Metka anoppi
Haki meiltä kastemekon pian ristiäisten jälkeen, ja kertoi hymyillen laittavansa kauniiseen laatikkoon, ja vievänsä vanhimmalle lapselleen odottamaan heidän ensimmäisen lapsenlapsensa ristiäisiä. Mieheni on siis sisarussarjan nuorin, ja tämä sisko vanhin. Siskon lapset ovat 14-26 -vuotiaita, eikä kukaan odota lasta.
Anopin mielestä siis kaksi lasta riittää meille, ja nyt on aika viedä kastemekko 400 kilometrin päähän odottelemaan lapsenlapsenlapsen ristiäisiä. Aika hauskaa, tuskin maltan odottaa että tulen vanhaksi, ja saan alkaa käyttäytyä yhtä hassusti, kaikkitietävästi ja ajattelemattomasti ;)
Kommentit (27)
enemmän kuin te ja joku miehen siskon lapsista onkin saamassa lapsen.
mieskö ei ole "omaa sukua", eikä kastemekko näin ollen pysyisi tallessa täällä tai anopilla itsellään? Me anopin kanssa asumme 5 kilometrin päässä toisistamme, ja tämä sisko 400 kilometrin päässä meistä. Kyllä minä oletan anopin ajatelleen, että ei enempää lapsia heille. Ja huom, en suuttunut tai pahoittanut mieltäni, minusta tuo oli aika hupaisaa kaikessa suoraviivaisuudessaan.
ostatte sitten uuden kastemekon.
Antakaa anopin järjestellä ihan rauhassa :)
Minun äitini on samanlainen, ja pikkuhiljaa alan siihen tottumaan. Annan hänen järjestellä suvun asioita ihan rauhassa ja pidän riittävän pitkää välimatkaa häneen.
Se tietysti on ikävää, että tällä tavoin suhteemme on muuttunut entistäkin etäämmäksi.
Läheisiä emme koskaan ole olleetkaan.
mieskö ei ole "omaa sukua", eikä kastemekko näin ollen pysyisi tallessa täällä tai anopilla itsellään? Me anopin kanssa asumme 5 kilometrin päässä toisistamme, ja tämä sisko 400 kilometrin päässä meistä. Kyllä minä oletan anopin ajatelleen, että ei enempää lapsia heille. Ja huom, en suuttunut tai pahoittanut mieltäni, minusta tuo oli aika hupaisaa kaikessa suoraviivaisuudessaan.
mutta jos ajattelee sitä, että seuraavan sukupolven lapsensaativuorossa ovat ison siskon lapset kuitenkin huomattavasti ennen teidän lapsia, niin siinä mielessä on oikeammassa osoitteessa. Mutta tuskin on asiaa sen kummemmin ajatellut, en usko kenenkään ihmisen vihjailevan asoita tuohon tyyliin. Ellette sitten ole hoidattaneet lapsianne kovasti mummolla, ja mummo ajattelee, että enempää hän ei ainakaan halua hoitaa.
ei ole lapsia tulossa heidän lapsilleen. Ap.
niin eikö hän ole todennäköisin lapsen saaja?
oli "hienovaraisesti" vihjattu anopilta..voi jumalauta! Kokemusta on kaikenlaisesta. Jos on väärinkäsitys, niin olisi miettinyt etukäteen miltä vaikuttaa! Anna samalla mitalla takaisin.
käsittääkseni vielä nykyään aika mahdotonta. 14-vuotias on tyttö, 26-vuotias poika, jolla miesystävä. Ei minua harmita, että kastemekko vietiin. Saahan sen takaisin, tai voimme käyttää minun puolem mekkoa, jos/kun tarpeen. Olin vain aika huvittunut, tuollaiseksi kai sitä itsekin vanhana tulee...
Ja ei, emme ole hoidattaneet. Toinen tyttö ollut kerran yökylässä, yhdessä ovat noin kerran kuussa kylässä. Muitakin lapsenlapsia on, niin ei viitsi rasittaa.
jos et ole kovin huolellinen ihminen, anoppi varmaan ajatteli vievänsä mekon varmaan talteen.
Saathan sen varmaan taas lainaksi jos teille tuleekin lisää lapsia.
mutta jos ajattelee sitä, että seuraavan sukupolven lapsensaativuorossa ovat ison siskon lapset kuitenkin huomattavasti ennen teidän lapsia, niin siinä mielessä on oikeammassa osoitteessa. Mutta tuskin on asiaa sen kummemmin ajatellut, en usko kenenkään ihmisen vihjailevan asoita tuohon tyyliin. Ellette sitten ole hoidattaneet lapsianne kovasti mummolla, ja mummo ajattelee, että enempää hän ei ainakaan halua hoitaa.
[/quote]
Oma lapsilukumme ei toivottavasti jää tähä, joten olettaisin meidän olevan vuorossa ennen sisaren tytärtä. Veikkaisin, että aika pitkään saa kastemekko odotella käyttäjää.
ettei ole ihan tavallista... Nähtävästi olen väärässä. No ei se ole olennaista sinänsä. Eikö todella monikaan ajattele kastemekon viemisen olevan hassua ja ajattelematonta käytöstä?
että se olisi jäänyt teille. Saathan sinä sen sitten, jos tarvitset.
ettei ole ihan tavallista... Nähtävästi olen väärässä. No ei se ole olennaista sinänsä. Eikö todella monikaan ajattele kastemekon viemisen olevan hassua ja ajattelematonta käytöstä?
Jos kyseessä on suvun puku ja anoppi on 'suvun vanhin', niin minusta on jotenkin itsestäänselvää, että pukua säilytetään anopin luona ja jokainen tarvitseva voi sitä vuorollaan lainata. Ei olisi tullut mieleenkään jättää mieheni suvun perinnepukua meille odottelemaan mahdollista seuraavaa lasta. Ihan jo siksikin, että joo en ole itse niin tarkka säilyttelijä kuin anoppi... En toki olisi sitä hävittänyt, mutta olisi vaikka saattanut vahingossa tahraantua tai jotain.
se olisi outoa... On aina ollut joko anopilla tai sillä kuka vuorollaan on lapsia saanut. Sisaruksia siis monta. Muut ovat suoraan sanoneet, että lapsia ei enää tule. Nyt näköjään oletti, ettei meillekään.
ei ole hassua, että anoppi vei sen meiltä! On ennenkin ollut anopilla tallessa. Vaan se, että vei 400km. päähän odottaman lapsenlapsenlapsia.
tuli tuosta viestistä sellane olo,että sulla on iha kultane anoppi.!
viesti tuolle siskon esikoiselle, eikä sinulle. Homoliitossa eläminen voi anoppia kaivella, ja mekko voi olla viesti siitä, että lapsia voisi saada toisella tavalla helpommin.
moni homo hankkii lapsia... Siis ihan perinteisesti naisen kanssa ja sitten jaetaan huoltajuus.
että kyseessä oli viesti teidän lapsiluvustanne, vaan ainoastaan tarve pitää puku tallessa omalla suvulla. Kyllähän se kastemekko helposti kulkee sen 400 kilometriä takaisin, jos on tarve.