Nyt lapsellani 1cm pitkä arpi otsassa, kaveri aiheutti.
Heiti kovalla tavaralla, ei siis ollut vahinko. Tikkejä tuli ja ruma arpi jää. Mitään vakuutuksia meillä ei ole. Kehtaako tuosta pyytää mitään korvausta tuoan aiheuttaneen lapsen vanhemmilta. Vai onko nää vaan niitä muistoja mitä lapsi saa kantaa elämänsä ilman korvauksia?
Kommentit (17)
Heiti kovalla tavaralla, ei siis ollut vahinko. Tikkejä tuli ja ruma arpi jää. Mitään vakuutuksia meillä ei ole. Kehtaako tuosta pyytää mitään korvausta tuoan aiheuttaneen lapsen vanhemmilta. Vai onko nää vaan niitä muistoja mitä lapsi saa kantaa elämänsä ilman korvauksia?
ja etenemällä virallista tietä. Toki voit pyytää josko maksaisivat plastiikkakirurgin mutta se on sen verran tyyristä lystiä että tuskin suostuvat. Sinuna tekisin ilmoituksen poliisille ja veisin jutun raastupaan. Sitä kautta voit saada korvauksia lapselle ulkonäköhaitasta jos kerran vakuutustakaan ei ole.
Se on sitä elämää.
Sentin arpi ei vielä ole paha..
Pienen lapsen päässä tuo voi näyttää isolta, mutta aikuisena ei näy mihinkään.
Vakuutus kattaa lääkärin yksityisellä, jos homma on hoidettu niin mitä sä siinä mesoat?
Ja lapseni sai aivotärähdyksen tuon kolhun seurauksena. Oli vuorokauden pahoinvoiva. Vastapuoli on tekstiviestillä pyytänyt anteeksi.
AP
Tai sitten se arpi suurenee venyessään kuten rokotusarpi käsivarressani.
Mulla nostaa karvat pystyyn, kun ei suullisesti pyydetä anteeksi.
Sain sen ehkä viisivuotiaana. Kouluikäisenä se oli enää valkoinen viiva ja jossain vaiheessa aikuisiässä se nousi ylöspäin ja hävisi hiusrajan alle.
Ei ole haitannut missään vaiheessa vaikka muuten olen luonteeltani erittäin turhamainen.
Ja lapseni sai aivotärähdyksen tuon kolhun seurauksena. Oli vuorokauden pahoinvoiva. Vastapuoli on tekstiviestillä pyytänyt anteeksi. AP
Tottakait vaaditte jotain.
Ja lapseni sai aivotärähdyksen tuon kolhun seurauksena. Oli vuorokauden pahoinvoiva. Vastapuoli on tekstiviestillä pyytänyt anteeksi.
AP
kun kyseessä on kouluikäisiä lapsia, niin omasikaan ei taatusti ole ollut tapahtumaketjuun syytön ja osaton.
Meidän pojalla oli viime keväänä samanlainen tilanne, aivotärähdys ja verta tuli päästä, kun toinen tönäisi betoniseinän kulmaan. Ja joo, vahingoksi me se katsottiin, vaikkei tietenkään voi tönäistä tarkoittamatta tönäistä, mutta tuskinpa se kaveri aikoi tönäistä noin kovaa ja aina näistä kaivelemalla löytyy taustalta myös joku enemmän tai vähemmän leikkimielinen ja molemminpuolinen nahistelu. EI voi yhtä syyttää, kun kaksi kähinoi.
mut en vaan ymmärrä että miten kovalla tavaralla heittäminen ei voi olla vahinko?
Käy niitä kaikenlaisia vahinkoja aikuisillakin jatkuvasti..
AP
kun kyseessä on kouluikäisiä lapsia, niin omasikaan ei taatusti ole ollut tapahtumaketjuun syytön ja osaton.Meidän pojalla oli viime keväänä samanlainen tilanne, aivotärähdys ja verta tuli päästä, kun toinen tönäisi betoniseinän kulmaan. Ja joo, vahingoksi me se katsottiin, vaikkei tietenkään voi tönäistä tarkoittamatta tönäistä, mutta tuskinpa se kaveri aikoi tönäistä noin kovaa ja aina näistä kaivelemalla löytyy taustalta myös joku enemmän tai vähemmän leikkimielinen ja molemminpuolinen nahistelu. EI voi yhtä syyttää, kun kaksi kähinoi.
on 2€ kolikon kokoinen arpi otsassa, ja toiselle aiheutin itse sen. Kummallakin siis paloarpi, ensimmäinen sai kuumaa puuroa naamaansa, kun pudotin lautasen vahingossa. Toinen oli just oppinu ryömimään ja ryömi kahden tuolin välistä leivinuunin nuohousluukkuun, mä en heti tajunnu, miksi se huutaa niin kamalasti.
En vaatis korvauksia, lapset tappelee ja vahinkoja sattuu. Kun eikös se oo vahinko, jos harkitsematta tekee jotain ja harvan lapsen harkintakyky riittää hetkeä pidemmälle varsinkaan, jos on erimielisyyttä.
Sanoisin, että älä ole lapsellinen, ap.
Tuomari voi sitten määrätä korvauksen.
Tosin tapahtumien kuvaus vaikuttaa siltä, että saat unohtaa korvaukset.
Mut jotenkin ihmeellisiä vastauksia. Siis jos mun lapsi loukkais toista noin niin laittasin kyllä anteeksi pyytämään ja ottaisin yhteyttä vanhempiin. Jotakin olisin valmis korvaamaan.
vähän leveä, kun en vienyt lääkäriin kun verentulo loppui nopeasti. Vähän harmittaa kun olis varmaan pienempi jos olis ees teipattu. Ajattelen kuitenkin että ei oo niin vakavaa kun kyseessä on poika.
Itse sain pienenä posken läpi menevän reijän joka repesi suuaukkoon asti kun minut vedettiin pois autonikkunan sulkemiseen tarkoitetusta koukusta. Nykyään ulkopuoliset eivät huomaa arpea ellen itse näytä :D Joten eiköhän se arpi teilläkin vaalene. Minusta korvausten vaatiminen on liijoiteltua mutta kasvokkain anteeksi pyyntö olisi kyllä paikallaan.