Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saako synnytyksessä olla meikkiä?

Vierailija
04.08.2011 |

En ilkeä kysyä neuvolassa :-( En ole ikinä näyttäytynyt miehelleni ilman meikkiä, joten asia on minulle jonkinmoinen ongelma. Tiedän, että pidätte minua nyt maailman pinnallisempana ihmisenä, mutta älkää teilatko silti.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ovella on kyltti "EI SAA TULLA SISÄÄN JOS ON MEIKKIÄ NAAMASSA".

Vierailija
2/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä aika outo suhde teillä. Ettekö nuku koskaan yhdessä vai onko sulla pakkelit yötäpäivää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ripsiväri houmataan. Sitä varten ovat yksityiset sairaalat.

Vierailija
4/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä mulla normaali meikkini oli, kun synnärille lähdin kesken kaupunkireissun.

Vierailija
5/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kesken ravintolaillan, jonne on laittautunut näyttävästikin, ei kai synnytyssairaalassa ensimmäiseksi aleta pestä niitä meikkejä pois? Luulisin, että voi olla meikeissä, koska mitäpä ne haittaisikaan?

Tuli mieleen oma itseni, joka ei myöskään koskaan ollut näyttäytynyt miehelleni ilman meikkejä, laitoin joka aamu tukankin tosi huolella ja meikkasin ja yöksikin laitoin silmämeikkiä jne. Mutta voi voi vuodet ovat muuttaneet minua. Nyt melkein haikeus tuli, kuinka sieväksi ennen aina laitoin itseni, nyt saatan kulkea koko päivän kotona kuin vuorenpeikko! Taatusti meikittä ja hiukset sekaisin ja joku rikkinäinen vanha yöpuku päällä. Kamalaa :D

Vierailija
6/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä aika outo suhde teillä. Ettekö nuku koskaan yhdessä vai onko sulla pakkelit yötäpäivää?

Minä tulen nukkumaan viimeisenä, pimeään huoneeseen ja nousen aina ennen miestä meikkaamaan. Saunassa emme käy yhdessä. Kai se on outoa, mutta meillä on aina ollut näin. Minä pelkään ettei mies pidä siitä miltä näytän naturellina, eikä mies ole koskaan ilmaissut haluavansa nähdä minua ilman meikkiä.

ap

Vierailija
7/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko ulkomaalaisen miehen kanssa naimisissa?

Vierailija
8/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kenelläkään VOI olla tuollaista suhdetta mieheensä, eikä kukaan VOI olla naimisissa tai pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, peläten että tämä ei tykkäisikään omasta naamasta naturellina. Ei ihminen vaan pysty sellaiseen. Johan siinä sekoaa pää kun pitää aina pelätä ja vahtia eikä voi luottaa. Ja milainen mies se sitten olisi --- huh!

Mutta siltä varalta että ap kuitenkin on tosissaan niin joo, synnytyksessä saa olla meikkiä. Tosin siellä on helposti myös hiki, ja tulee irvisteltyä ja hierottua naamaa ja se meikki voi helposti rumentaa enemmän kuin kaunistaa.

Vierailija
9/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen nukkumaan viimeisenä, pimeään huoneeseen ja nousen aina ennen miestä meikkaamaan. Saunassa emme käy yhdessä. Kai se on outoa, mutta meillä on aina ollut näin. Minä pelkään ettei mies pidä siitä miltä näytän naturellina, eikä mies ole koskaan ilmaissut haluavansa nähdä minua ilman meikkiä.

ap

Mitäs sitten, kun olet synntyksessä hikoillut meikit pois, käyt suihkussa ja just hätäseen jalat kantaa, niin meikkaatko sittenkin ennen kuin näyttäydyt miehelle? Entäs kun vauva valvottaa yöllä ja pyydät miestä auttamaan (esim. vaippa fuskunnut ja *skaa lakanoissa ja vauva huuta naama punaisena?), käytkö sittenkin ensin meikkaamassa keskellä yötä. Haloo, tän täytyy olla provo.

Vierailija
10/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se luulee että olet noin luonnollisen näköinen. Kokeilepa joskus olla ilman meikkiä ja testaa mitä mies sanoo. Minäkin olin eilen ihan koko päivän ilman meikkiä ja tukkaki oli rasvanen. Ja nyt vauvan kanssa ei vain tule edes mieleen joka päivä meikata.

Ja toisekseen siinä synnytyksen aikana ei ole kovin hehkeimmillään muutenkaan. Minuun pumpattiin paljon lääkkeitä ja nesteitä kun yritettiin saada istukkaa irti että silmätkin turposi ihan luomittomiksi. meni melkein kolme päivää ennen kuin turvotus oli kokonaan laskenut.

ap

Vierailija
11/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yksi minun kaveri oli just tuomonen. Sen eksä (pitkäsuhde) ei ollut koskaan nähnyt kaveriani meikittä. No nykyisin on ihan toisin uuden miehen ja niiden lasten kanssa.

ei kenelläkään VOI olla tuollaista suhdetta mieheensä, eikä kukaan VOI olla naimisissa tai pitkässä parisuhteessa miehen kanssa, peläten että tämä ei tykkäisikään omasta naamasta naturellina. Ei ihminen vaan pysty sellaiseen. Johan siinä sekoaa pää kun pitää aina pelätä ja vahtia eikä voi luottaa. Ja milainen mies se sitten olisi --- huh!

Mutta siltä varalta että ap kuitenkin on tosissaan niin joo, synnytyksessä saa olla meikkiä. Tosin siellä on helposti myös hiki, ja tulee irvisteltyä ja hierottua naamaa ja se meikki voi helposti rumentaa enemmän kuin kaunistaa.

Vierailija
12/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen aikana se meikki tai sen puute on aika kaukana mielestäsi! - Ja miehesi tulee kyllä näkemään sinut siinä touhussa sen verran raadollisena ja "luonnollisena", ettei meikittömyys varmasti ole sen jälkeen kovin järkyttävä "luonnontila".

Ei mutta ihan tosi, jos oikeasti olet tosissasi, ei kukaan estä sinua tulemasta meikit päällä synnyttämään. Ja jos synnytys vaikka alkaa kesken päivän, onhan sinulla ne meikit naamassasi muutenkin, eikä niitä kukaan käske pestä pois. Se on sitten eri asia, että synnytys voi kestää jopa vuorokauden, hikoat, kenties itket, hierot ehkä naamaasi tyynyä vasten, kun kärvistelet perse pystyssä supistusten kourassa, saat kylmiä kääreitä otsallesi, käyt suihkussa jne., etkä IHAN VARMASTI jaksa meikkejäsi siinä sivussa kohennella, joten tuskin sinulla kummoisesti meikkiä kuitenkaan synnytyksen loppumetreillä tulee naamassasi olemaan.

Ihan mielenkiinnosta myös kyselen: kuinka kauan olet miehesi kanssa ollut yksissä? Kuinka vanhoja olette? Oletko ÖISINKIN meikit naamassa (ja kai tajuat, miten huonoa se tekee iholle)? Ettekö koskaan sauno miehesi kanssa? Etkö koskaan tule suihkusta miehesi nähden? Entä, jos olet kovin sairas, jaksatko meikata silloinkin?

Itsekin muistan kyllä teini-iästä/varhaisaikuisuudesta parisuhteen, joka kesti muutaman vuoden ja jonka aikana en näyttäytynyt miehelle ilman meikkiä, joten tavallaan ymmärrän sinua. Itse meikkasin tuolloin aina suihkusta tullessani vessassa ennen sieltä poistumista, jos mies oli paikalla. Emme kyllä asuneet yhdessä. Nyt se tuntuu aika uskomattomalta, turhalta ja hemmetin työläältä tavalta olla tiiviissä kanssakäymisessä, enkä ymmärrä, miten se toimisi, jos asuttaisiin perheenä saman katon alla. Ja kyllähän se kertoo jotain epävarmuudesta ja liitossa vallitsevasta etäisyydestä! Ihan tosi ap, saatte lapsen ja teistä tulee perhe: eikö olisi aika tutustua kumppaniin ihan kokonaan, löytää ihan avoin läheisyys suhteessa?

Minusta on toki ihanaa, näin päälle kolmekymppisenä ja vuosikausia liitossa olleenakin, kaunistautua miestäni varten ja huolehdin yhä itsestäni ja meikkaan melkein päivittäin. En kuitenkaan voisi kuvitella, etten pystyisi olemaan oman miehen ja lapseni isän, sen kaikista läheisimmän, kanssa ihan luonnollisimmillanikin.

