Se oli sitten eka kerta, kun esimies
tässä uudessa työpaikassani tuli avautumaan siitä, että myrkytän asenteellani työilmapiirin. Kun sattui olemaan hiukan huono päivä ja olin vetäytynyt. En siis sanonut kenellekkään mitään pahaa, tiuskinut tms. Olin vain hiljaksiin omissa oloissani ja tein töitäni. EN SIIS PUHUNUT. Nyt sitten myrkytän työilmapiiriä, kun en iloisesti pälpätä ja tervehdi kaikkia ja ole yhtä aurinkoa?!
Siis ei sitä aina jaksa ja tarvitse. En ole asiakapalvelutehtävissä, joten kukaan ei mielestäni "kärsinyt" minun olotilastani.
En todellaakaan pysty huomenna olemaan yhtä aurinkoa, kun mieli yhä maassa :( Ahdistavaa.
Kommentit (6)
Miksi olla töissä, jossa on muitakin ihmisiä, jos ei pysty edes alkeellisiin sosiaalisiin sääntöihin, kuten trevehtimiseen, mukautumaan? Painu saikuttamaan, sinnehän nuo naama norsunveellä olijat yleensä päätyvät.
et voi olla niin vaikutuvaltainen, että yksin teet noin paljon ilmapiirille
asiat voi sanoa toisellakin tavalla kuin suoraan- esim. pomon oman positiivisen esimerkin voimalla
tai tervehdin katsekontaktilla/nyökkäämällä, mutta en sen enempää pitänyt meteliä mistään. Ja se on sitten työilmapiirin myrkyttämistä. Kasvoillani ei ollut mielestäni mitenkään vihainen tai vittuuntunut ilme, vaan enemmän totisen surullinen. Olin siis vaitonainen ja tein rauhassa keskittyneesti töitäni. Satun vain olemaan hyvin tunteellinen ihminen ja minun on vaikea näytellä iloista, jos sisimmässäni olen surullinen.
-ap-
Olette molemmat sekaisin. Hiljaa saa olla töissä päivän verran, mutta jatkossa pitää teeskennellä tai sitten hakea saikkua.
näihin sitruunanaamoihin j mököttäjiin reagoidaan. Yleensä ne vain pilaavat kaikkien olon ja työpaikan ilmapiirin, ihan vain olemalla paikalla ja näyttämällä nyrpeää naamaa.
Hakeudu hoitoon jos on niin kovin vaikeaa.