Että kun jaksaa taas pikkuasia ärsyttää miehestä....
Mä olen ollut tänään töissä, mies muksun kanssa kotona.
Tulin töistä ja katsaus huusholliin: makkareiden verhoja/sälekaihtimia ei ole edes avattu (ja kello tullessani siis 16.00)
pedit petaamatta (ja suora näköyhteys ulko-ovelle)
keskellä eteisen lattiaa lapsen vaatteita mytyssä
pyykit viikkaamatta, vaikka pyysin miestä että viikkaa ne tänään päivän aikana (mä pesin ne eilen illalla)
olkkariin lapsi raahannut patjan sängystään (!), samaisen huoneen lattialla myös mm. piirustuslehtiöitä, tyhjä limsapullo, leluja, sohvatyyny, vanukkaan "kansipaperi" yms.
Muuallakin sotkua, mutten jaksa kaikkea kirjoittaa.
Ja mies istuu tietokoneella ja lapsi vilistää alastomana.
No, jotain hyvääkin: mies oli tehnyt ruokaa, oikein perunamuussia ja jauhelihakastiketta. Ja sitä oli säästetty minullekin. Rasti seinään.
Kommentit (20)
itse olen tuon viestin miehen kaltainen, kotona lasten kanssa. Sotkussa ei saa aikaan mitään, se hajoittaa ajatukset ja ei ole viihtyisää.
Tosin, siivoaminenkin on hankalaa lasten kanssa. Kun saa siistiksi kaikki on niin siistiä kun kotona ei ole muita kuin minä. Mutta heti kun paikalla on lapsia niin kaikki on sekaisin, leluja lattialla jne.
Auttaako nalkutus? En usko. Talon saa siistiksi yhteistuumin. Onko pelaaminen syy että ei ole tehty mitään? Onko se jatkuvaa ajantappoa? Mies voisi välillä viedä lapset jonnekin hoitoon ja rauhassa yksin ollessa siivota. Itse tykkään siivota niin parhaiten.
Verhot meilläkin kiinni, siihen tottuu ja ei haittaa.
Muakin suututtain.
Sitä paitsi, kun lapsi kasvaa, niin oppii ettei tarvi siivota jälkiään, kiva sitten vaikka teini-iässä...
Toisekseen jos on ihan roskia, likaa lattialla, niin eihän se ole kiva.
Hyvä että mies laittoi ruoan. Kuinka paljon hän pelaa - siis istuuko ja tuijottaa konetta sen sijaan, että leikkisi lapsen kanssa? Minkä ikäinen lapsi - onko riski että satuttaa itsensä jos ei ythään häntä vahdi? Ei kuulosta hyvältä isä-lapsi -suhteelta.
Huomaako mies, jos olet siivoamatta muutaman päivän, niin että todella loppuu puhtaat vaatteet ja astiat? Älä nyt ainakaan tollaesn laiskimuksen pyykkejä pese!
Saisin kyllä sätkyn. Eivätkö mies ja lapsi ole käyneetkään missään koko päivänä? Siis onko mies istunut koneella ja lapsi puuhannut päivän sisällä jotain..se minua harmittaisi vielä sotkua enemmän. Kiva kuitenkin että teki ruokaa..mutta en itsekään pystyisi tommoista sotkua katselemaan.
olkkarissa leikkinyt, kun sinne on kerran patjakin kannettu.
Minä olen lopettanut sen turhanaikaisen siivoamisen, koska se on lasten kanssa kuitenkin yhtä tyhjän kanssa. 20 minuuttia on siistiä ja sitten se alkaa taas.
Nyt on koululaiset olleet lomalla 2 kuukautta, talossa on välillä 10 lasta ja kaikki on sekaisin. Odotan että koulut alkaa. Sitten siivoan itsekseni huone huoneelta.
Lapsella oli varmaan kivaa, kun sai leikkiä ja temmeltää vapaasti!
samalla kun siivoaa kaiken sotkun täyden työpäivän päälle yksinään. Mies pelaa, eikä aio osallistua siivoamiseen.
Ap
No niin, täytyy muistaa hokea tätä itselleen
samalla kun siivoaa kaiken sotkun täyden työpäivän päälle yksinään. Mies pelaa, eikä aio osallistua siivoamiseen.Ap
Jokaisella pilvellä on hopeareuna:D Ja ensi kerralla otat mukaan miehen pelikoneen virtapiuhan!
paitsi että lapsia on kaksi ja minä olen se joka lorvin kotona. En ole edes itse jaksanut pukea. Toinen lapsi on alasti ja toisella on eiliset vaatteet. Lounaaksi söivät maissilastuja.
Voi kamala. Ja elämä on.
Meillä EI EDES se onnistu mieheltä!
T: toinen kiukusta kihisevä
ja muulla ei pitkässä juoksussa ole mitään merkitystä.
t. 6
paitsi että lapsia on kaksi ja minä olen se joka lorvin kotona. En ole edes itse jaksanut pukea. Toinen lapsi on alasti ja toisella on eiliset vaatteet. Lounaaksi söivät maissilastuja.