Ajattelitko, ap, olla meikit naamassa tulevina vuosina myös umpiväsyneenä lapsen yövalvomisista heräillessäsi 4 kertaa yössä syöttämään vauvaa, 40 asteen kuumeessa, oksennustaudissa tms.? - Nämä kaikki kuuluvat elämään, jota alatte jakaa.

Vierailija
13/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut laittaa meikkiä ennen synnytystä. Ois varmaan ollut hermeettinen näky vajaan 2h. ponnistuksen jälkeen, kun meikit ois ollu pitkin kasvoja. (isukki varmaan ois tykännyt)

Vierailija
14/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee näkemään paaaaaljon pahempaa kuin vaimo-kulta ilman meikkiä! :D Meehän sinäkin ap aamukaffelle ja keksi parempi provo. Aikamoinen ansarikukka olis se mies, joka ei kestäisi ihan oikeasti nähdä meikitöntä naista....

Vierailija
15/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä ainakin meikkasin ennen synnyttämään lähtöä (lähdettiin kotoa aamutuimaan). En mene yleensä minnekään ilman meikkiä, enkä pitänyt sitä mitenkään outona että laitoin tuolloinkin puuteria ja vedenkestävää ripsaria. Samoin seuraavana päivänä sairaalassa heti vauvan syötön jälkeen meikkasin.

Tosin mun mies on kyllä nähnyt mut ilman meikiäkin että siitä ei ole kyse, se nyt vaan on mulle samanlainen rutiini kuin vaikka hiustenharjaus. :)

Vierailija
16/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä synnärin ohjeista, jos olet kotona nukkumassa niin tuskin ennätät meikata kivuiltasi, kun supistukset alkavat.

mutta koruja ei muistaakseni saa olla.

Vierailija
17/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ap meinaat, itsekin meikkaan kyllä joka ikinen päivä.. mutta kyllä mun mies iltasin näkee mut ilman meikkiä... ja kyllä voin sanoo että meikkasin aamullla vaikka supistukset oli ollut jo pari tuntia hyvin tiheitä ja oltiin lähdössä synnärille. siinä kauheissa kivuissa sitten yritin sohia ripsiväriä ripsiin.. :D mieskin nauro mulle et "heiii, me ollaan lähössä synnyttää vauvaa, eikä menossa ulos" :) en siis tarkota nyt mitää kauheita sotamaalauksia todellakaan, vaan ihan ripsivärii ja puuteria, vähä jotain poskipunaa ettei näytä niin kalpealta.

Mutta nyt mä keksin aivan loistavan jutun, meinaa RIPSIPIDENNYKSET!!! siis aivan mieletön keksintö.. en oo käyttänyt moneen kuukauteen ripsiväriä ja näytän "meikatulta" vaikka en olisi meikannut yhtään.. helpottaa kummasti elämää. suosittelen. itselläkin kohta toinen synnytys edessä ja nyt voin ihan huoletta lähteä ilman meikkiä!

mutta se on kyllä totta, et sun mies ei varmasti sua jätä jos näkee sut ilman meikkiä! ja varsinkaan siinä synnytystilanteessa.. koska se on maailman hienoin kokemus miehenkin mielestä kun oma lapsi saapuu maailmaan :)

Vierailija
18/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä kysymys oli kuitenkin vakavissaan esitetty, niin kyllä saa olla meikkiä, kynsilakkaa tms., mitä itse haluatkin. Miksi sairaala sellaista kieltäisi?

Itse kävin vielä päivä lasketun ajan jälkeen jalkhoidossa (koska oli tylsää odotella) ja synnyttäessä olivatkin sitten jalat ja kynnet priimakunnossa. Jotkut käyvät laitattamassa kestovärin ripsiin ja kulmiin ennen synnytystä, niin ei sitten tarvitse synnärillä miettiä, jos ei ehdikään laittaa meikkiä, vaikka olisi siihen tottunut.

Miksi ei tehdä elämästään hieman mukavampaa, pienellä vaivalla?

Vierailija
19/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleminen ole mikään ongelma....mutta tuosta "en oleikinä ollut mieheni nähden ilman meikkiä" -jutusta saattaa sellainen tulla....Tosin en usko tätä hetkeäkään...Aika teinimeininkiä ois...

Vierailija
20/33 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä mietin vähän aikaa...

Ainiin! Onko sulla ap huono itsetunto? Epäilen vahvasti näin olevan. Miksi?