Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-ELOKUU**

Kommentit (26)

1/26 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden kuukauden korkkaus:)

Omassa olossa ei juuri mitään poikkeavaa, ei minkäänlaista huonovointisuutta tms. Väsymys on kyllä kasvanut mutta sekin lienee siitä että mies palasi työn ääreen viikko sitten ja kaikki jäänyt taas minun harteilleni kotona. Mutta ellei menkkoja puuttuisi, en osaisi kuvitellakaan olevani raskaana:/ Mikä ei niin mukava fiilis, tulee jälleen mieleen tuulimunat sun muut:/

MALICA tais kysellä milloin ekaan ultraan menen. Mitä luultavimmin vasta np-ultraan syyskuun alkupuolella, mikäli sinne asti pääsen. Ellei mitään vuotoja ennen sitä tule. Asun niin pikkukylässä että ultramatkakin on 80km mikäli ä-polille menee ja yksityiselle maksoin periaatteessa aivan turhaan keväälläkin sen 160e (josta sai takaisin huimat 29e..) niin en näe järkeä tällä hetkellä alkaa moisia summia omatoimisesti maksamaan. Katsoo nyt mitä sitten tapahtuu, aina vaan yhtä epätodellinen olo että onko tässä nyt raskaana, vaikka tein vielä viikko sitten uuden testin ja oli tummempi testiviiva kuin kontrolliviiva, että kyllä sitä hormonia on. Outoa vaan kun niin oireeton yhä, edes rintoja ei juili, ei mitään. Alavatsalla varsinkin iltaisin kun menee makuulle, menkkamaisia kipuja. Niitähän edellisessäkin raskaudessa ihmettelin ja eivät tienneet hyvää sitten. Mutta tällaisissa tunnelmissa elokuun alkuun..

Helene 5+6 (6+2 oviksesta)

Vierailija
2/26 |
05.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva kun tietokone joskus muistaa mun salasana ja joskus ei,ja itsel ei hajuukaan mikä se on :)

Joo mulla oli viikko sitten ä-poli jossa uä:ssä vilkas sikiö.Nyt oon viikon aikana saanu taas paniikin päälle kun en löydä ite doplerilla sä,joten neuvolaan pirautus ja rukous että saan käyä pikaseen,onneks on ihan lähellä se.

Mulla alkoi sit piikitys,piikit maksaa huikeet 4e kappale,eli päivässä...tulee elämäni kallein raskaus mikäli jatkuu.Diabeteslääkkeet on karkkirahaa tähän verraten.

Kurjaa tää huolehtiminen.Tiedän että tuo sintti voi olla jossain piilossa niin etten mä vaan saa sitä doplerin alle,mutta kyllä se huolen niskaan nakkaa,ja sitä en viihtis kantaa kaiken muun stressin lisäksi.Joten nolaan suosiolla itseni ja soitan neuvolaan.

Menispä viikot nopsaa et tuntis liikkeet,niin voisi sitten niiden liikkeiden tuntumattomuudesta panikoida,niinhän se menee.

Toivotan nhyvää vkl kaikille kumminkin!!!!

Ja helenelle mielenmalttii,tuo alku on NIIN rasittavaa kun testi sanoo PLUS muttei voi tietää mitä siel masussa oikeasti tapahtuu.

Malica 11+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo jonkin aikaa seuraillut näitä kirjoituksia, mutta en ole aiemmin uskaltanut kirjoittaa. Mulla siis lista tällainen. Mulla on kaksi lasta poika -02 ja tyttö 07 ja tällä hetkellä on yhteensä kahdeksas raskaus menossa joista kaksi edellistä on olleet keskenmenoja. Eli keskenmenoja on ollut nyt yhteensä 5. Tipuin heinäkuisten ryhmästä rv 12+1 jolloin raskaus oli mennyt kesken jo rv 9+3. seuraava raskaus meni kesken kesäkuussa rv 6+3. Viime torstaina plussasin hennon haamun ja nyt viikkoja on kasassa huimat 5+0. Raskausoireita on huomattavasti enemmän kuin edellisellä kerralla. Rinnat on turvoksissa ja on jatkuva paha olo.. Silti pelottaa ja unissani raskaus menee kesken joka yö. Tuntuu todellakin ettei lähipiirissä ole oikein ketään jonka kanssa puhua. Kukaan ei tunnu ymmärtävän miltä se tuntuu, ettei uskalla enää luottaa mihinkään. Todennäköisesti tämäkin menee kesken, sillä edellisen keskenmenon jälkeen ei ehtinyt olemaan kuin yhdet kuukautiset ennen kuin raskauduin uudelleen. Toivon kovasti, että onnistuisi, mutta olen kuitenkin valmistautunut siihen, ettei kaikki välttämättä menekään niin hyvin. Olen muutenkin tällainen hieman pessimisti luonne. :D Tuntuu hyvältä tietää, että on olemassa tällainenkin ryhmä. Kiitos kovasti siitä. :)

