Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuortebn futistyrnauksessa ei ollut ensiapupistettä ollenkaan!

Vierailija
03.08.2011 |

Olin nuorten futisturnauksessa ensimmäistä kertaa. Ja taisipa olla viimeinenkin samalla.

Yhdeltä lapselta katkesi jalka pelitapahtumassa. Juoksin hälyttämään ensiapupisteestä apua, mutta tyrmistykseni oli suuri: ei täällä ole ensipaupistettä: Soita 112:een itse!

Noh, sain puhuttua yhden paikallisen soittamaan sinne 112:een, kun en osannut selittää ihan tarkkaan, missä olimme.

Valvoin, että puhelussa tuli asian kiireys selväksi. Puhelun päätyttyä se mies nauroi, että nyt on kaikki hyvin ja kävi istumaan tuolilleen infopisteessä.

Kysyin, että mites tämä opastus tuonne takakentälle, missä potilas on? Miten aiot sen järjestää?

Kaveri ihmetteli, että miksi. Auto tulee sieltä keskustasta tähän kentälle ja sitten hän näyttää, minne ajetaan.

Kävelin itse kadun varteen ja katsoion mennessäni ajoväylän. Tukossahan se oli kun siinä oli mopoja ja fillareita pirusti tien tukkona.

Pyysin toisen vanhemman miehen siitä paijkalta junailemaan mopojen ja pyörien siirron ja pyysin häntä valvomaan, että reitti pysyy auki kunnes ambulansii poistuu. Käytin hiukan upseerikieltä.

Mies totteli vakavan näköisenä.

Tämä sattui Euroopassa. Ei Suomessa.

Loukkantunut oli suomalainen pelaaja.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hengenhätä se on jos jalka on poikki???

Maassa maan tavalla. Luuletko oikeasti, että kaikkialla maailmassa asiat hoidetaan kuten suomessa?

Hysteerikot on kyllä sellanen vitsaus tässä maailmassa, että huh huh!

Vierailija
2/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä olisi esim. tajuton, päästä verta vuotava nuori, ehkäpä oma lapsi.

Mutta tosiaan maassa maan tavalla, meillä on Suomessa aika hyvin panostettu näihin asioihin.

Maassa maan tavalla. Luuletko oikeasti, että kaikkialla maailmassa asiat hoidetaan kuten suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma lapseni on loukkaantunut vastaavanlaisessa tapahtumassa huomattavasti vakavammin, on ihme, että hän on elossa 8 kuukauden sairaalahoidosta huolimatta.

Siltikään hysteria eikä ensiapupiste olisi häntä tai minua auttaneet.

Ne äidit keiden lapsille on joskus jotain oikeasti vakavaa sattunut, eivät hysterisoi.

Mutta tosiaan maassa maan tavalla, meillä on Suomessa aika hyvin panostettu näihin asioihin.

Vierailija
4/4 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ihan asiallista ja uskoakseni rauhallistakin toimintaa. Mitä väärää siinä on jos toimii tuolla tavalla kyseisessä tilanteessa.

oma lapseni on loukkaantunut vastaavanlaisessa tapahtumassa huomattavasti vakavammin, on ihme, että hän on elossa 8 kuukauden sairaalahoidosta huolimatta.

Siltikään hysteria eikä ensiapupiste olisi häntä tai minua auttaneet.

Ne äidit keiden lapsille on joskus jotain oikeasti vakavaa sattunut, eivät hysterisoi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan