Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihoille voi aina sanoa seuraavaa?

Vierailija
04.08.2011 |

Jos henkilö on laiha, niin miksi jonkun lihavan ihmisen pitää aina sanoa jotain tämäntyylistä: "Syöhän, jotta saat vähän lihaa luittes ympärille". Millä he perustelevat tuota näkemystä, että kaikkien olisi hyvä olla ylipainoisia?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi monille ihan tarpeen. Ihannoin normaalipainoa (tai tervettä painoa, joillain se terve paino on vähän jomman kumman rajan tuolla puolen oikeastikin), vaikka olen itse ihan kunnolla ylipainoinen, bmi31.

En kylläkään kommentoi kuin kavereita, koska en kommentoi vieraiden ihmisten muitakaan asioita päin naamaa, vaikka olisinkin sitä mieltä, että tarvitsisi sitä lihaa. Usein tapaan itseni keskustelemalla tuntitolkulla jonkun bmi25-kaverin kanssa, että miten saisi nyt pysähtymään painonnousun tms. En halua kaikista tällaisia, kun olen itse, vaikken painostani pahemmin kärsikään. Tiedän, että moni kaverini olisi aivan romuna, jso päätyisi näihin kiloihin. Oikeasti tiedän aika paljon ravitsemuksesta ja sen sellaisesta ja yritän myös vakuuttaa heitä pysymään erossa tyhmistä dieteistä ja panostamaan kunnolliseen normiruokaan. Vähänkö tämä ärsyttäisi ap:ta! Läski neuvoo normaalipainoista syömään!

Ei sulla ole mitään varaa sanoa kenellekkään pienestä painosta, itse syöt kuin hirviö. Vähän elämäntapamuutoksia niin ehkä joku ottaisi sut tosissaan. :D Ylipainonen neuvomassa syömään. :D Juu ei ala tehä mieli etenkään siinä tilanteessa lakaa syömään enempää hehehe. ;D

senkin monsterit ;)

Vierailija
22/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi myös päivitellä lapsen laihuutta, että eikö se tuo teidän poika syö mitään kun on noin laiha? Oletko käyttänyt lääkärissä? Mitä sä laitat ruuaksi, eikö se syö, eikö tykkää sun laittamasta?

Mutta annas, kun sanoisit näin ylipainoisen lapsen äidille?! Että miten tuo teidän poika syö, kun on noin kauheen ylipainoinen? Mitä sä laitat ruuaksi, kun lapes lihoo noin kauheesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on laiha, niin miksi jonkun lihavan ihmisen pitää aina sanoa jotain tämäntyylistä: "Syöhän, jotta saat vähän lihaa luittes ympärille". Millä he perustelevat tuota näkemystä, että kaikkien olisi hyvä olla ylipainoisia?

Mistä vitusta näitä sikiää? Millä logiikalla _pitäisi_ olla ylipainoinen?

Vierailija
24/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BMI on piirun vajaa 20 (ja alaraja on 18,5, eli en ole lähelläkään anorektikkoa) ja on mulla ihan kotalaisen kokoiset rinnatkin (C-D-kuppi), vaatekoko 34-36. Ja en elä millään kitukuurilla.

ole mitään siihen viittavaa. Ei vain ole tervettä olla myöskään laiha (vaikka niin vissiin tupataan ajattelemaan). Ja ainakin minun mielestäni esim. lievästi ylipainoinen on paljon paremman näköinen kuin laiha.

ja ennen kuin vedetään kateuskortti niin ihan normaalipainoinen olen (BMI 22).

Vierailija
25/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tyhmää ei voi nimitellä idiootiksi. Mieti sitä ja palaa sitten asiaan, ap.

Vierailija
26/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa mainittu BMI 22 tarkoittaa käytännössä että esimerkiksi 168 senttinen painaa 62 kiloa. Onpa todella laiha... Eipä ihme että suuri osa suomalaisista ylipainoisia jos normaalipainoista pidetään laihana.

Vierailija
27/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa, että kyllä kuulee. Mm. täysimetetty pullero 6kk lapsen kokoa jaksettiin päivitellä. Juuh, pullaa ja suklaatahan mä sille syötän

voi myös päivitellä lapsen laihuutta, että eikö se tuo teidän poika syö mitään kun on noin laiha? Oletko käyttänyt lääkärissä? Mitä sä laitat ruuaksi, eikö se syö, eikö tykkää sun laittamasta? Mutta annas, kun sanoisit näin ylipainoisen lapsen äidille?! Että miten tuo teidän poika syö, kun on noin kauheen ylipainoinen? Mitä sä laitat ruuaksi, kun lapes lihoo noin kauheesti?