Careless 5+0

4/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CARELESS, ihanaa että uskaltauduit tulemaan pinoomme!! Sullahan on ihanasti oireita:) Itselläni EI MITÄÄN, ei kertakaikkiaan minkäänlaista tunnettakaan että olisi raskaana. Eilen tein jopa uuden testin tarkistaakseni onko raskaus vain hiipunut pois mutta kyllä siihen vahva tumma viiva pätkähti jo ennenkuin ehti kastua kokonaan liuska. Että kyllä sitä hormonia on, mutta miten minä olen näin oireeton??!! Talvella näillä viikoilla olin jo monta kiloa laihtunut pahoinvoinnin takia vaikka meni kesken se raskaus niin mitenköhän nyt kun ei mitään oireita.. Tää on vaan niin tätä odottelua, neuvolaankin aattelin mennä vasta syyskuun alkupuolella ja ultraankin vasta rv.12 kieppeillä niin ainakin alkuraskaus olisi ohi. Edellisessä raskaudessahan vasta np-ultrassa 12+1 huomattiin sikiön kuolleen jo 9+3. Mitään ylimääräisiä ultria en ennen sitä aio käydä, koska minua henkilökohtaisesti se ei rauhoittaisi yhtään, tiedän sen jo nyt. En rauhoittuisi elävän, hyvinvoivan sikiön näkemisestä ja sikäli mikäli olisi vaikka tuulimuna, kerkeen sen todeta sitten myöhemminkin. Vasta jos rv.12 näen elävän sikiön ultrassa, voin sinänsä huokaista vaikka ei ne pelot tule siihenkään loppumaan. Arvasin jo ennen uutta raskautumista miten tulen tuntemaan joten ei nämä ajatukset silleen shokkina ole tulleet. Tässä vaan yritetään päivä kerrallaan eteenpäin.

Helene 6+6/7+2 oviksesta

CARELESS, laitatko vielä ikäsi ja lasketun ajan:)

Vierailija
5/26 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis ikä on 26 ja LA olis sitten 10.4, mikäli kaikki menee hyvin..

Vierailija
6/26 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai sairas.

Siitä me otetaan selvää kun mennään lapsivesipunktioon.Riskiseula hälytti kohdallamme joten jatkotutkimuksiin menemme,et tiedetään mitä odotetaan.Raskauden jatkumisen se ei vaikuta,ellei sitten km tule punktion takia.Ultrassa vauva näytti hyvälle.

Viikot 12+2 tai +4 ja tällä viikolla mun olo on selkiintynyt,eli sikäli kivaa.Vaivaton keskiraskaus siis alkakoon.Punktio 15-16viikolla.

Vierailija
7/26 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica, mikä teillä oli niskaturvotusmittauksen tulos? Me oltiin tänään nt-ultrassa, kaikki näytti hyvältä, turvotusta mitattiin 0.8mm. Ensi viikolle pitää odotella verikokeen tuloksia, ja kun tätä ikää mullakin on, taitaa olla melko todennäköistä että seulassa vielä narahdetaan... Näillä palstoilla seikkaillessa tuntuu että monet iäkkäämmät odottajat jäävät kiinni seuloissa.

Vierailija
8/26 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,7mm. kehu et hyvä mitta on.

Joo meillä luettiin verikokeen tulokset samalla,kun ne piti olla otettuna niin et ehtii nt:hen.

Mullahan ikää kohta 39v,ja sitä yritti painottaa kovin,että se IKÄ nostaa lukemat.

Buaah.en oo nyt vkl edes juuri miettiny koko asiaa,enkä taida miettiäkkään kun eihän se mitään auta.

pahoinvointii ollut taas oikeen urakalla,kun en oo muistanu syyä,ihmetellyt vaan että huono olo...

