Saako synnytyksessä olla meikkiä?
En ilkeä kysyä neuvolassa :-( En ole ikinä näyttäytynyt miehelleni ilman meikkiä, joten asia on minulle jonkinmoinen ongelma. Tiedän, että pidätte minua nyt maailman pinnallisempana ihmisenä, mutta älkää teilatko silti.
Kommentit (33)
Mä mietin vähän aikaa...
Ainiin! Onko sulla ap huono itsetunto? Epäilen vahvasti näin olevan. Miksi?
Pitääkö edes kysyä? :D
Syitä ny voi olla kymmeniä tietty...
Median mielikuvat on kiva juttu
kannattaa muistaa, vaikka alatiesynnytykseen olisikin menossa. Voi nimittäin päätyä sektioon.
Silloin viimeistään ottavat sitten synnärillä ne lakat pois.
Jos päädytään leikkaukseen, niin periaatteessa leikkaussalissa sinun pitäisi olla saunapuhtaana... mutta kun mahan alueella operoidaan niin ei silläkään ole väliä.
Saat olla meikissä. Jos joku kätilö sitä ihmettelee, niin sano että tilanne hermostutaa muutenkin, joten haluat pitää kiinni siitä mikä on sinulle turvaa tuovaa (meikki).
Saahan siellä olla omissa vaatteissakin.
lähellä laskettua aikaa koska otetaanhan siellä syntyneestä vauvasta ja äidistä yleensä kuva. Mieluummin näytä siinä "siedettävältä" :)
Ei ainakaan minulle kukaan sanonut mitään. Kynsissäni oli pari viikkoa aiemmin tehdyn lakkaukden rippeet. No, ehkä ne luuli että olen vaan loukannut kynnet, lakka oli nimittäin mustaa :D
mutta mitä haittaa kynsilakasta olisi?
Synnärille ei oteta edes vastaan jos on vähänkin meikkiä. Kannattaa siis kuljettaa meikinpoistoaineta mukanaan synnytyksen lähestyessä jos haluaa sairaalassa synnyttää.
Tatuoinnit ja lävistykset täytyy myös poistaa ennen synnyttystä.
leikkauksessa koska kynsien sinistymistä seurataan. Näin ainakin opetettiin sairaanhoitajaopinnoissa.
No enemmän olisin huolissani siitä synnytyksen jälkeisestä ajasta, kuten yöheräilyistä meikittömänä yms. :o)
Pimeässä koitat tähdätä nänniä vauvan suuhun ja kun mies tulee katsomaan, mitä oikein ähellätte, kätket nopeasti kasvot vaikka hihaasi ja huudat "mee pois, mee pois, ei saa katsoa!!!"
Synnärille ei oteta edes vastaan jos on vähänkin meikkiä. Kannattaa siis kuljettaa meikinpoistoaineta mukanaan synnytyksen lähestyessä jos haluaa sairaalassa synnyttää.
Tatuoinnit ja lävistykset täytyy myös poistaa ennen synnyttystä.
meet sinne ihan just sen näköisenä kuin itseäs huvittaa.
Ei ainakaan minulle kukaan sanonut mitään. Kynsissäni oli pari viikkoa aiemmin tehdyn lakkaukden rippeet. No, ehkä ne luuli että olen vaan loukannut kynnet, lakka oli nimittäin mustaa :D mutta mitä haittaa kynsilakasta olisi?
Käsittääkseni jos joudutaan laittamaan sormiin niitä antureita, esim. hätäsektiossa, niin ei toimi kynsilakan kanssa. Jos paikalla asiantuntijoita, niin tarkentakaa/krojatkaa.
Jos tämä kysymys oli kuitenkin vakavissaan esitetty, niin kyllä saa olla meikkiä, kynsilakkaa tms., mitä itse haluatkin. Miksi sairaala sellaista kieltäisi? Itse kävin vielä päivä lasketun ajan jälkeen jalkhoidossa (koska oli tylsää odotella) ja synnyttäessä olivatkin sitten jalat ja kynnet priimakunnossa. Jotkut käyvät laitattamassa kestovärin ripsiin ja kulmiin ennen synnytystä, niin ei sitten tarvitse synnärillä miettiä, jos ei ehdikään laittaa meikkiä, vaikka olisi siihen tottunut. Miksi ei tehdä elämästään hieman mukavampaa, pienellä vaivalla?
Komppi kestovärille ripsiin ja kulmiin ennen synnytystä. Samoin kävin kampaajalla viime tipassa. Luuhaan kyllä kotona ja usein pihallakin ilman meikkiä, mutta oli kiva, kun synnytyksen jälkeisinä viikkoina kuitenkin kävi paljon vieraita ja otettiin paljon kuvia, niin kiva on niitä kuvia katella jälkikäteenkin, kun näyttää vähän freesimmältä. En varmaan olis jaksanut muuten kauheasti meikkailla tai laittaa hiuksia.
Ps. kynsilakkakielto liittyy ihan oikeasti leikkauksiin, siksi en kynsilakkaa laittaisi.
olla kyllä meikit ja pelit.
minulle tehtiin kesäkuussa elektiivinen sektio ja ohjeissa oli että ei saanut olla meikkiä, rakennekynsiä/kynsilakkaa eikä hiuksissakaan lakkaa tai mitään.
mutta oletan että kysymys oli alatiesynnytyksestä niin nuo eivät päde :)