Vierailija
28/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ketjussa mainittu BMI 22 tarkoittaa käytännössä että esimerkiksi 168 senttinen painaa 62 kiloa. Onpa todella laiha... Eipä ihme että suuri osa suomalaisista ylipainoisia jos normaalipainoista pidetään laihana.

Keskiverto palstamamma painaa vähintään 85 kiloa, niin onhan 62 kiloinen laiha.

Vierailija
29/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pidä niin loukkaavana laihuudesta huomauttelua kuin lihavuudesta huomauttelua. Sitä ei pidetä niin loukkaavana koska suurempi osa ihmisistä olisi mieluummin kuitenkin laiha kuin lihava.

Ja mä olen saanut laihaksi haukkumista ihan normaalipainoisenakin.

Ja mä olen nuorena ihan oikeesti kärsinyt siitä kun pidin itseäni joistain kohdista rumana sen takia että olin liian laiha. Ja mä oikeasti yritin lihoa... ja lopulta se sitten onnistuikin. Olen ollut jo useamman vuoden normaalipainoinen.

kärsii siitä, että on alipainoinen. Kaikki laihat eivät todellakaan ole anorektikoita. On todella moukkamaista laihalle ihmiselle huomautella jatkuvasti hänen laihuudestan, se jos mikä otaa psyykkeen päälle, kun ei liho niin ei liho. Yrittäkää ymmärtää.

Samoin kun ylipainoisille saatetan ihan pokkana sanoa koko kansan kuullen, sä oot tainnut vähän laihtua, näyttäis vähän siltä.Minä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka kuvittelevat, että jonkun ihmisen painosta puhuminen on ihan noin vain sivulauseessa hyväksyttävä juttu.

Hävetkää ihmiset ja menkää sisimpäänne ja miettikää miltä heistä saattaa tuntua .

Vierailija
30/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sivistynyttä on sanoa laihalle painosta mutta jos huomauttaa läskille niin se on väärin. :D Tästä lähin jos yksikin sanoo minulle vielä jotain hoikkuudesta annan ihan samalla mitalla takasin, mulla sentään ON varaa sanoa. :D

Vierailija
31/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. ylipainosta kärsivä, joka ei ikinä kommentoisi muiden ali- tai ylipainoa!

Ihmiset eivät pidä niin loukkaavana laihuudesta huomauttelua kuin lihavuudesta huomauttelua. Sitä ei pidetä niin loukkaavana koska suurempi osa ihmisistä olisi mieluummin kuitenkin laiha kuin lihava. Ja mä olen saanut laihaksi haukkumista ihan normaalipainoisenakin. Ja mä olen nuorena ihan oikeesti kärsinyt siitä kun pidin itseäni joistain kohdista rumana sen takia että olin liian laiha. Ja mä oikeasti yritin lihoa... ja lopulta se sitten onnistuikin. Olen ollut jo useamman vuoden normaalipainoinen.

kärsii siitä, että on alipainoinen. Kaikki laihat eivät todellakaan ole anorektikoita. On todella moukkamaista laihalle ihmiselle huomautella jatkuvasti hänen laihuudestan, se jos mikä otaa psyykkeen päälle, kun ei liho niin ei liho. Yrittäkää ymmärtää. Samoin kun ylipainoisille saatetan ihan pokkana sanoa koko kansan kuullen, sä oot tainnut vähän laihtua, näyttäis vähän siltä.Minä en ymmärrä näitä ihmisiä jotka kuvittelevat, että jonkun ihmisen painosta puhuminen on ihan noin vain sivulauseessa hyväksyttävä juttu. Hävetkää ihmiset ja menkää sisimpäänne ja miettikää miltä heistä saattaa tuntua .

Vierailija
32/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tarkoittaa ihan hyvää tällä ja olla oikeasti huolissaan että henkilöllä on stressiä tai sairautta. Kyllä sen yleensä kuulee äänensävystä mikä on sanojan tarkoitus. Yhteiskuntamme ihailee laihuutta joten harva ajattelee että on loukkaavaa puhua laihuudesta. Lihavuudsta puhuminen on loukkaavaa, koska lihavuutta pidetään huonona asiana noin yleensä.

Vierailija
33/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä liika laihuuskin on rumaa. Lähipiirissä on kaksikin liian laihaa (toinen melkeinpä luuranko ja toisella jää jalkojen väliin 20cm ilmaa, ikävän näköistä). Eikä kumpikaan ole millään tavalla yrittänyt kerryttää painoa edes normaalipainoon saakka, vaan huokailevat, miten ovat ihan repsahtaneet syömään suklaata tms. Hohhoijaa. Ja kyllä tunnustan, että syyllistyn ruuan tuputtamiseen, jos sattuvat meillä kyläilemään.