9/26 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALICA, noissa seuloissa hyvin suuri osa on onneksi virhehälytyksiä ja kun vauva ultrassakin näyttänyt hyvältä niin en usko että mitään tulee ilmi kuitenkaan. Ihailtavan tyynesti osaat tuon ottaa silti, omassa päässäni omalla kohdallani pyörittelisin tuota luultavasti koko ajan vaikka turhaankin:/

Raskasuoireita ei tule millään. Alavatsalla aloin viikonloppuna tuntea painontunnetta eli kyllä siellä jotain kasvaa, en vain tiedä mitä. Toivottavasti hyvinvoiva vauva! Mitään en silti uskalla koko raskaudesta ajatella, edelleenkin vain yksi ihminen minun ja miehen lisäksi tietää raskaudesta. Jospa sitä pääsisi np-ultraan asti ja ilmoittamaan kaikille. Luulen että aika yllärinä tuleekin sitten kaikille, kun puhuttiin edellisen keskenmenon jälkeen kaikille että ei yritystä enää, kun tuntui niin raskaalle jälleen menetys. Tänään olisi ollut 32 viikkoa täynnä. Kyllä se vain kirpaisee edelleen vaikka uusi on jo alullaan.

Nyt vain odotellaan että PUPULIINI ja ENNANIN uskaltautuvat tänne seuraamme:):)

Helene 7+6/8+2 oviksesta

Vierailija
10/26 |
15.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle Malica! KAnnattaa ajatella positiivisesti. Onhan se hyvä, että pienen tilanne tutkitaan mahdollisimman tarkkaan, mutta odottaminen on varmasti kamalaa. Täälläkin eletään aika jännittyneissä tunnelmissa. Lisäksi on ihmetyttänyt se nt-ultran kesto Olimme vastaanotolla n. 10min, tutkimuksen teki erkoislääkäri ja hän katsoi vain sikiön pää-perä-mitan ja niskaturvotuksen. Mielestäni jo 10v sitten esikoista odottaessa nt-ultrassa mittailtiin vaikka mitä (pään mittoja, reisiluuta jne). Nyt en ehtinyt yhtään katsoa vauvaa ruudulla! Oman mielenrauhani takia taidan mennä yksityiselle ultraan tällä viikolla, toivoisn että lääkäri ehtisi vähän mitä kohdussa näkyy ja samalla vastata ikäriskipohdintoihini... Tylsää kun pitää miettiä tällaisia!

11/26 |
17.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AGARTHA, mites sinä oot jäänyt tuolta esittelylistasta pois? On tainnut minulla jäädä sitten huomaamatta tietosi, laitatko ne uudelleen niin lisään sinut tuonne alun listaan!!

Omaa; maha turpoaa, siis nesteet kertyy juuri tuohon navan tienoille, ihan outoa. Kohtuhan se ei tietenkään ole vielä vaikka JIPPII tunsin eilen ekan kerran kohdun reunan aivan alavatsassa kun on tullut tavaksi tunnustella alamahaa iltaisin sängyssä maatessani:) Ihmettelen kovasti miten saan syksyn tullen normaalit farkut kiinni mikäli tuo turvotus ei ole vain väliaikaista. Aina olen ihmetellyt mitä porukka tarkoittanut alamahan turvotuksella, en ihmettele enää. Koskaan ei ole tällaista ollut aikaisemmin. No, toivon että se on vain merkki siitä että hormonit toimivat ja ehkä jokin kasvaisikin kohdussa. Silti pelottaa, vaikka kaikki olisi nyt hyvin, voi hetkenä minä hyvänsä kaikki kääntyä päälaelleen. Tulen varmasti pyörtymään np-ultrassa ennen ultraamistakaan, pelottaa aivan hemmetisti koko ajatus sinne menosta. Onneksi siihen vielä aikaa mikäli rv.12+ vasta käyn. Minähän en ota taaskaan veriseulaa, ihan juuri niiden väärien hälytysten vuoksi, uskon että jos ultrassa kaikki ok niin ei mitään elinkelpoisuuteen vaikuttavaa ongelmaa olisi. Olisin kyllä ihmeissäni jos näkisin ruudulla silloin eläväisen vauvan. Talvellahan tajusin välittömästi ruutuun vilkaistuani ettei ole 12-viikkoinen sikiö siinä. Voi että kun pelottaa koko ultra!!

Helene 8+1/8+4

12/26 |
20.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen pinoamme ettei huku tuonne liian alas. Eipä uutta, eilen ilmoittelin muutamalle kamulle raskaudesta, tuntui pahalta hyvän ystävän puolesta joka yrittänyt toista lasta lokakuusta saakka ilman tärppiä. Mutta hyvin hän otti asian ja toivoo peukut pystyssä että minulla menisi tällä kertaa hyvin. Pelotti eniten juuri hänelle ilmoitella ja pitikin odotella rv.12 asti mutta ajattelin etten kuitenkaan voi olla sanomatta vaikka keskenmenokin tulisi, kun kaikki yleensä kerromme toisillemme. Odottelen edelleen ENNANINiä ja PUPULIINIä tänne puolelle:):)

Helene 8+4/9+0

Vierailija
13/26 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihanan skeptisenä, niin kuin näköjään muutkin täällä. Raskaanahan minä en ole, mutta laskettuaika olisi muussa tapauksessa 20.4.11.

