Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi on vasta 11-vuotias, ja nenä täynnä mustapäätä sun

Vierailija
01.08.2011 |

muuta pattia. Ja kaupanpäälle toisen korvalehden taustaan ilmestynyt mätäpatti, jonka voi joka päivä puristaa tyhjäksi, sellainen pienen mustikan kokoinen pallura aina enne tyhjentämistä.

Sen nenästä puristan kyllä pahimmat patit pois ja tietenkin huolehditaan hygieniasta huolella. Naamapesu aamuin illoin jollain clerasilin teinifinninaamapesuaineella.

Voinko mitenkään estää ongelmaa pahentumasta? Jos se samaan tahtiin kasvattaa finnejä, kuin tähän asti, poikaa ei enää vuoden päästä tunnista naamasta :-(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluterkkari hommasi lääkäriltä reseptin johonkin tehokkaaseen (en muista mikä) aineeseen, jota laitettiin kuureina.

Vierailija
2/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan se, että SÄ puristat ne finnit pois. Anna nyt itte hoitaa. Ja ihan normaalin ikäinen on, just tuolloin se alkaa pojillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi noin nuorella olla finnejä? Meillä tyttö 12v. ei ole finnejä eikä muutenkaa vielä kasvupyrähdystä tai mitään merkkejä alkavasta murrosiästä.

Vierailija
4/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mätäpatin vuoksi?

Vierailija
5/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko käyneet lääkärissä tuon mätäpatin vuoksi?

Se on nyt vajaan viikon ollut olemassa. Miksi menisimme lääkäriin, tai siis mitä epäilet lääkärin sille tekevän tai siitä sanovan?

-ap-

Vierailija
6/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan se, että SÄ puristat ne finnit pois. Anna nyt itte hoitaa. Ja ihan normaalin ikäinen on, just tuolloin se alkaa pojillakin.

MÄ otan niitä, kun saan otettua ne jotenkin hellävaraisesti. Ottaa se itsekin välillä, mut sen jälkeen on koko nenä verisellä ruvella kun lapsi ei tajua rajoittaa voimaa... Eikä oikein tunnu oppivan.

-ap-

Vierailija
7/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kirjoittaa vahvaa lääkettä ja joka auttaa nopeasti. Tuolla menolla lapset kasvot on pian pilalla ja iho täynnä kraattereita!

Vierailija
8/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei kuivata ihoa niin paljoa. Clerasil kuivattaa ja siksi se monilla vain lisää mustapäitä ja finnejä. Kokeilkaa jotain vähän hellävaraisempaa, esim bodyshopin tuotteita tai ihan vaikka erisanin tms puhdistusgeeliä. Tai voi yrittää puhdistaa ihan pelkällä perusvoiteellakin. Ja joka tapauksessa myös kosteuttavaa perusvoidetta kehiin, kun kerran puhdistustakin on.

toisenakin vie ihmessä lapsi kosmetologille ihonpuhdistukseen sen sijasta, että itse puristelisit. Tulee puhtaammaksi ja on hellävaraisempaa. Itse tulee helposti levitettyä tulehdusta.

Vierailija
9/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka kirjoittaa vahvaa lääkettä ja joka auttaa nopeasti. Tuolla menolla lapset kasvot on pian pilalla ja iho täynnä kraattereita!

-ap-

Vierailija
10/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lisäksi vielä ruokavalio - mitä varhaisteini pistää suuhunsa? Juoko janoonsa vettä vai energia/sokerilitkuja? Kotona isompi puristelu vain ärsyttää ihoa ja pitkittää tulehdusta...

Minä varaisin ajan ihotautilääkäriltä, varmaan saisi poikakin ihan asiatietoa jos muutokset hämmentävät.

