Kuka minua auttaisi - kenen luo juttelemaan?
Haluaisin puhua, puhua, puhua ja puhua, mutta en tiedä kenen kanssa. Olen niin väsynyt, pahalla mielellä ja itkuinen. Joka päivä. Maailma on paha. Kuka kyselisi ja ohjaisi? Ja kuuntelisi?
Kenen puoleen käännyn? Psykiatrin, psykoterapeutin, psykologin, psykoanalyytikon? Olisiko teillä peräti suosituksia Helsingin seudulta?
Kommentit (7)
itse kävin juttelemassa paikallisessa kriisikeskuksessa.
Siellä on koulutettua asiansa osaavaa henkilökuntaa.
Olen niin suoraviivainen ja ratkaisukeskeinen, että haluaisin mennä suoraan lähteelle. En siis kriisikeskukseen tai lääkärille.
En myöskään tiedä, osaisikon alkaa jakaa tätä pahaa oloani puhuen vähän joka suuntaan, eli ensin yhdelle ja sitten toiselle. Voi vitsi sentään.
Olen niin suoraviivainen ja ratkaisukeskeinen, että haluaisin mennä suoraan lähteelle. En siis kriisikeskukseen tai lääkärille. En myöskään tiedä, osaisikon alkaa jakaa tätä pahaa oloani puhuen vähän joka suuntaan, eli ensin yhdelle ja sitten toiselle. Voi vitsi sentään.
Minulla on ihan konkreettinen ongelma jolle ei oikeasti voi mitään.
Silti se keskustelu helpotti oloa ja sai suhtautumaan asiaan uudesta vinkkelistä.
Suosittelen. Ei siinä mitään häviäkään ;-)
t: 3
Oukki kolmonen, kokeilen sitä. Kun vielä kerään rohkeutta. Kiitos.
(Kyllä, minulla on mies, iso primääriperhe, ystäviä. Minä en vain halua puhua kaikesta heidän kanssaan. Hoidan itse omat ongelmani, ammattilaisten avulla.)
Siitä voisi tulla hieno juttu! Uskaltaisitko ihan pitää blogia niin saisit lukijoita ja ehkä jopa kommentteja. Ainakin minä tulisin lukemaan. Ja kaikki juttusi säilyisi ja siitä olisi itsellesi paljon hyötyä jälkeen päin. On kuin kirjoittaisit jonkunlaisen päiväkirjan jälkeenpäin asioita kooten.
Oppisit samalla kirjoittamaan ja selvittämään ajatuksesi. Uskon näes, että ajatuksen selvittäminen on edellytys sille, että tulee aika selkokielinen teksti. Jos ajatus ei ole selkeä, niin tekstikin pysyy epäselvänä ja monelle aukeamattomana.
Tuolla olisi yksi toisen ihmisen blogi, jonne voisit niitä juttujasi varmaan lähettää ja ottaisi mielellään vastaan. Osoite: oireet.blogspot.com
Samalla sinusta tulisi myös nettiin jonkinlainen vertaustuki.
Palaa tänne keskustelemaan asiasta!
Hän arvioi tilanteesi ja ohjaa eteenpäin.