Kysessä on toinen lapsi ja ikää minulla on 29. Alla on siis huikeat yksi keskenmeno, mutta raskauduin heti perään ilman kuukautisia, niin epävarmuus kalvaa.

Kolmas työkaveri ilmoitti tänään olevansa raskaana. Yhdellä heistä on vielä sama laskettu aika kuin mitä minulla olisi ollut. En kestä, en siis todellakaan kestä, jos tästä raskaudesta ei tule mitään.

Tänään alkanut huimata. Lattia keinahdellut alla ajoittain pari kertaa aikaisemminkin, mutta nyt on höttö olo päässä koko ajan.

Lisäksi on semmoinen ihme tuskainen olo, ettei mistään tule mitään ja kaikki on vaikeaa jne.

Vierailija
14/26 |
22.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä olisi 26 vuotias.yhden pojan synnyttänyt(8/04),6keskenmenoa konenut odottaja jonka laskettu olisi 9.12.2011.

Nyt alkaa pikkuhiljaa tottua ajatukseen, että taidan sittenkin saada toisen pikkuisen.

Hieman taustaa:Minulla siis toistuvia keskenmenoja joista kaksi gemini keskenmenoja. Esikoiseni selvisi soittaisesta keskenmenosta, eli jäi toisena eloon ja toinen menehtyi alkuviikoilla. Syytä ei löytynyt vaikka sikiöt kävivät keskenmenojen jälkeen patologillakin. Kunnes tämän nykyisen raskauden alussa minulla huomattiin pillevä kilpirauhasen vajaatoiminta ja lapsettomuuspkl erikoislääkräi myönsi siinä ehkä olevan mahdollisen syyn keskenmenoille. Olen vuosia siis sairastanut kilpirauhasen vajaatoimintaa, joka huomattiin nyt. Tyypillisiä oireita minulla on kyllä ollut useita vuosia esim.paino ei putoa millään, kurkussa "outo pala", ajoittain todella voimakas väsymys,huimaus jne. Lääkitys aloitettiin ja tädäääm.kaikki hävisi. Nyt siis joka tapauksessa pienikin kestänyt kelkassa tänne asti.

Tässä raskaudessa huolenaiheita on myös riittänyt. Töistä olen joutunut jäämään pois kokonaan kohdun ulkosuun aukeamisen takia ja jatkuvan paineen tunteen takia. Nyt kaksi viikkoa sairaslomalla ollessani kivut ovat hävinneet ja muutenkin sitä myöten olen alkanut raskaudestani nauttia täysin rinnoin. Tietenkin välillä pelottaa ihan vietävästi. Nyt mm.jännitän huomista kohdunsuun ultraa todenteolla, mutta haluan uskoa, että kaikki on hyvin.

Tsemppiä kaikille alkuvaiheessa oleville. Muistakaahan nauttia foolihappoa oikein suuria yliaannoksia :) (tämä vinkki annettiin minulle tämän raskauden alussa lapsettomuusklinikalta) ja tsemppiä..sormia ristiin ja rukouksia :)

-camotar & tonttuneiti rv 24+3-

15/26 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TERVETULOA ENNANIN ja CAMOTAR!!!! Mukaan mahtuu todellakin jatkuvasti uusia, ilmoittautumaan vain kaikki niin saadaan hiukan vauhdikkuutta pinoomme!!

ENNANIN, taisin jo mainitakin kuumeilupuolella että itse raskauduin 2009 heti kesknemenon jälkeen ilman yksiäkään menkkoja ja periaatteessa kaikki meni hyvin vaikka odotinkin kaksosia joista toinen meni kesken, tuo ihana neiti säilyi silti terveenä ja elävänä laskettuun saakka :) Tuttuja tunteita nuo pelot ja koko raskauden kieltäminen mielessään, samaa ollut minulla koko ajan ja kun oireeton olen likimain täysin niin on käynyt mielessä todella vahvasti keskeytynyt km ja kaikki muutkin kauhuskenaariot:/

CAMOTAR, minulla otettiin viimeisimmän km:n jälkeen kilpirauhaskokeet jotka olivat normaalit kuten muutkin verikokeet. Mitään varsinaisia tutkimuksia ei ole IKINÄ tarjottu vaikka keskenmenoja kertynyt monta. Tätä ollaan kavereiden kanssa aina ihmetelty. Tuntuu etteivät tutkimuksia tarjoakaan mikäli on silti eläviäkin lapsia saanut, kuitattu aina "huonolla tuurilla" ja sillä että kun on takana useampia raskauksia niin ei ihme että kesken menee välillä. Kai sitä pitäisi yksityisellä sitten tutkituttaa jos haluaisi. Meillä ei sellaiseen varaa ole.

Tsemppiä kaikille!!

MALICAn kuulumisia odotellut myös!!

Helene 9+0/9+3

Vierailija
16/26 |
23.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloo uusille ja oikeen pitkää taivalta täällä kanssamme :)

Jaa mun kuulumisia,noo mähän sit päätin olla menemättä punktioon ja leikkii etten koskaan kuullutkaan sen veriseulan tuloksii.en halunnu ottaa sitä riskiä että tulee km ja lapsella kromosomit ok.eihän ne tykänny kun peruin ajan.

Muuten alkaa olo parantuu ja jaksaaki jo jotain :)

17/26 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

ihan vaan ajattelin kertoa rohkaisuna ja lohdutuksena, että joskus raskaudet myös menevät hamaan loppuun saakka onnellisesti :). Ja joskus jopa viikoille 41+6... Keskenmenon muistot ja haamut elelivät omaa elämäänsä takaraivolla lähes koko raskauden ajan, kunnes joskus viikon 36 tuntumassa tajusin yhtäkkiä, että "hei, tämä ei enää voi mennä kesken".

Meidän poika syntyi siis 17.8. rv 41+6 ja on aivan ihana.

Voimia vanhoille tutuille ketjussa kirjoittaville ja tsempityksiä myös uusille ei-tuttaville :).

T: Niiskurouva ja poika

Vierailija
18/26 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai siis korkojen kera raskauden :D Lämpimät onnittelut pojasta!!!!

Menikö synnytys hyvin???

Vierailija
19/26 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana kun on tälläinenkin tehty tänne! itsellä takana 2 km 5/2009 rv 6 ja 6/2010 rv 8. Tuntuu että nyt alkaa enemmän helpottaa, koko alkuraskaus oli aivan kamalaa,päivästä toiseen odotin sitä hetkeä joka aina ennekin tuli, nyt kun viikkoja on jo hitusen enemmän ja kaikki ollut aina käynneillä hyvin, on alkanut iloisia ja toiveikkaita päiviä olemaan enemmän, silti huomaan välillä tekeväni mielessä jo valmiiksi surutyötä, ajatellen entä jos kuitenkin taas jotain?

Esikoista siis täällä odotellaan.

NinniSofia ja v.v 14+4

20/26 |
24.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NINNISOFIA tervetuloa!! Laittaisitko vielä lasketun ajan ja ikäsi:) Samoissa fiiliksissä täällä kaikki mennään, päivä kerrallaan peljäten pahinta ja toivoen parasta.

Yritin tänään soitella valmiiksi ultra-aikaa polille vaikka neuvolaan ajattelin vasta ensi viikolla mennä- Eipä niin yksinkertaista ollutkaan sillä tarvitsevat polille lähetteen neuvolasta jota ei voida kirjoittaa ennenkuin olen käynyt ekan kerran neuvolassa. Yrittänyt kaksi päivää soittaa neuvolaan jotta saisin sen ajan mutta ei kukaan vastaa puhelintunnin aikana ja sitten tuuttaa vain ei-ketään-paikalla-ääntä kun puhelintunti loppuu. Voi miten vaikeaksi tämäkin on tehty!! Täytynee lähteä loppuviikon aikana käymään neuvolalla josko joku avaisi edes oven siellä käydessä...Minä kun aattelin että voin edes varata sen np-ultran valmiiksi kun lähetteen saavat sinne heti kuitenkin kun käyn neuvolassa. Toivottavasti ei mene tiukille ajan saaminen ultraan ajoissa:/ Iltapäivisin hirveä väsymys, suorastaan uupumus. Sängystä tullut mielipaikka eikä suinkaan kiihkeissä merkeissä vaan makaan puolihorroksessa kaikki joutilaat hetket siellä. Seksiä en ole halunnut piiitkiin aikoihin, välillä ihan säälittää mies kun tiedän hänen halunsa ja minä en kertakaikkiaan jaksa eikä huvita. Ennemmin nukun:/

Helene 9+1/9+4