Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos vanhempi ei saa teiniään käyttäytymään kuten tahtoo

Vierailija
05.08.2011 |

niin kyllä on kasvatuksessa vikaa.

paljoa en lapsiltani vaadi mutta koulu on yksi asia josta ei neuvotella pätkääkään.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttäytyminen ja mielenkiinto opiskeluun ovat aivan eri asioita, oppiaineetkin kolahtavat erilaisessa elämäntilanteessa. Aivot murkuilla ovat kaaoksessa, siksi ymmärrän enemmän äitinä.

Vierailija
22/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oikeesti niiden päässä on kaaos ja lisäksi hormonit purskahtelee epäasiallisina annoksina milloin sattuu.

vapaan passin vaikka mihin hulluuteen. Kylla niita hormooneitaan oppii hallitsemaan ainakin jossain maarin. Eivat kaikki teinit ole hormoonihuuruisia mielenvikaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tässä on kyse läksyistä ym. peruskoulun asioista, niin hyvä. Jos taas on kyse uravalinnoista ja jatko-opiskelusta, niin melko surullista.

Vierailija
24/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiän tehtävänä on irtautua vanhemmistaan ja se kyllä näkyy ja tuntuu.

Täälläkin yksi viallinen kasvattaja, vaikka onkin alan ammattilainen.

Minustakin on pienempi riesa se, että lapsi oppii itsenäisyyttä. Toisaalta, rajat on oltava.

LUK-menetelmä on käytännössä kokeiltu ja hyväksi todettu, nimenomaan murrosikäisten kanssa.

Vierailija
25/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiän keskeisin kehitystehtävä on irtaantuminen vanhemmista ja oman identiteetin löytyminen Usein irtaantuminen tapahtuu protestin kautta.Ajattelemalla ja tahtomalla ja toimimalla eri tavalla kuin omat vanhemmat nuori saa tunteen, että hän on oma itse.

Ei lasta voi millään natsimeiningillä hallita, tai ei ainakaan KANNATA. Nuorena täytyy oppia jo toimimaan pikku hiljaa itse. Silti lisäisin olikohan se Tahkokallion ajatuksen, että protesti kilpistyy kyllä, jos vanhempi itse ei uskalla antaa sitä vastusta. Nuoren kanssa kannattaa keskustella ja antaa arvoa hänen ajatuksilleen, mutta omaa kantaa ei saa piilotella. Nuoruuden tehtävänä on jonkinlainen protesti, eikä se ole mahdollinen, jos ei olla eri mieltä :) Lapseni ovat vielä pienempiä, mutta lapsipuoleni on teini, ja hänellä on ihan hyviä ajatuksia mm. ruoanlaitosta, ympäristönsuojelusta ym., mutta en silti muuta ostopäätöksiäni suitsait hänen mielensä mukaan. Nuorilla on joskus ällistyttävän fiksuja ajatuksia, mutta kokonaisuus on vähän hakusessa vielä eli suhteellisuudentaju helposti puuttuu ja mm. siksi aikuisten on vain pidettävä sitä ns. ylintä valtaa, jos asian haluaa näin ilmaista.

Vierailija
26/26 |
06.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murrosiän keskeisin kehitystehtävä on irtaantuminen vanhemmista ja oman identiteetin löytyminen Usein irtaantuminen tapahtuu protestin kautta.Ajattelemalla ja tahtomalla ja toimimalla eri tavalla kuin omat vanhemmat nuori saa tunteen, että hän on oma itse.

Ei lasta voi millään natsimeiningillä hallita, tai ei ainakaan KANNATA. Nuorena täytyy oppia jo toimimaan pikku hiljaa itse. Silti lisäisin olikohan se Tahkokallion ajatuksen, että protesti kilpistyy kyllä, jos vanhempi itse ei uskalla antaa sitä vastusta. Nuoren kanssa kannattaa keskustella ja antaa arvoa hänen ajatuksilleen, mutta omaa kantaa ei saa piilotella. Nuoruuden tehtävänä on jonkinlainen protesti, eikä se ole mahdollinen, jos ei olla eri mieltä :) Lapseni ovat vielä pienempiä, mutta lapsipuoleni on teini, ja hänellä on ihan hyviä ajatuksia mm. ruoanlaitosta, ympäristönsuojelusta ym., mutta en silti muuta ostopäätöksiäni suitsait hänen mielensä mukaan. Nuorilla on joskus ällistyttävän fiksuja ajatuksia, mutta kokonaisuus on vähän hakusessa vielä eli suhteellisuudentaju helposti puuttuu ja mm. siksi aikuisten on vain pidettävä sitä ns. ylintä valtaa, jos asian haluaa näin ilmaista.

Lukekaas tämä te " voi hellanlettas, ei meidän teiniä voi komentaa, kun sen päässä kuohuu"-mammat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi