Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi laihoille voi aina sanoa seuraavaa?

Vierailija
04.08.2011 |

Jos henkilö on laiha, niin miksi jonkun lihavan ihmisen pitää aina sanoa jotain tämäntyylistä: "Syöhän, jotta saat vähän lihaa luittes ympärille". Millä he perustelevat tuota näkemystä, että kaikkien olisi hyvä olla ylipainoisia?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään siihen viittavaa. Ei vain ole tervettä olla myöskään laiha (vaikka niin vissiin tupataan ajattelemaan). Ja ainakin minun mielestäni esim. lievästi ylipainoinen on paljon paremman näköinen kuin laiha.

ja ennen kuin vedetään kateuskortti niin ihan normaalipainoinen olen (BMI 22).

Vierailija
2/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole mitään siihen viittavaa. Ei vain ole tervettä olla myöskään laiha (vaikka niin vissiin tupataan ajattelemaan). Ja ainakin minun mielestäni esim. lievästi ylipainoinen on paljon paremman näköinen kuin laiha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä viihdyn normaalipainoisena, sinä ilmeisesti anorektikkona.

Vierailija
4/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka puhui läskistä?

Vierailija
5/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän puhutaan siitä, että BMI:ssä on myös alaraja, ja että sen ylittäminen on yhtä lailla terveysriski kuin ylittäminenkin.

Vierailija
6/38 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö on laiha, niin miksi jonkun lihavan ihmisen pitää aina sanoa jotain tämäntyylistä: "Syöhän, jotta saat vähän lihaa luittes ympärille". Millä he perustelevat tuota näkemystä, että kaikkien olisi hyvä olla ylipainoisia?

Olen usein kuullut seuraavaa: "Kauheeta kun sä oot laiha, syö nyt herranjestas jotain!" "Sinä se oot ku lipputanko, varo ettet kaadu tuulessa" "Ettei vaan olis joku lapamato sulla?"

Mitähän ylipainoiset tuumaisivat jos pokkana kauhistelisin vaikka: Kauheeta kun sä oot läski, lakaa jo syömästä!" Tai "Sä se oot ku valas, varo ettet uppoo rantahiekkaan"

Että kyllä se ei ole ihan sama asia. Lihaville ei kukaan kehtaa sanoa mitään ääneen.

Vierailija
7/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein kuullut seuraavaa: "Kauheeta kun sä oot laiha, syö nyt herranjestas jotain!" "Sinä se oot ku lipputanko, varo ettet kaadu tuulessa" "Ettei vaan olis joku lapamato sulla?"

Mitähän ylipainoiset tuumaisivat jos pokkana kauhistelisin vaikka: Kauheeta kun sä oot läski, lakaa jo syömästä!" Tai "Sä se oot ku valas, varo ettet uppoo rantahiekkaan"

Että kyllä se ei ole ihan sama asia. Lihaville ei kukaan kehtaa sanoa mitään ääneen.

tätä olen miettinyt useammankin kerran vastaavia kommentteja kuunnellessa. itse en ole laihduttanut ikinä, enkä koskaan pyrkinyt olemaan tämän kokoinen. muutama lisäkilo olisi todellakin tervetullut mutta minkäs teet kun paino ei nouse. näitä kommentteja heitellään sen kummemmin miettimättä miltä se tuntuu toisesta. mutta sitten isompia ihmisiä ei tietenkään saa lihaviksi sanoa.

Vierailija
8/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät pidä niin loukkaavana laihuudesta huomauttelua kuin lihavuudesta huomauttelua. Sitä ei pidetä niin loukkaavana koska suurempi osa ihmisistä olisi mieluummin kuitenkin laiha kuin lihava.

Ja mä olen saanut laihaksi haukkumista ihan normaalipainoisenakin.

Ja mä olen nuorena ihan oikeesti kärsinyt siitä kun pidin itseäni joistain kohdista rumana sen takia että olin liian laiha. Ja mä oikeasti yritin lihoa... ja lopulta se sitten onnistuikin. Olen ollut jo useamman vuoden normaalipainoinen.

