10 ja 9v tytöistäni on kirjoitettu pahaa naapuritalouyhtiön pihan liukumäkeen
Lasteni koulusta, nyt 6. luokalle menevä tyttö on kirjoitellut kaverinsa kanssa naapuritaloyhtiön pihan leikkivälineisiin haukkumasanoja. Kirjoituksissa on mainittu tyttöjeni nimet sukunimineen. Tämä "kiusaaja" on jo 2 luokalta lähtien "sorsinut" lapsiani, mutta ei vielä mitenkään pahasti, että olisi pitänyt puuttua. Pelkään, että nyt "taivas repeää" ja hän alkaa todella kiusaamaan lapsiani. Hän on muutenkin huonokäytöksinen. Lapseni eivät ole ainoat, jotka saavat kokea hänen "kiusaamistaan", muitakin lapsia on. En tiedä mitä hänen vanhempansa tekevät, koska tämä tyttö poltti tupakkaa (siis nyt menee 6 luokalle), notkuu toisten rappukäytävissä kavereidensa kanssa, sotkee paikkoja ja terrorisoi aluetta. Surullista katsottavaa kun tytön näkee kamalat sotamaalaukset naamassa. ITSELLÄNI ON NIIN SURULLINEN OLO TUOSTA KIRJOITTELUSTA KUTEN LAPSILLANIKIN. MITEN TÄLLAISEEN REAGOISITTE?
Kommentit (12)
vanhempiin. Ystävällisesti selittäisin asian. KUrja juttu ja tuntuu, että vanhemmat voivat olla niitä jotka eivät välitä.
Yritä ensin hyvällä. Ja jos ei onnistu, niin sitten yhytät sen tytön jossain kahden kesken, ja teet sille apinalle selväksi, että jos ei homma lopu, sinä järjestät sen sairaalakuntoon. Ja tietysti niin, että kukaan muu ei uhkaustasi kuule. Teet vaan kakaralle selväksi, että sinun lapsesi jättää rauhaan, ei edes vilkaise enää siihen suuntaan.
Joko Soinia on vaadittu irtisanoutumaan tästä?
Otin yhteyttä sinne kotiin, ihan rauhallisesti kerroin mitä on tapahtunut ja mitä me siitä ajattelemme ja tein kantani selväksi, että tämä ei ole hyväksyttävää. Homman a ja o oli se, että lähdin rauhallisesti liikenteeseen, toteavalla sävyllä en syyttäen ( vaikka syytä kyllä olisi ollut) olin kuitenkin aika tiukka.
Tytön vanhemmat kuuntelivat ja tyttö tuli vielä pyytämään anteeksi lapseltani.
Jos ei olisi ollut tuollaista vastaanottoa, olisin kyllä ripittänyt sen kirjoittelijan niin, että ei olisi uskaltanut edes katsoa lapseeni sen jälkeen, siitäkin on nimittäin kokemusta.
Joko Soinia on vaadittu irtisanoutumaan tästä?
jos mitään ei tapahdu, niin lastensuojeluilmoitus voisi olla hyvä lähtökohta. Ilkivallasta ja kunnianloukkauksesta voi tehdä rikosilmoituksen.
enkä tiedä vanhempia. Nyt vain odottelen, että koulu alkaa ja jos taas terrorisoi lapsiamme, otan kouluun yhteyttä. Olen kerran ärähtänyt jo tytölle, mutta hän urputti vastaan ja irvisteli. Tyttäreni on kertonut, että joku on joskus hänen äidilleen maininnut terrorista ja kommentti on vain äidiltä ja tyttäreltä ettei meidän tyttö ole tuollaista tehnyt.
suoraan tytölle, tuommosten vanhemmat helposti kieltävät niiden lapsen tehneen mitään.
jos ei auta, yhteys tyttöön uudestaan sekä vanhmepiin, sanot että otat yhteyttä lastensuojeluun jos ei ala homma muuttua.
sillä, kiusaaminen on rikos, henkistä väkivaltaa.!
ota asia vakavissas ja kunnon puhuttelu sille penikalle. sen on loputtava.!
T: se joka kärsinyt 12 vuotta kiusaamisesta, ei uskaltanut itse tehdä asialle mitään ja lähipiiri ei välittänyt, tai ei huomannut.
jonkun taloyhtiön omaisuutta ja ovat korvausvelvollisia - eli taloyhtiö siivouttaa töhryt ja lähettää laskun perään tai vastaavasti lapsoset siivoavat itse jälkensä
suoraan tytölle, tuommosten vanhemmat helposti kieltävät niiden lapsen tehneen mitään.
jos ei auta, yhteys tyttöön uudestaan sekä vanhmepiin, sanot että otat yhteyttä lastensuojeluun jos ei ala homma muuttua.
sillä, kiusaaminen on rikos, henkistä väkivaltaa.!
ota asia vakavissas ja kunnon puhuttelu sille penikalle. sen on loputtava.!
T: se joka kärsinyt 12 vuotta kiusaamisesta, ei uskaltanut itse tehdä asialle mitään ja lähipiiri ei välittänyt, tai ei huomannut.
myöhemmin olen kuullut, että siitä olisi voinut tehdä rikosilmoituksen.
enkä tiedä vanhempia. Nyt vain odottelen, että koulu alkaa ja jos taas terrorisoi lapsiamme, otan kouluun yhteyttä. Olen kerran ärähtänyt jo tytölle, mutta hän urputti vastaan ja irvisteli. Tyttäreni on kertonut, että joku on joskus hänen äidilleen maininnut terrorista ja kommentti on vain äidiltä ja tyttäreltä ettei meidän tyttö ole tuollaista tehnyt.
Eipä se koululle kuulu mitä lapset kesälomalla tekee!!! Oikeasti, miksette kasvata lapsianne itse???
Kannattaa varmaan mennä puhumaan suoraan vanhemmille. Tai tehdä se koulun kautta ja tavata nämä vanhemmat koululla. Saattaa tietysti olla, että he eivät usko, että heidän lapsessaan on mitään vikaa.