi on omien tunteidensa kanssa vaikeileva vässykkä, joka ei pääse yli siitä että maailmassa ei kaikki menekään niinkuin Strömsössä.

Vierailija
6/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki suuret traumat tulee olla käsiteltynä, ettei ole akuutteja skitsoja päällä. Parisuhteessa kuitenkin tutustutaan siihen toiseen ihmiseen täysin, ja kyllä siihen kuuluu kipupisteiden, pelkojen ja traumojen läpikäyminenkin.

komppi muilta osin paitsi siitä, että ne tunteet pitää pystyä käsittelemään ennen kuin uuteen suhteeseen menee. Niin kauan kuin käsittely on kesken, ei ole vielä uuden suhteen aika.

Mun mielestä miehet, jotka lässyttävät jotain exä sitä, exä tätä...yhyy! -juttuja, eivät ole miehiä. Ensinnäkin, exiin vertailu on turhaa, typerää ja lapsellista. Toiseksi, menneiden vatvominen on ääliömäistä ja ennen kaikkea, entisen suhteen paskan kaataminen uuteen on äärimmäisen epäkypsää. Ihan turhaan syytät miehesi exää siitä että miehesi on omien tunteidensa kanssa vaikeileva vässykkä, joka ei pääse yli siitä että maailmassa ei kaikki menekään niinkuin Strömsössä.

Vierailija
7/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin tuossa ajattelin tilannetta, että otetaan uusi kumppani alle vuoden sisällä siitä, kun on tullut petetyksi. Traumojen käsittely kestää pidemmän aikaa.

Toki suuret traumat tulee olla käsiteltynä, ettei ole akuutteja skitsoja päällä. Parisuhteessa kuitenkin tutustutaan siihen toiseen ihmiseen täysin, ja kyllä siihen kuuluu kipupisteiden, pelkojen ja traumojen läpikäyminenkin.

komppi muilta osin paitsi siitä, että ne tunteet pitää pystyä käsittelemään ennen kuin uuteen suhteeseen menee. Niin kauan kuin käsittely on kesken, ei ole vielä uuden suhteen aika.

Vierailija
8/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee niin että jos luottamuksen toiseen menettää ja se kolahtaa kunnolla ei sitä pysty muihinkaan rakentaa luottamusta kovin helposti. Seurustelin aikoinani 5 vuotta pettäjä narsistin kanssa, kun lopulta ymmärsin erota kärsi muutkin ihmissuhteet monta vuotta jäljestä. Nyt luotan nykyiseen mieheeni, mutta en vieläkään esim. Yhteenkään ystävääni täysin. ( ovat jotkut heistä luottsmuksen pettäneet jollain tapaa joskus. En ole koskaan ikävöinyt enkä katunut eroa narsistista, väkillä vain näen vieläkin paonajaisia että elän hänen kanssaan.

Ei se aina tarnoita että ei ole unohtanut jos on syvä jälki jätetty, se ikävä kyllä kostautuu muillekkin.

Vierailija
9/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä pettäjänainen, niin sitten olisi tullut vastauksia että tiedätkö, miten pahasti olet loukannut miestäsi ja vienyt miehesi uskon ihmisiin.

Vierailija
10/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tolloja vastauksia monella.. Omaa pahaa oloanneko tänne puratte?

Ymmärrän kyllä ap:n pointin ihan täysin. Sivusta olen seurannut erään pariskunnan taivalta jo muutaman vuoden verran ja heillä siis nainen oli entisessä suhteessa tullut todella törkeästi petetyksi ja on vaatinut paljon töitä, ettei sen vanhan suhteen taakka pilaisi tätä nykyistä suhdetta.

Vierailija
11/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen miehiä jotka on juossu akasta akkaan koko seurustelun ajan mutta kun oma tyttöystävä on lähtenyt miehen pettämisen takia on nämä miehet syyttäneet ex:ää pettämisestä. Että usko sinä vaan mitä haluat...

Vierailija
12/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/29 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tolloja vastauksia monella.. Omaa pahaa oloanneko tänne puratte? Ymmärrän kyllä ap:n pointin ihan täysin. Sivusta olen seurannut erään pariskunnan taivalta jo muutaman vuoden verran ja heillä siis nainen oli entisessä suhteessa tullut todella törkeästi petetyksi ja on vaatinut paljon töitä, ettei sen vanhan suhteen taakka pilaisi tätä nykyistä suhdetta.

menneisyyden möröt kannattaa tappaa kunnolla ja haudat ja sitten vasta tasapainoon päästyään kannattaa aloitella uutta suhdettä. KUKAAN ei halua muuttaa omaa käytöstään seurustelukumppanin angstien takia. Minä ainakin kannatan ihmisten hyväksymistä sellaisina kuin he ovat, rakkaussuhteissa varsinkin. Olen aikuisessa liitossa miehen kanssa jota on petetty muutamassa edellisessä suhteessa mutta hän ei toki vaadi minulta mitään tilityksiä tai ystävien karsimista. Eli tämä aikuinen mies ei laajenna yhden naisen katalaa tekoa koskemaan koko naissukupuolta. Lisäksi hän tajuaa että exän TEKO on eri juttu kuin exä, eli ei ole demonisoinut exäänsä vaan he ovat hyviä ystäviä.

Vierailija
14/29 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt nuo puheet saavat loppua. Pettämisellä lyödään omaa puolisoa kovemmin kuin millään muulla asialla. Hänet tallataan kokonaan, kuinka hän voisi siitä toipua kunnolla koskaan.

Jokainen pettäjä on rikollinen ja melkein voisi sanoa tappaja.

Myös se joka lähtee petokseen mukaan on ihan yhtä syyllinen ja toivottavasti rankaisu tulee molemmille joskus eteen, niin että joutuu miettimään tekojaan. Pettäjä älä koskaan moiti exää, lapsiasi, vanhempiaasi, kavereitasi. Häpeä.

Toinen osapuoli pettäjistä voisi samntien lähteä, sillä olethan jo tuhonnut kaiken toisen kanssa. Antaisiet edes tämänn pettäjän jäädä huolehtimaan lapsistaan. Älä tule lähellekään, suorastaan inhon väreet kulkevat lävitseni ajatellassanikin sinua salasuhde. Olet hirvittävin peto maailmassa.

Vierailija
15/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse miten asia on.

Vierailija
16/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse miten asia on.

Vierailija
17/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi, mistä muusta voisi kertoa.

Vierailija
18/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläsi on niin onneton itsetunto että tuosta seuraa MONTA vuotta kestävä "luottamuspula" uudessa suhteessa, niin suosittelen häntä kääntymään mielenterveyspalvelujen puoleen.

Vierailija
19/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei mennyt jakeluun, niin antaa olla. Toivoisin vain, että pettäjät miettisivät, miten karmealla tavalla luottamus voi systemaattisen petoksen myötä mennä.

Hyvää yötä!

Vierailija
20/29 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka ex oli pettänyt sitä ja sit se epäili mua 10 vutota että petän ja oli mustasukkainen. Kunnes sitten petin.