Vierailija
9/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kerran kehdannut kysyä yheltä tytöltä, että mitä hän on mieltä siitä, kun on niin laiha. Ja että onko mukavaa olla laiha vai kokeeko hän sen ongelmaksi. Tyttö oli oikein kaunis, ihan tyytyväisen tuntuinen ulkonäköönsä, niin sillä kai uskalsin kysellä. Oonko törkee? mua ihan vaan kiinnosti asia, itse kun oon normaalipainoinen enkä juuri kuullut kommentointia suuntaan tai toiseen painostani. Vaikka oli se kai vähän henkilökohtaiselle alueelle menemistä. Enkä ylipainoiselta en viitsisi välttämättä kysyä "Onko kivaa olla läski?" ellei olisi tosi tuttu ja itsevarma tyyppi :)

Mutta tää laiha tyttö vaikutti aika tyytyväiseltä painoonsa, vaikka sanoi että on se vähän ikävää että ihmiset just sanoo siitä helposti.

Musta tuntuu tekopyhältä itsensä korostamiselta joiltakin ihmisiltä kuulemani valitukset "miks kaikki haukkuu mua laihaks." Mun mielestä ylipaino on huomattavampi kosmeettinen haitta kuin lievä alipaino, miksi eivät olisi tyytyväisiä, jos terveysongelmia ei kuitenkaan laihuuden takia ole. Toki se on varmaan inhottavaa, jos haukutaan vaikka syömishäiriöstä ilman parempaa tietoa.

Vierailija
10/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipaino ei ole.

"Vähän lihaa luitten ympärille" ei sitä paitsi tarkoita ylipainoisuutta.

Jos sua haittaa, että tädit sukujuhlissa siunailee että jessus kun sää oot laiha, sano takaisin, että "Vieläks sääkin Martta elät?".

Vierailija
11/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pullukat saa sanoa laihalle moista mutta sitten se on loukkaus jos hoikka sanoo läskille että laihduta vähän, niin saadaan sinusta terveen näkönen. Miettikää possut sitä.

Vierailija
12/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ikinä sanoisi hoikalle tai alipainosellekaan ihmiselle mitään tuollaista. Olen ylipäätään hyvin hissukseen painoasioista ja kiusaannun valtavasti, jos vaikka työpaikan kahvipöydässä ne normaalipainoiset alkavat taas sen laihiskeskustelun. Onneksi painonvartijat lopetti niin se vähän hillitsee näitä pisteterroristeja, ehkä.. Minusta on todella moukkamaista ja liian henkilökohtaista kommentoida kenenkään painoa, oli ihminen sitten lihava tai laiha. Yksi alipainoisena viihtyvä sukulaiseni johtaa keskustelun AINA painoonsa, ihan aina. Näen hänet vain lasten synttärikutsuilla, joten joka ikinen kerta kun pistelen pulleaan poskeeni kakkua, saan kuulla analyysia hänen painostaan ja siitä, miten hän ja tytöt voivat shoppailla lastenosastolla yhdessä, kun sieltä saa paljon sopivammat vaatteet. Juuh, ja saisinko toisen palan tätä herkullista leivonnaista.. ;)

Vierailija
13/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pullukat saa sanoa laihalle moista mutta sitten se on loukkaus jos hoikka sanoo läskille että laihduta vähän, niin saadaan sinusta terveen näkönen. Miettikää possut sitä.

Vierailija
14/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi monille ihan tarpeen. Ihannoin normaalipainoa (tai tervettä painoa, joillain se terve paino on vähän jomman kumman rajan tuolla puolen oikeastikin), vaikka olen itse ihan kunnolla ylipainoinen, bmi31.

En kylläkään kommentoi kuin kavereita, koska en kommentoi vieraiden ihmisten muitakaan asioita päin naamaa, vaikka olisinkin sitä mieltä, että tarvitsisi sitä lihaa. Usein tapaan itseni keskustelemalla tuntitolkulla jonkun bmi25-kaverin kanssa, että miten saisi nyt pysähtymään painonnousun tms. En halua kaikista tällaisia, kun olen itse, vaikken painostani pahemmin kärsikään. Tiedän, että moni kaverini olisi aivan romuna, jso päätyisi näihin kiloihin. Oikeasti tiedän aika paljon ravitsemuksesta ja sen sellaisesta ja yritän myös vakuuttaa heitä pysymään erossa tyhmistä dieteistä ja panostamaan kunnolliseen normiruokaan. Vähänkö tämä ärsyttäisi ap:ta! Läski neuvoo normaalipainoista syömään!

Vierailija
15/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli sivistynyttä on sanoa laihalle painosta mutta jos huomauttaa läskille niin se on väärin. :D

Tästä lähin jos yksikin sanoo minulle vielä jotain hoikkuudesta annan ihan samalla mitalla takasin, mulla sentään ON varaa sanoa. :D

Vierailija
16/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi monille ihan tarpeen. Ihannoin normaalipainoa (tai tervettä painoa, joillain se terve paino on vähän jomman kumman rajan tuolla puolen oikeastikin), vaikka olen itse ihan kunnolla ylipainoinen, bmi31.

En kylläkään kommentoi kuin kavereita, koska en kommentoi vieraiden ihmisten muitakaan asioita päin naamaa, vaikka olisinkin sitä mieltä, että tarvitsisi sitä lihaa. Usein tapaan itseni keskustelemalla tuntitolkulla jonkun bmi25-kaverin kanssa, että miten saisi nyt pysähtymään painonnousun tms. En halua kaikista tällaisia, kun olen itse, vaikken painostani pahemmin kärsikään. Tiedän, että moni kaverini olisi aivan romuna, jso päätyisi näihin kiloihin. Oikeasti tiedän aika paljon ravitsemuksesta ja sen sellaisesta ja yritän myös vakuuttaa heitä pysymään erossa tyhmistä dieteistä ja panostamaan kunnolliseen normiruokaan. Vähänkö tämä ärsyttäisi ap:ta! Läski neuvoo normaalipainoista syömään!

Ei sulla ole mitään varaa sanoa kenellekkään pienestä painosta, itse syöt kuin hirviö. Vähän elämäntapamuutoksia niin ehkä joku ottaisi sut tosissaan. :D Ylipainonen neuvomassa syömään. :D Juu ei ala tehä mieli etenkään siinä tilanteessa lakaa syömään enempää hehehe. ;D

Vierailija
17/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole mitään varaa sanoa kenellekkään pienestä painosta, itse syöt kuin hirviö. Vähän elämäntapamuutoksia niin ehkä joku ottaisi sut tosissaan. :D Ylipainonen neuvomassa syömään. :D Juu ei ala tehä mieli etenkään siinä tilanteessa lakaa syömään enempää hehehe. ;D

Oh shit lainasin väärän teksin! :D Sorry! .)

Vierailija
18/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen, noin 40 kiloa ylipainoinen sukulaistäti sanoi, kun olin raskausviikolla 38, että "oletpa nätisti pyöristynyt, kun olit viime talvena niin KAMALAN LAIHA". Siis BMI on tosiaan 18.5 ja on aina ollut ja hoikka siis olen raskaanakin - mitä nyt tosiaan maha pyöristynyt:) Mutta mitenhän suhtautuisi, jos olisin sanonut: Että oot tainnu hitusen laihtua, olithan viime talvena niin KAMALAN LIHAVA. Musta toi "kamalan laiha" nyt on loukkaus siinä missä muukin. En tosiaan ole koskaan kuvitellut, että "laihuus tekisi" minusta mitenkään kaunista. Päin vastoin, varsinkin valvominen, stressi, raskauspahoinovointi luonnollisesti tekee olemuksen todella riutuneeksi. En nyt kuitenkaan hoikkuudelleni mitään voi, koska niin kuin sanoin tällainen olen aina ollut ja olen BTW ihan lihaksikaskin, koska harrastan paljon liikuntaa ja erittäin terve, joten en nyt mihinkään "itseni lihottamiseen" nyt kyllä ole motivoitunutkaan. Ei sen puoleen.

Vierailija
19/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää aina päästä sanomaan jotakin toisen ulkonäöstä.

Kun eivät voi haukkua läskiksi, haukkuvat sitten liian laihaksi tuolla tavalla.

Vierailija
20/38 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on ihmisiä joiden pitää aina päästä sanomaan jotakin toisen ulkonäöstä.

Kun eivät voi haukkua läskiksi, haukkuvat sitten liian laihaksi tuolla tavalla.

Joillain ihmisillä on pakottava tarve määritellä toisia ihmisiä joko ulkonäön tai henkisten ominaisuuksien mukaan ja jakaa näitä "viisauksiaan" kaikille. Mulla on tällainen täti, ja vaikka hän on toisaalta myös ihana ja viisas ihminen, niin tämä puoli ärsyttää aivan helvetisti. Hänen pitäisi oppia pitämään mölyt mahassaan, mutta en tiedä, voiko yli 7-kymppinen ihminen enää muuttaa tapojaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän