Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

yöimetyksen lopettaminen..apua?!

Vierailija
04.08.2011 |

lapsi on nyt 1 v 1 kk, ja imetän etelleen öisinkin. päivisin pari kolme kertaa ja yöllä varmaan saman verran..

imetyksen vähentämistä on tässä suunniteltu, olisi kiva jos saisi nukuttua kokonaisia öitä. ongelmana on vain se, että minulle imetys käy jo niin rutiinilla, että ihan unissani nostan lapsen viereen kun hän itkee sängyssään, ja annan vain tissin suuhun. lapsi nukkuu lopun yön vieressä, enkä edes muista näitä imetyskertoja aamulla.. varsinkaan jos imetän alkuyöstä.

olisiko kenelläkään neuvoja yöimetyksen lopettamiseen? pitäisikö sitten tulla sohvalle nukkumaan tai jotain, että heräisin kunnolla kun lapsi itkee? ja yleensäkin miten tämä onnistuu - annanko vain tuttia, mitä jos ei rauhoitu siihen.. huh, hankalaa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi että meillä lapsella ikää 1v. 7kk ja syö vain kerran... joskus saattaa nukkua ihan läpi yön ja toisinaan syö useammin. Olen toivonut että vähitellen jäisi pois itsestään niin ei tarvitsisi öisin huudattaa toista...

Vierailija
2/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en edes muista kuinka monesti lapsi syö! niin unenpöpperössä imetän. aamuisin 6-9 välillä saattaa "syödä" pari kertaa vielä, mutta tuo nyt on lähinnä sitä että muutaman kerran imaisee. toisaalta ei tekisi mieli vielä lopettaakaan, kun tuntuu että näin saan itse pidemmät yöunet :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva on 11kk ja haluaisin jo eroon imetyksestä (syitä on monia). Päiväimetykset olikin helppo jättää, mutta ne yöt... Pinnistelen kyllä niin kauan kuin ikinä tutti riittää tai vesihörppy pullosta, mutta kun kitinää on jatkunut 30min, niin en vain jaksa, kun olen muutenkin ihan puhkipoikki. Eli 1-2 kertaa imetän öisin edelleen. Aattelin nyt antaa asian olla näin. Ei mulla ainakaan riitä nyt voimat huudattamiseen, kun tosiaan jossain vaiheessa yötä ne keinot loppuu.

Vierailija
4/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on kaikista helpoimmin vieroitetty yötissityksestä kolme lasta. Jokaisen kanssa mies on 3-4 yötä nukkunut ja sen jälkeen on jäänyt yösyömiset pois.

Vierailija
5/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaistakin mietin, että pidentääkö tuo yöimetys vielä tuon ikäisellä yöunia? lapsi syö yleensä ihan hyvän iltapalan. meillä nukutaan noin klo 22-10.30.. eli pitkät unet, ja maistuvat kyllä äidillekin! :)

Vierailija
6/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kahden lapsemme kanssa ruvettu siirtämään ensimmäistä yöimetystä pikkuhiljaa eteenpäin, esim tunnilla tai puolella, kohti aamua. Tällöin ei heti tarvitse aamuisin nousta lapsen kanssa aikaisemmin, kun nukahtaa uudelleen rinnalle.

Vierailija
7/7 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanon aina että tissi on nyt tyhjä/loppu, niin lapsi ymmärtää syyn paremmin.