10-vuotias ja "ei mitään tekemistä"
Tekis mieli kerätä kaikki sen lelut, harrastevälineet ja muut irtotavarat isoon säkkiin ja laittaa jokuseksi aikaa lukkojen taa.
Menee hermo, kun hirveä valitus ja kun jotain ehdottaa, niin "ei huvita". Tietokoneelle kun pääsis, olis kuulema tekemistä. Tai karkkia ostamaan, niin olis kivaa.
Olisiko kasvatuksellisia ideoita ojentaa?
Siivousapuriksi ei ruvennut millään ja en kyllä välttämättä edes välitä tällä hetkellä pahantuulisesta siivouskaverista, kun omatkin hermot kireällä ja siivoaminen on mulle sellasta rentouttavaa puuhaa.
Kommentit (3)
No älä missään nimessä keksi sille mitään tekemistä. Sanot vaan suoraan että lomalla on kerrankin mahdollisuus leikkiä "vapaata leikkiä" ja ihan mitä itse haluaa. Kohta alkaa taas kouluvuosi, jolloin on sitten sitä ohjattua tekemistä ihan riittämiin. Ja kerro hänelle, että äidin tehtävä ei ole keksiä lapselle tekemistä.
Aikansa se varmaan mesoo ja protestoi, mutta jos ei todellakaan mitään keksi, niin istukoon sitten vaikka nurkassa tekemättä mitään. älä ota moisesta pulttia, ole vaan niinkuin se ei kertakaikkiaan olisi sinun ongelmasi.
Paitsi kyllähän se tietysti on joskus kiva keksiä jotain yhteistä tekemistä ja jotain "erilaista" mielen virikettä sille lapsellekin.
Laittaisin piirille hoitoon, ei tuon ikäisen pidä niskuroida joka asiasta voit nyt katsoa peiliin ja miettiä mikä meni kasvatuksessapieleen kun jotakin siinä on mennyt pieleen.
...mua harmittaa aina tällaiset vastineet. ihan selvästi kysyttiin kasvatusideoita, niin tässä sitten vastataan että "kasvatus mennyt pieleen". Duh!
Laittaisin piirille hoitoon, ei tuon ikäisen pidä niskuroida joka asiasta voit nyt katsoa peiliin ja miettiä mikä meni kasvatuksessapieleen kun jotakin siinä on mennyt pieleen.