Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat neuvosi muuttamiseen

Vierailija
01.08.2011 |

Kerro parhaat vinkit pakkaamiseen ja muutenkin muuttamiseen!! Muutetaan vajaa kuukauden kuluttua.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se on se tärkein. Hirveä kasa muuttolaatikoita + 10 kpl vielä lisäksi. Ja nokkakärryt on kätevät. Niillä liikkuu muuttolaatikkopinot, huonekalut, pesukone tms. tosi ketterästi. Myös portaita pitkin jos osaa tekniikan hyvin.

Itse olen käärinyt astiat, maljakot tms. särkyvät esineet pyyhkeisiin tai liinoihin. Pysyvät hyvin ehjinä ja pyyhkeet tulee samalla pakatuksi.

Vierailija
2/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttofirman ohjeena oli että kannattaa varata muuttolaatikoita yhtä monta kun pakattavassa asunnossa on neliöitä.

Muuttofirman käyttö oli myös aivan loistava ratkaisu. Muutettiin hki->vantaa ja vuokrattiin auto+2 miestä. Talossa johon muutimme on kyllä hissi mutta se on todella pieni,eli läheskään kaikki huonekalut ei hissiin mahtuneet. Eipä tarvinnut pyytää kavereita/vanhempia talkoovoimin hikoilemaan (oli mieletön hellepäivä) tavaroita korkeahkon kerrostalon ylimpään kerrokseen.. Eikä se mitenkään älyttömästi maksa. Kannattava sijoitus sanon minä!

Pakkaamiseen sellanen kenties itsestäänselvä vinkki,että pakkaa aina kun on aikaa,edes pari laatikkoa. Mitä nopeammin saat pakattua,sen parempi koska lopussa tulee aina kiire kuitenkin..

Jos teillä on pieniä lapsia niin jos suinkin mahdollista viekää lapset hoitoon muuttopäiväksi+seuraava yö. On paljon helpompaa laittaa koti asumiskuntoon kun ei tarvitse heti ekana iltana saada tiettyyn kellonlyömään mennessä sänkyjä kuntoon jne..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä muuttolaatikkoa on ihan tarpeeksi, jos on vaikka kolmio. Kaikki pehmeä kannattaa kai laittaa säkkeihin? Toisaalta ei nuo muuttolaatikoiden vuokratkaan niin päätä huimaavia mielestäni ole, jos puretaan äkkiä pois.

Mutta naurettavinta on mielestäni hakea pahvilaatikoita tai varsinkaan banaanilaatikoita muuttoa varten.

Olen muuttanut 10 kertaa, kokemusta on.

Vierailija
4/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa "muuttokassi", siis vähän kuin synnärikassi ;) Sinne tärkeimmät tavarat ja vähän tarvekaluja: lasten unilelut, talouspaperia, kahvinkeitin, kahvia, suodatinpusseja, kertakäyttöastioita, laastareita, kynä, ilmastointi- ja maalarinteippiä, hammasharjat jne. Ei tarvi kaivella laatikoista, jos muutto menee myöhään.

Muovisia muuttolaatikoita ja työhanskat jokaiselle muuttajalle.

Vaatteet kannattaa pakata tukeviin muovisäkkeihin, painavat vähemmän kuin laatikot.

Vierailija
5/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkä muuttomatka, joten täytyy suunnitella kaikki järkevästi. Vuokrattavia muuttolaatikoita meillä ei ole, eikä tule koska ne pitäisi kaukaa hakea ja kauas palauttaa. Muuten varmaan ottaisimme.

Tähän menneessä olen pakannut mm. toppavaatteita yms jätesäkkeihin. Laatikoihin olen laittanut astioita, lasten pelejä ja leluja. Vaatteille olen varannut isot kassit.

Mihin kirjat kannattaa laittaa? Ajattelin pieniä pahvilaatikoita, ei paina paljoa. JA lasten lelut? Meiltä löytyy traktoreita ja autoja valtavasti. Astiatkin on vielä pakkaamatta... Ja paljon muuta.

ap

Vierailija
6/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä!

ap

Vierailija
7/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä muuttolaatikkoa on ihan tarpeeksi, jos on vaikka kolmio. Kaikki pehmeä kannattaa kai laittaa säkkeihin? Toisaalta ei nuo muuttolaatikoiden vuokratkaan niin päätä huimaavia mielestäni ole, jos puretaan äkkiä pois.

Muutettiin vuosi sitten ja käytettiin muuttofirmaa. Lähtöpaikassa oli 100 neliötä ja 100 punaista lainalaatikkoa riitti juuri ja juuri. Meillä oli viisi miestä firmasta, ja sopimukseen kuului, että kaikki tavara on laatikoissa. Huonekalut piti suojata muovilla ja/tai pahvilla ja purkaa osiin, jos mahdollista.

Pakkaamisessa oli kova homma, mutta muutto sujui hyvin. Olin tyytyväinen. Eikä tarvinnut kaivella kamoja jätesäkeistä.

Vierailija
8/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt heti jo,josset ole alkanut,muuten tulee hoppu!

heitä pois kaikki,mitä et todellakaan tarvitse!

Vierailija
9/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin siihen kuuluvat tavarat tulee uudessa kodissa. Muuttokohteessa eteiseen kartta, josta näkee missä mikäkin huonenro on. Muuttaessa laatikot menee näppäremmin oikeisiin huoneisiin, tyylin keittiön tavarat keittiöön, vaatehuoneeseen menevät vaatehuoneeseen asti, niidenetsiminen ja siirtely jälkeenpäin vain ärsyttää...