Ja kateuskorttiin vielä merkintä, että joo tykkään hoikkuudesta (esim. bmi20), oma bmi on aikuisiällä liikkunut välillä 19-25. Mutta kyllä se kaunein kroppa naisella on siinä normaalipainossa, eikä alipainossa.

Vierailija
34/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi siis on kamalaa, jos joku toteaa hyvin laihan vähän lihoneen? Eikö sitä voi myös ottaa kohteliaisuutena?

Muuten kyllä toisen painon kommentointi suuntaan tai toiseen epäkohteliasta, ja inhoan myös kahden ystäväni tapaa jatkuvasti puhua omasta painostaan. Kumpikin ovat hoikkia, terveitä ja urheilullisia, mutta siitä painosta on vain koko ajan höpötettävä. Toinen kehuskelee, miten pieni on joka paikasta, miten peppu on kapoinen ja vyötärö olematon, toinen harmittelee olemattomia makkaroita, hermoilee, näkyykö olemattomat selkäläskit jne. Ärsyttävää. Ei omasta ulkonäöstäänkään puhuminen ole kohteliasta niin kuin ei ole toisten arvostelukaan. Sain kuulla kaikenlaista omasta laihasta vauvastani - jopa ihan suoraan sanottiin, että laihat vauvat ovat rumia, onneksi omani on vauvamaisen pullea...

Vierailija
35/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että kaikki ihmiset eivät halua olla todella laihoja, vaan useat haluavat olla ihan normaalipainoisia. Ymmärrän, että laihuusfanaatikoiden maailmassa BMI 22 on pullukka, mutta oikeassa elämässä se ei ole.

Vierailija
36/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli BMI alle 16 (siis laihdutin 68kg:sta 46kg parikymppisenä, pituutta 170cm), palelin ja olin väsynyt, mutta jokainen kauhistelu oli kohteliaisuus minulle. Ruokki syömishäiriötäni, ainoastaan kun syöpä ja hiv-epäilyt tulivat mukaan, aloin syömään vähän enemmän. Paino nousi 51kg vähitellen. Muistan pilkanneeni ihrasiaksi monia samalla kun itse paastosin ja liikuin kuin hullu. Kaverit olivat aina vain kateellisia ym...Ei se kuulkaas ihan niinkään mene. Kiva juttu tuo osteoporoosi...

Vierailija
37/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tilastollisesti normaalia,

mutta kyllä tuohon on pakko jo pyöreyttä kuulua, vakkei sairaallioisen lihava olekaan tai sitten huipputreenattu lihaksisto.

Jotkut tykkää vuosirenkaista vyötäröllä, eivätkä ne häiritse elämää.

Itse en tykkää ja ylimääräinen heti häiritsee, ei niinkään silmää vaan ihan fyysisesti urheilussa.

Vierailija
38/38 |
07.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön todellakin kuin hirviö, rusinat pullasta.Ei mene siis niin päin, että menen sanomaan, että "mitä helvettiä, olet lihonut??!!!", vaan siten, että joku spekuloi miten näin nyt on päässyt käymään ja sitten keskustelen aiheesta, josta kaveri haluaa puhua. Yleensä (koskaan?) en ole neuvomassa kavereitani (koska siis ovat normaalipainoisia enimmäkseen)syömään ENEMPÄÄ, vaan nimenomaan parempaa. Koen olevani hyvä esimerkki siitä, että mitä tapahtuu, jos syö ihan miten sattuu.

Siitä en sitten tiedä onko jollekin normaalipainoiselle sanottuna "ei, ei ole hyvä idea, että syöt päivässä vaan 6keksiä ja 2viiliä" tyhmempi mielipide kuin se, että joku laiha tai normaalipainoinen sen sanoisi. Mielestäni sillä ei ole väliä keneltä tieto tulee, vaan nimenomaan mihin se perustuu, urbaanilegendoihin vai ravintoa koskeviin tutkimustuloksiin, joihin olen paneutunut aika paljon.

Oma muheva ylipainoni johtuu siitä, että syön ihan kirjaimellisesti mitä halua ja niin paljon kuin haluan. En koskaan jätä ottamatta toistakin kakkupalaa siksi, että joku saattaa katsoa pahasti tai että ajattelisin terveyttä tai painoa vaan siksi, että en halua sitä. Ruoka on osana ylimukavuudenhaluista elämäntapaa, jota en suosittele muille. En pidä sitä kovinkaan hyvänä ominaisuutena ja en suosittele sellaisenaan kellekään kaverille. Esteettisesti pidän normaalipainoisia ihmisiä hyvännäköisinä ja ärsyttää hirveästi överi laihuusihannointi ja toisaalta myös lihavuuden hyväksyminen, esimerkiksi complimentary-vaatekoot vievät selkeästi ihmisiltä todellisuudentajun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän