Voiko ruokakermaa laittaa kahviin?
Kommentit (19)
Ei voi, ruokakerma aiheuttaa kahvin kanssa yhdistäessään kiivaam kemiallisen reaktion, joka sytyttää tulipalon välittömästi.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2014 klo 15:40"]Ei voi, ruokakerma aiheuttaa kahvin kanssa yhdistäessään kiivaam kemiallisen reaktion, joka sytyttää tulipalon välittömästi.
[/quote]
voi teitä nokkelia :D
Voi toki, riippuu kermasta minkä makuista se sitten on...laitappa jotain makukermaa niin aijai
Oon laittanut pari kertaa ku maito on ollut loppu. Ihan ok.
olen käyttänyt ruokakermaa kahvissa, tosin soijaversiota. Hyvin maistui ;)
Tottakai voi!
Se maistuu vaan ihan helvetin pahalta.
tässä minä seitsemän vuotta myöhässä kirjoittelen: itse olen ruokakermaa laitellut kahviin jo iät päivät! kyllä jo pienenä nulikkana on kuusamon kansakoulussa opetettu että ruokakerma kelpaa siinä missä kuohukermakin, niin sanoi kotitaloudenopettaja ja niin sanon nyt minäkin. paksumpaahan se on, mutta kun on tottunut niin on vaikeaa palata takaisin litkumaitoon joka lopulta maistuu vain vedeltä.
annamaija kirjoitti:
tässä minä seitsemän vuotta myöhässä kirjoittelen: itse olen ruokakermaa laitellut kahviin jo iät päivät! kyllä jo pienenä nulikkana on kuusamon kansakoulussa opetettu että ruokakerma kelpaa siinä missä kuohukermakin, niin sanoi kotitaloudenopettaja ja niin sanon nyt minäkin. paksumpaahan se on, mutta kun on tottunut niin on vaikeaa palata takaisin litkumaitoon joka lopulta maistuu vain vedeltä.
Ruokakerma ei kelpaa mihinkään. Äläkä vertaa sitä kuohukermaan. Ovat hiukkasen eri tavaraa.
Vierailija kirjoitti:
annamaija kirjoitti:
Ruokakerma ei kelpaa mihinkään. Äläkä vertaa sitä kuohukermaan. Ovat hiukkasen eri tavaraa.
Niin, vain hiukkasen. Lisätty vähän tärkkelystä, ei sen kummemmin eroa normaaleista kermoista
Jos pulverimaitoa voi käyttää niin miksi ei ruokakermaa!?
Tuskimpa se voi sitä laittaa, etköhän sen sinä omalla kädellä sinne kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
annamaija kirjoitti:
Niin, vain hiukkasen. Lisätty vähän tärkkelystä, ei sen kummemmin eroa normaaleista kermoista
Ja vettä ja lisäaineita. Ruokakermassa on paljon vähemmän rasvaa kuin kuohussa.
Miksi ostatte noita ruokakermoja? Kuohukerma on parasta ja sitä voi laittaa mihin vain.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ostatte noita ruokakermoja? Kuohukerma on parasta ja sitä voi laittaa mihin vain.
Ainoo mitä sain viidelläkymmenellä sentillä niin ettei tarvi mustana juoda - sitä kahvia
Saahan sitä jokainen kahviinsa laittaa vaikka mitä moskaa :)
Voi miten liikuttavasti ollaan sun auktoriteettejä.
Oli taas kerran kahvimaito lopussa, ja menin väittämään miehelleni (kahvikissalle), että ruokakermaa ei voi käyttää kahvissa.
No, hänhän testasi - ja minäkin maistoin. Aivan yhtä hyvää, kuin ns. kahvikerma