Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koko elämä taloudellista kituuttamista.

Vierailija
03.08.2011 |

Itse olen työkyvyyttömyyseläkkeellä ja mieheni on pienipalkkainen. Meillä on yksi lapsi. Tuntuu ettei rahat riitä kuin välttämättömään. Mitään maksullista emme me aikuiset esim. voi harrastaa vaan on aina mietittävä lapsen etua. Onko muita?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen pienellä palkalla osa-aikatöitä, mies on pienipalkkainen ja raha riittää mainiosti välttämättömään, joka kuukausi säästämme useamman satasen ja kesälläkin tehtiin reissuja sinne sun tänne =) 2 lasta ja on asunto-ja remonttilainaa.

Vierailija
2/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työkyvyyttömyyseläkkeellä ja mieheni on pienipalkkainen. Meillä on yksi lapsi. Tuntuu ettei rahat riitä kuin välttämättömään. Mitään maksullista emme me aikuiset esim. voi harrastaa vaan on aina mietittävä lapsen etua. Onko muita?

on normaali aikuinen niin miksi ei voi vaihtaa parempipalkkaiseen työhön tai opiskella lisää jotta saisi parempipalkkaisen työn? Kyse on omasta valinnasta, ei kituuttaminen ainakaan vähene jos ette tee asialle mitään. Useimmat ihmiset eivät muuten tee, vaan he pitävät kituuttamista jonkun merkillisen ulkopuolisen tahon syynä, minkä vuoksi heidän itsensä ei tarvitse tehdä mitään.

Ukko siis koulun penkille opiskelemaan parempaan ammattiin ja paremmille palkoille. Se kestää maksimissaan kolme vuotta ja totta, se aika vasta kituuttamista onkin, mutta huom, olette tottuneet ja ennenkaikkea se on vain TILAPÄISTÄ ja sen jälkeen teille häämöttää paremmat ajat!

Sitkeyttä, sitä te tarvitsette!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri opiskeli toisen ammatin. Joutui jättämään hyvinpalkatun työn kun firma irtisanoi tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia joutui opiskelemaan ammatin jossa huonompi palkkaus.

Vierailija
4/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri opiskeli toisen ammatin. Joutui jättämään hyvinpalkatun työn kun firma irtisanoi tuotannollisten ja taloudellisten syiden takia joutui opiskelemaan ammatin jossa huonompi palkkaus.

estää miestä hakemasta entisen alansa hyvinpalkattuja töitä?

Vierailija
5/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona? Millaisen sairauden/vamman vuoksi olet sivussa työelämästä?

Vierailija
6/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se että mies pääsisi taas siihen paremmin palkattuun työhön vaatisi tältä paikkakunnalta muuttoa isommalle paikkakunnalle ja mies ei halua muuttaa. Suku yms. täällä.

Vierailija
7/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se että mies pääsisi taas siihen paremmin palkattuun työhön vaatisi tältä paikkakunnalta muuttoa isommalle paikkakunnalle ja mies ei halua muuttaa. Suku yms. täällä.

sille miksi ette voi tehdä mitään taloudellisen tilanteenne parantamiseksi. Nykyinen asuinpaikka on myös oma valintanne, ihan sama mikä on syy, ja jos se estää paremmat tulot, niin se on sitten teidän oman valinnan seuraus.

Vierailija
8/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin valmis muuttamaan mies ei en voi sille mitään.

Vierailija
9/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitus jakoi isotuloisille verohlpotuksina yli 8 miljartia euroa mikä nyt otetaan pienituloisilta pois siinä syy

Vierailija
10/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitus jakoi isotuloisille verohlpotuksina yli 8 miljartia euroa mikä nyt otetaan pienituloisilta pois siinä syy

ansiotuloverotusta ei ole mitenkään erityisesti helpootettu isotuloisilta, vaan kaikilta.

Ammattiliittoja voitte syyttää siitä, että isoa ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa saavat hyötyvät eniten 100 euron korotuksesta, minkä PITI tulla pienituloisimmille.

Siitäkään ei voi isotuloisia töissä olevia ihmisiä syyttää.

Vierailija
11/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ansiotuloverotusta ei ole mitenkään erityisesti helpootettu isotuloisilta, vaan kaikilta. Ammattiliittoja voitte syyttää siitä, että isoa ansiosidonnaista työttömyyspäivärahaa saavat hyötyvät eniten 100 euron korotuksesta, minkä PITI tulla pienituloisimmille. Siitäkään ei voi isotuloisia töissä olevia ihmisiä syyttää.

toki isotuloisia pidä syyttää vaan edellisiä hallituksia jotka saattaneet pienituloiset ahdinkoon

Vierailija
12/12 |
03.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutettiin (suosittelen) mun töiden takia. Miehellä oli ihan keskiverto duuni, mutta silloisella paikkakunnalla ei mulle mitään. Ei niin yhtään mitään, olin liian koulutettu kaikkeen :(, vaikka olisin mielelläni tehnyt hanttihommiakin taloutemme eteen.

Muutto oli iso päätös, mutta kyllä tämä kahdella palkalla eläminen on luksusta siihen miehen palkalla kituuttamiseen verratuna. Sukulaisia ei uudella paikkakunnalla ole, mutta ystäviä kyllä, ja hyviä sellaisia!!!

Samanlailla säästeliäästi kun olemme hoitaneet vaate-ruoka yms ostokset kuin tiukilla ollessa, niin olemme saaneet hyvin säästettyä ja tehdään matkoja/ostettiin esikoiselle mopo yms yms, ei meillä olisi aiemmilla tuloilla varaan.

Käymme jopa välillä ulkona syömässä (tätä ei ennen tehty kuin ani harvoin). Työkaverit ei oikein ymmärrä, miten hehkuta, kun ollaan joskus menossa ulos syömään ;).