Vierailija
11/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lisäksi vielä ruokavalio - mitä varhaisteini pistää suuhunsa? Juoko janoonsa vettä vai energia/sokerilitkuja? Kotona isompi puristelu vain ärsyttää ihoa ja pitkittää tulehdusta... Minä varaisin ajan ihotautilääkäriltä, varmaan saisi poikakin ihan asiatietoa jos muutokset hämmentävät.

ei mitään tsäänssejä saada energiajuomia. Limua joskus, mutta ei janojuomana. Harvemmin lapsella on edes jano..

Kai mä sen lääkäriin kiikutan, on vaan fiilis, että siellä nauretaan pihalle kun tuon lapsen lääkäriin finnien takia. Lapsi ei tosin itse ole kovinkaan kauhuissaan näppylöistään, mutta ei se niistä tykkääkään. Mä pelkään tilanteen paisumista ja pahentumista.

-ap-

Vierailija
12/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finnejä on paljon, ei mitään isoja paiseita kuitenkaan, mutta pieniä finnejä naamassa aika paljon. Naaman puhdistaa aamuin illoin ja kevyttä perusvoidettakin käyttää.

Itse haluaisin apua lapselle, ettei kiusattaisi tms., mutta onko aivan turhaa viedä lapsi lääkäriin finnejen takia? Siis kun suurimmalle osalle nuoristahan niitä tulee jossain vaiheessa. Tyttöä ne eivät tunnu vielä mitenkään erityisen pahasti häiritsevän ja siksi en haluaisi tehdä asiasta liian isoa numeroa.

Mitä ihotautilääkäri niille tekee? Siis voiko antaa jotain lääkettä/aineita?

Vierailija
13/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lasten finnit vaivaavat enimmäkseen aikuisia... Yritä siinä sitten hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet. Finni on finni, akne on ihotauti ja silloin mars lääkäriin. Ei siellä naureta.

Vierailija
14/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikanaan puhdistukseen Sebamedia ja kosteutukseen Essexin Hydralotion, ei todellakaan kannata käyttää mitään Clerasilia tms. Liika kuivatus ei ole hyväksi, vaan puhdistus ja kevyt kosteusvoide. Lisäksi ihon kuoriminen auttaa (kerran vko) ja ehkä voisi käydä kosmetologilla puhdistuksessa muutaman kerran.

Ja jos edellämainituista ei ole apua, kannattaa mennä ihotautilääkärille mielummin nyt kun ongelma on vielä pieni, nimittäin tuosta se vaan pahenee...

Vierailija
15/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kiehuvaa vettä pesuvatiin, lapsi sen ylle kumartuneena ja pyyhe estämään höyryn karkailun. Näin tein itse tuossa iässä, kun ekat mustapäät jne. ilmaantuivat.

Vierailija
16/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ongelma, mutta ei enää ostin sokos tavaratalon kemiakaalio-osastolta pro activ sarjan kolmivaiheisen puhdistusaine/rasva setin ja pojan iho on ihan kuin 7v iho

Vierailija
17/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tarkistaa tilanteen (ihon kunto, ruokavalio, hoitotottumukset ym) ja antaa neuvoja sekä tarvittaessa kirjoittaa reseptin jos lääkevoidetta tarvitaan. Nykyään murrosikäisillekin kirjoitetaan tarvittaessa resepti, eikä naureta niinkuin silloin 20 vuotta sitten.

Jos ei lääkäriin halua mennä, niin apteekistakin saa neuvoja.

Vierailija
18/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clearasilin tuotteet saattavat vain pahentaa ongelmaa, koska ovat niin tujuja -> kuivattavat liikaa -> iho alkaa puskea aina vaan enemmän näppyä. Eli heitä niillä aineilla vesilintua ja mene ihan kunnon ihotautilääkärille, joka osaa määrätä oikeat lääkkeet ongelmaan.

Ja älä herran tähden puristele itse niitä näppyjä pojan naamasta.

Vierailija
19/19 |
04.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. erilaisia antibioottivoiteita, antibiootteja jos tarve vaatii, ja pahempaan ongelmaan vaikka Roaccutan-kuurin.