Voi kamala. Ja elämä on.
kans miestä odottaa ap:n kuvailema näky kun hän tulee töistä. Tosin mies ei ala kyllä tätä sotkua siivoamaan ...minä yleensä siivoilen ilemmalla.
ja muulla ei pitkässä juoksussa ole mitään merkitystä.
t. 6
mä en viihdy sotkuisessa kodissa. Enkä jaksa sitä, että työpäivän jälkeen mua odottaa kunnon urakka kotona, samalla kun toinen puolisko on vaan "viihtynyt" pelaten koko päivän.
ap
ja piut-paut-välittämään. Pääset itse paaaaaljon helpommalla.
Meillä on kaksi lasta ja nää on jo alakoululaisia ja olen aikaa todennut, että ei sillä sotkulla ole väliä. Sitä syntyy ehtymättä lisää. Ja lisää. Ja lisää.
Rento äiti on paljon tärkeämpää kuin viivasuora pyykkikasa.
t. 6
ja piut-paut-välittämään. Pääset itse paaaaaljon helpommalla.
Meillä on kaksi lasta ja nää on jo alakoululaisia ja olen aikaa todennut, että ei sillä sotkulla ole väliä. Sitä syntyy ehtymättä lisää. Ja lisää. Ja lisää.
Rento äiti on paljon tärkeämpää kuin viivasuora pyykkikasa.
t. 6
Kun mä kerron että mua häiritsee olkkariin tuotu patja, verhot kiinni (kämppä pimeenä keskellä päivää) ja limsapullot ja vaatteet lattialla, mua kehotetaan vaan relaamaan...
kuinka pitkälle pitää relata? Mä olen kuitenkin jo relannun niinkin paljon että esim. saunaa ja kylppäriä ei ole pesty vuoteen, eikä pesuja ole tiedossakaan... lattiat kodista on pesty viimeksi keväällä. Uunia en ole pessyt ikinä (ja se on nyt ollut 4 vuotta käytössä) ja ikkunat pesin keväällä kahden vuoden tauon jälkeen. Eikä siinä kaikki.
Viivasuorat pyykkikasat.. in my dreams..
Kunhan nyt edes olisi jotakuinkin järjestyksessä ja verhot aukaistuna neljään mennessä. Mutta lienee liikaa vaadittu ja "pingotettu". (?)
ap
Lapsesi on kuitenkin saanut ruokaa, on leikkinyt ja kuvaamasi sotku on ihan tavallista.
Odota vaan kun se lapsesi kasvaa niin koko hemmetin kämppä on täynnä niitä majoja ja kaveritkin nukkuu siellä olohuoneessa patjoilla.
MITÄÄN VÄLIÄ EI OLE sillä avataanko jotkin verhot joka päivä tai ei vai pedataanko joka päivä vai ei. Joten kyllä niistä meuhkaaminen on ihan turhaa pingottamista ja itsensä kiusaamista.
Oikeesti.
t. 6
Lapsesi on kuitenkin saanut ruokaa, on leikkinyt ja kuvaamasi sotku on ihan tavallista.
Odota vaan kun se lapsesi kasvaa niin koko hemmetin kämppä on täynnä niitä majoja ja kaveritkin nukkuu siellä olohuoneessa patjoilla.
MITÄÄN VÄLIÄ EI OLE sillä avataanko jotkin verhot joka päivä tai ei vai pedataanko joka päivä vai ei. Joten kyllä niistä meuhkaaminen on ihan turhaa pingottamista ja itsensä kiusaamista.
Oikeesti.
t. 6
Pedit ovat sellainen juttu, että se ei "pahene" vaikka yhden päivän olisikin petaamatta.
Mutta kaikki muu: pyykit, joita ei viedä pyykkitelineeltä kaappiin seuraus - > kuivausteline seisoo vaatteineen asunnossa. Pyykkiä kertyy pyykkikoppaan, jota ei voi pestä kun edellisiä ei ole kerätty kaappiin kuivaustelineeltä, ei ole siis tilaa kuivattaa uusia pyykkejä. Vaatteet loppuu ja pyykkivuori kasvaa.
Lelut, patjat yms. roskat olkkarin lattialla. Jos niitä ei kerätä, niin seuraavana päivänä siellä on kaksinkertainen määrä tavaraa ja roskaa lattialla. Sitä seuraavana päivänä kolminkertainen määrä. Ja niin edelleen.
Tiskit tiskaamatta ja tiskikone tyhjäämättä -> seuraavana päivänä tiskipöytä täynnä likaisia astioita, kun ei mahdu tiskikoneeseen. Seuraavana päivänä puhtaat astiat loppu ja tiskialtaassa homeisia astioita. Likaiset astiat täyttää jo keittiön pöytääkin, kun tasot loppuvat.
Ynnää nämä kaikki + muut sotkut, mitä lapsiperheessä eläessä tulee, ja mieti miltä koti näyttää vaikkapa vaan viikon päästä?
Joten miten voit väittää että "MITÄÄN VÄLIÄ EI OLE" sillä, että kotitöitä ei tehdä ajallaan...?
ap
Joten niistä voi vetää vaikka millaisen palkokasvin nenään ja kehittää vuotavan vatsahaavan ja tykyttävän migreenin, eikä ne silti ikinä tule yhtään sen valmiimmiksi.
t. 6
Eipähän lapsen elämä horju ihan pienistä asioista jatkossakaan. RELAX! Toiset ottaa elämän liian vakavasti, kai lapsillaKIN saa rentouttavia päiviä olla, eikä tarvitse kuunnella hössötystä et kaiken täytyy olla tiptop ja mitään ei saa tehdä! Rutiineista on kiva poiketa ja välillä vähän sotkeakkin.