Miten toimisitte iltapäiväkerhon kanssa tässä tilaneessa?
Minä olen ensimmäisen kouluviikon lomalla. Ekaluokkalaisella koulua 9-12 joka päivä. Reksi suositteli, että ainakin ekana päivänä vanhempi saattaisi apsen iltapäiväkerhoon.
Onko järkevää, että lapsi menee sinne iltapäiväkerhoon siis heti sillä ekalla viikolla joka päivä? Vaikka minä olen kotona. Kai se ryhmäytyminen ja kaikki alkaa jo heti sitten. Oletteko te saattaneet lapsen ekana päivänä? Kerho on koululla, mutta eri rakennuksessa.
Kommentit (11)
Voihan sinne mennä vaikka muutamaksi tunniksi, ja haet sitten vaikka siinä välipalan jälkeen.
toki hakisin sitten sieltä hyvissä ajoin pois. Juurikin tuossa alussa haetaan sitä omaa paikkaa ja kavereita ja minusta on hyvä jos lapsi on siinä mukana. Ylipäätään olen huomannut että etenkin pojilla yhtään pidemmät poissaolot kerhosta saavat aikaan sen että kaverisuhteet on taas menneet uusikai ja että on vaikea päästä mukaan.
Vaikka nyt tietenkin kun olet lomalla, tuntuu omituiselta pitää kerhossa, mutta helpottaa sitten myöhemmin, kun on saanut pehmeän laskun kerhoon.
Lisäksi, jos haet aikaisin (mutta et juuri välipala-aikaan), niin sinulla on aikaa jutella hieman ohjaajien kanssa, myöhemmin ei ehkä ole.
käyvät puolilta päivin saattamassa iltikseen ja hakevat sieltä sitten iltapäivällä?
Melkoista ravaamista, miksei koululta saatella iltikseen menijät yhtenä jenginä kerholle, josta vanhemmat sitten hakevat?
käyvät puolilta päivin saattamassa iltikseen ja hakevat sieltä sitten iltapäivällä?
Melkoista ravaamista, miksei koululta saatella iltikseen menijät yhtenä jenginä kerholle, josta vanhemmat sitten hakevat?
suositteli näin. Sanoi, että saavat vanhemmatkin tutustua sitten tiloihin ja henkilökuntaan. Minä olen kuiteknin lomalla ja asumme muutaman sadan metrin päässä koulusta, joten ei ole ongelma. Kai opettaja saattaa ne, joiden vanhemmat ovat jo töissä. Mutta kyllä kai melkein kaikilla on jompi kumpi lomalla ekan viikon.
Lapsesi ennättää ryhmäytyä vallan mainiosti myöhemminkin, vaikkakin alussa on paljon toisiin tutustumista. Meillä kerho on koululla, eikä koskaan ole ollut yhtäkään vanhempaa saattamassa lastaan kerhoon. Mutta teette niin kuin teille on parasta :)
t. ip-kerhon ohjaaja
Ryhmäytymisen takia olisi suotavaa että lapsi olisi heti ainakin muutaman tunnin iltissä.
Tärkeetä on että lapsi pääsee mukaan ryhmään ja tutustuu heti uusiin kavereihin sekä ohjaajin.
Ja yleensä olemme me ohjaajat pari ekaa viikkoa mennyt koululle vastaan lapsia ja totuttaneet reittiin, ei toki joka paikassa ole näin.
Lapsesi ennättää ryhmäytyä vallan mainiosti myöhemminkin, vaikkakin alussa on paljon toisiin tutustumista. Meillä kerho on koululla, eikä koskaan ole ollut yhtäkään vanhempaa saattamassa lastaan kerhoon. Mutta teette niin kuin teille on parasta :)
t. ip-kerhon ohjaaja
kaikkien lasten toinen vanhemmista lomalla koulun alussa. Ainakin mulle tuttujen lasten. Ehkämeidän koulussa sitten vaan tehdään hommat eri tavalla :)
Vien varmaan ekana päivänä pariksi tunniksi ja mietitään sitten loppuviikkoa. Pitää vähän kysellä, että miten muut meinaa tehdä. Mennään sit ihan sopulilaumana koko luokka :)
että voisitte samalla tutustua kerhoon ja sen toimintaan. Yleensä koululaiset menee ryhmässä iltikseen tai sitten avustajat saattavat heidät ekoina päivinä. Ei siellä välttämättä sun tartte ravata. Ja voit lapsen pois hakiessa tutustua ohjaajiin ja toimintaan.
esittelimme itsemme ohjaajille ja tutustuimme käytäntöihin. Jätin lapsen vähäksi aikaa leikkimään ja hain sitten kahden tunnin päästä.
iltapäiväkerhoon (jos siis ei ole päässyt siellä vielä käymään). Itse en ajatellut laittaa lasta iltapäiväkerhoon vielä ensimmäisellä viikolla (koulua vain torstai ja perjantai) vaan vasta toisen viikon alusta, ehkä käymme vilkaisemassa sitä ip-kerhoa ekalla viikolla. Meidän koulussa iltapäiväkerhon tilat ovat samassa aulassa mistä tyttö menee luokkaansa.