Mitä tässä tilanteessa voi tehdä?
Kaikki on päällisin puoli hyvin, mutta parisuhde ei toimi millään tavalla. Asiasta ei voi keskustella, mies ei suostu keskustelemaan. En halua erota. Onko vain kestettävä?
Kommentit (4)
Siitä tulee kamala ristiriita kun mä ahdistun siitä kun ukko ei puhu ja ahdistuu siitä kun mä haluan puhua. Suurin ongelma on se, että mies on luonteeltaan peruspahantuulinen ja puhuu ihan kaiken vihaisesti. Joskus olen häneltä kysynyt, että miksi olet vihainen ja mies sanoo ettei ole. Puhetapa on vain vihainen ja äksy. Samoin lapsia vaan käskyttää ja komentaa ja puhuu erittäin harvoin ystävällisesti. Mä oon ihan hirveen väsynyt tähän. Esim. tänään soitin ja kysyin kumpi hakee lapset hoitajalta. Edes sitä asiaa ei voitu sopia normaalisti vaan siitäkin tuli tiuskimista.
Mies on muuten tosi hyvä mies. Osallistuu kaikkiin kotitöihin jne. Lastenkasvatuksesta tulee muyös sanomista, koska siihen hän ei pahemmin osallistu vaan lapset saavat käyttäytyä miten haluavat ja kun minä pistän heidät kuriin niin mies aina suuttuu minulle ja siitä tulee riita. On tosi raskasta riidellä lapsen kanssa ja sitten miehen kanssa.
En ymmärrä mitä tässä voi tehdä. Olen yrittänyt puhua kauniisti ja olla provosoitumatta miehen kiukuttelusta, mutta mikään ei auta kun hän ei suostu puhumaan eikä muuttamaan puhetyyliään. En millään haluaisi erota, mutta en kyllä jaksata tätäkään ja lapsetkin oppivat aivan väärän tavan suhtautua ihmisiin.
ap
ap
ja vihaisenoloinen, vaikkei oikeasti ole huonolla tuulella.
Silti mua ottaa se pattiin ja joskus kun ärsyynnyn, puhun just saamaan tyyliin takas ja mies aina hermostuu kuinka puhun pahalla äänensävyllä. Kuittaan aina, että se puhuu mulle aina näin että paree alkaa senkin tottua :)
Vuosien satossa ollaan nyt kyllä päästy jonkun verran eteenpäin ja ymmärtää, että äänensävyllä on tosi paljon merkitystä. Mutta hankalaa se tapa on poiskaan kitkeä.
Tarttuuko tuo puhetyyli lapsiin?
Meillä tarttuu :(
ap