Vierailija
10/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

astiat ehdottomasti kestäviin laatikoihin, ei siis mielellään pahvilaaikoihin. Osta vaikkka ikeasta/bauhausista/mistä tahansa sopiva määrä muovilaatikoita, joita voit sitten myöhemmin hyödyntää varastossa, vaatehuoneessa, lasten huoneissa, vaatekaapissa yms.

Helpottaa etenkin kuljetusta, ja voit samalla kääriä astioita kaikkiin pieniin pyyhkeisiin ja tyynyliinoihin yms. Näin tulee kaksi asiaa pakattua yhdellä kertaa.

Ja toiseksi, ei liian painavia laatikoita.

Vierailija
11/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkä muuttomatka, joten täytyy suunnitella kaikki järkevästi. Vuokrattavia muuttolaatikoita meillä ei ole, eikä tule koska ne pitäisi kaukaa hakea ja kauas palauttaa. Muuten varmaan ottaisimme.

Tähän menneessä olen pakannut mm. toppavaatteita yms jätesäkkeihin. Laatikoihin olen laittanut astioita, lasten pelejä ja leluja. Vaatteille olen varannut isot kassit.

Mihin kirjat kannattaa laittaa? Ajattelin pieniä pahvilaatikoita, ei paina paljoa. JA lasten lelut? Meiltä löytyy traktoreita ja autoja valtavasti. Astiatkin on vielä pakkaamatta... Ja paljon muuta.

ap

Jos Suomessa muuttaa, niin lainalaatikoita saa aika helposti. Kuljetus ei paljoa maksa, vaikka ottaisi heiltä. Meillekin toivat viikkoa ennen ja hakivat sitten, kun olimme tavarat purkaneet. Maksaahan se jotain, mutta jos ei ihan ääriköyhä ole, niin kyllä kannattaa.

Kirjoja (meillä oli ennen muuttoa tuhansia) kannattaa katsella sillä silmällä, että mitkä ovat todella säilyttämisen arvoisia.

Vierailija
12/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin tuo, että pakkaa aina kun voit.

Itse lähemmäs 20 kertaa muuttaneena, niin yksin kuin perheenkin kanssa sanoisin yhdeksi hyväksi neuvoksi: Kun pakkaat, heitä pois KAIKKI mitä et ole viimeiseen vuoteeen käyttänyt! Ellei sillä ole oikeasti todellista korvaamatonta tunnearvoa.

Itse otin tämän konstin käyttöön vasta kun samoja tavaroita siirtelin viidettä tai kuudetta kertaa ja sinä aikana en ollut niitä kertaakaan tarvinnut.

Vierailija
13/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitte vuokrata niitä muovisia laatikoita ja palauttaa ne sinne uuteen paikkaan.

Vierailija
14/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt heti jo,josset ole alkanut,muuten tulee hoppu!

heitä pois kaikki,mitä et todellakaan tarvitse!

ja pahvilaatikot on parempia kuin vuokrattavat muoviset muuttolaatikot,koska ne maksaa per päivä,ja pahvisissa ei ole kiire tyhjentää. ja kokemusta löytyy multakin,viimeksi vajaa vuos sitte muuttanut ja muuttoja on kertynyt 15.

Vierailija
15/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja passuuta joku laittamaan ne kattoon uudessa kämpässä saman tien. Ottaa ihan pikkasen otsalohkoon illan pimetessä, jos kämppään ei saa valoa.

Vierailija
16/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

merkitä minkä huoneen tavaroita tai mitä niissä on,niin voi muuttaessa viedä laatikot juuri niihin huoneisiin joihin sisältö tulee

Vierailija
17/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoja ja tukevia pahvilaatikoita kannattaa kysyä esim. terveyskeskuksen vuodeosastolta jos sinulla on sinne esim. suhteita. Kysy jos laittaisivat sinulle niitä syrjään ja kävisit tiettynä päivänä ne hakemassa. meillä ne ovat suosittuja muutoissa.

Vierailija
18/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahvilaatikot on parempia kuin vuokrattavat muoviset muuttolaatikot,koska ne maksaa per päivä,ja pahvisissa ei ole kiire tyhjentää. ja kokemusta löytyy multakin,viimeksi vajaa vuos sitte muuttanut ja muuttoja on kertynyt 15.

Se nyt on ihan miten sen ajattelee. Minäkin nuoruudessani muutin pahvilaatikoiden ja muiden nyssyköiden kanssa ja sitten elin niiden laatikoiden keskellä kuukausitolkulla... Lainalaatikot tulee purettua nopeammin eikä tule siitä muutosta mitään ikuisuusprojektia.

Maksaa per päivä? No kyllä. 20 senttiä päivä ei silti ole paljon. 100 laatikkoa maksaa siis 20 euroa päivä. Jos se on paljon, niin sitten on. Minusta se on vähän niin hyvistä laatikoista ja siitä ilosta, että niitä laatikoita saa kulkemaan nokkakärryissä jopa 10 päällekkäin.

Vierailija
19/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tavaraa pakatessa ajattele koska viimeksi olet käyttänyt esinettä/vaatetta. Karsi turha pois ja anna pois/vie kirpparille tms.

Vierailija
20/54 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä myös muutto kohta edessä ja matkaa on 600km!! Neliöitä on tässä vanhassa asunnossa reilu 145m2 ja huoneita 6+keittiö, vessat, khh, vaatehuoneet, sauna, kahden terassin kalusteet jne..

Paljonko tällaisten siirto maksaa toiselle puolelle Suomea?? Ja millainen auto tarvitaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi