Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ruokakermaa laittaa kahviin?

Vierailija
01.08.2011 |

Onko ihan kamalaa?

Maito on loppu :(

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli taas kerran kahvimaito lopussa, ja menin väittämään miehelleni (kahvikissalle), että ruokakermaa ei voi käyttää kahvissa.

No, hänhän testasi - ja minäkin maistoin. Aivan yhtä hyvää, kuin ns. kahvikerma

Vierailija
2/19 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi, ruokakerma aiheuttaa kahvin kanssa yhdistäessään kiivaam kemiallisen reaktion, joka sytyttää tulipalon välittömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 15:40"]Ei voi, ruokakerma aiheuttaa kahvin kanssa yhdistäessään kiivaam kemiallisen reaktion, joka sytyttää tulipalon välittömästi.

[/quote]

voi teitä nokkelia :D

Vierailija
4/19 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi toki, riippuu kermasta minkä makuista se sitten on...laitappa jotain makukermaa niin aijai

Vierailija
5/19 |
18.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon laittanut pari kertaa ku maito on ollut loppu. Ihan ok.

Vierailija
6/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen käyttänyt ruokakermaa kahvissa, tosin soijaversiota. Hyvin maistui ;)

Vierailija
7/19 |
01.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi!

Se maistuu vaan ihan helvetin pahalta.

Vierailija
8/19 |
11.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

X] rofl

Vierailija
9/19 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä minä seitsemän vuotta myöhässä kirjoittelen: itse olen ruokakermaa laitellut kahviin jo iät päivät! kyllä jo pienenä nulikkana on kuusamon kansakoulussa opetettu että ruokakerma kelpaa siinä missä kuohukermakin, niin sanoi kotitaloudenopettaja ja niin sanon nyt minäkin. paksumpaahan se on, mutta kun on tottunut niin on vaikeaa palata takaisin litkumaitoon joka lopulta maistuu vain vedeltä. 

Vierailija
10/19 |
11.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

annamaija kirjoitti:

tässä minä seitsemän vuotta myöhässä kirjoittelen: itse olen ruokakermaa laitellut kahviin jo iät päivät! kyllä jo pienenä nulikkana on kuusamon kansakoulussa opetettu että ruokakerma kelpaa siinä missä kuohukermakin, niin sanoi kotitaloudenopettaja ja niin sanon nyt minäkin. paksumpaahan se on, mutta kun on tottunut niin on vaikeaa palata takaisin litkumaitoon joka lopulta maistuu vain vedeltä. 

Ruokakerma ei kelpaa mihinkään. Äläkä vertaa sitä kuohukermaan. Ovat hiukkasen eri tavaraa.

Vierailija
11/19 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

annamaija kirjoitti:

Ruokakerma ei kelpaa mihinkään. Äläkä vertaa sitä kuohukermaan. Ovat hiukkasen eri tavaraa.

Niin, vain hiukkasen. Lisätty vähän tärkkelystä, ei sen kummemmin eroa normaaleista kermoista

Vierailija
12/19 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pulverimaitoa voi käyttää niin miksi ei ruokakermaa!?

Vierailija
13/19 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskimpa se voi sitä laittaa, etköhän sen sinä omalla kädellä sinne kaada.

Vierailija
14/19 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

annamaija kirjoitti:

Niin, vain hiukkasen. Lisätty vähän tärkkelystä, ei sen kummemmin eroa normaaleista kermoista

Ja vettä ja lisäaineita. Ruokakermassa on paljon vähemmän rasvaa kuin kuohussa.

Vierailija
15/19 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostatte noita ruokakermoja? Kuohukerma on parasta ja sitä voi laittaa mihin vain.

Routaraja
16/19 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ostatte noita ruokakermoja? Kuohukerma on parasta ja sitä voi laittaa mihin vain.

Ainoo mitä sain viidelläkymmenellä sentillä niin ettei tarvi mustana juoda - sitä kahvia

Vierailija
17/19 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta! 

Vierailija
18/19 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä jokainen kahviinsa laittaa vaikka mitä moskaa :)

Vierailija
19/19 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten liikuttavasti ollaan sun auktoriteettejä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi