Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tosi kiva mies mulla......

Vierailija
04.08.2011 |

On lomalla lasten kanssa ja mä olen töissä. Tänään toisella lapsella oli neuvola, jonka tarjouduin hoitamaan kun mies tekee remppaa samalla. Tulen kotiin hakemaan lasta klo14:50 ja ehdin sen verran kurvata keittiöön että tajusin kysellä lapsilta mitä söivät lounaaksi. Ja vastaus oli " ei olla syöty mitään, isin piti tulla just antamaan jotain" Aamupalan annoin ennen töihinlähtöäni ennen klo8 ( mies nukkui) ja lapset oli yllättäen kärttyisiä ja kiukkuisia. Miehen mielestä rähjään turhasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lapset 7 ja 9-vuotiaat eli osaavat kyllä ottaa itsekin kaapista, mutta kyllä silti kaipaavat että aikuinen kertoo mitä sieltä otetaan ja kauanko lämmitetään. Ottaa niin pannuun; haluaisin että perheessä on säännölliset, terveelliset ruokailutottumukset ja miehelle asialla on yhtä paljon merkitystä kuin vessapaperin kerroksilla.

Huutaminen on turhaa, hiljaa oleminen on turhaa, listojen ja tarkastuslappujen tekeminen on turhaa :( Itse pitää näemmä hoitaa lapsille hoitopaikka vaikka mies on kotona. ARGH!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jopa sellaista joka olisi herännyt hoitamaan lasten ruoka-asiat kuntoon?

Vierailija
2/5 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alusta asti ollaan molemmat osattu ruokkia ja hoitaa yhteiset lapsemme. Ilmeisesti kuulutaan nykyään(kin) vähemmistöön. O_o

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilla on oltava rutiini, myös ruoka-ajat. Meni jotenkin jakeluun paremmin kun väänsin rautalangasta että se vaikuttaa myös lasten uneen ja nukahtamiseen (mies on itse kovin iltauninen). Silti valmistelen yleensä kaiken aika hyvin etukäteen tai minun kanssani sovitaan mitä lapset syövät (meillä on erikoisruokavaliot). Mutta siis nykyään mies oma-alotteisesti kysyy että mitä hän antaa lapsille ruuaksi jos olen lähdössä jonnekin. Se on ihan huippua!

Mutta anoppi ei sitten opi.... Seinällä on muistutus lapsen ruuasta ja klonaika, jääkaapissa on valmiina lämmitettävä lautanen (ja lapsen nimi päällä). Silti, jos soitan kahden tunnin kuluttua lounaasta niin se on ihan vääjäämättä antamatta.

Vierailija
4/5 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanikäiset lapset ja vanhemmalla kehitysvamma.

Varmasti ottaisivat kaapista jotain, jos kukaan ei antaisi ruokaa.

Opeta lapsesi omatoimisiksi.

Lapsesi olivat kuitenkin syömättä, eivätkä ottaneet sieltä kaapista mitään ruokaa.

Vierailija
5/5 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kesällä saa ottaa rennommin.

Mä en muutenkaan tajua, miksi täällä mammat niin rutiineiden nimiin vannoo.

Minä en ehkä siksi, kun olen ollut koko ikäni laitoksessa töissä, en halua sitä samaa fiilistä kotiini. Meillä mennään ja tehdään silloin kun siltä tuntuu.