Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaao lähteä Tallinna risteilylle ilman passia?

Vierailija
02.08.2011 |

Saataisiin huomiselle liput Tallinnaan, mutta osalta puuttuu passi... Uskaltaako lähteä, tekevätkö miten ahkeraan pistokokeita ja millaiset sakot jne?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sakkoja. Huomenna siellä on iso tapahtuma joten syynäävät tarkempaan satamassa.

Vierailija
2/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen laivaan menoa? Näin ainakin silloin tekivät, kun itse kävin muutama vuosi sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hyvä tietää osiossa sanotaan että pitää olla viralliset matkustusasiakirjat niin täällä vielä kysytään että tarvitseeko niitä?

Mitäs jos pääsette sinne mutta tallinnassa ne kysytään? Niin tarvitseeko niitä?

Vierailija
4/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kahdella viime risteilylläni minulta ei ole passia kysytty, mutta en minä silti uskaltaisi ilman passia matkaan lähteä. Vähän ikävää sitten jos ongelmia tulee..

Vierailija
5/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap suotta kyselet. Jos kysyvät niin sanot, että tiesit asiasta, mutta kysyit av-palstalta tarviisko niitä sittenkin ja sanoivat, että ei tarvii. Mitäs sitä matkustusasiakirjoilla matkustaessa, ettehän te matkusta vaan risteilette! Ei siellä lue että pitäisi olla risteilyasiakirja. Ja kun on halpa lippu niin kaikki kotiinpäin.

Vierailija
6/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse lähtisi mutta mun ei tarviikaan koska mulla on voimassaoleva passi niin ei tarvitse täällä ihmetellä.

Teet miten haluat, omapa on päätöksesi.

Vierailija
7/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottiin, että voihan sitä lähteä, mutta...

Laivaan ei pääse Tallinnasta, jos on pistokoe. Se riski on otettava. Olen matkustanut aika paljon, mutta koskaan ei ole osunut pistokoetta.

Sakoista en tiedä, mutta laivaan ei pääse, jos kiinni jää.

Vierailija
8/8 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se riski on aina olemassa ja matka tyssää siihen jos niitä ei ole.

Mielenkiintoista olisi tietää miten käy jos Tallinnan päässä kysytään passia ja sitä ei ole? Joutuuko menemään konsulaattiin hakemaan väliaikaisen passin, mikä sitten maksaa. Ja päälle tietenkin kaikki muut kulut, jos ei pääse siihen laivaan mihin lippu on ja pitää ostaa uusi lippu (useampinkin jos esim. lapsella ei ole passia, vanhemman pakko jäädä seurakseen Tallinnaan) ja mahdollisesti yöpyöä yö hotellissa jne.

Helpointa on kun pitää aina voimassa olevat passit koko perheelle, voi thedä spontaaneja reissuja murehtimatta "kysyykö ne passia" ja minusta on muutenkin hyvä että aina on voimassa oleva henkilötodistus KAIKILLA perheenjäsenillä. Aikuisilla (jos ei matkustele) ajokortti toimii sellaisena, mutta lapsilla hyvä olla hnekilökortti/passi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän