Vältättekö jotain ruokia etelänreissuilla?
Pidän itse äyriäisistä todella paljon, pitääkö niitä välttää? En syö mitään lihaa eli pidän kalasta ja salaateista. Onko ne turvallisia?
Kommentit (25)
syö mitä haluat.
itse olen matkustellut vaikka ja missa ja koskaan en ole ruokamyrkytystä saanut. Ja ihan hulluja täällä on, ettekö oikeasti osta lapsille jäätelöä matkoilla????!!
Olimme Kreetalla pari viikkoa sittenn all inclusive lomalla ja syötiin salaatteja, fetaa, jäätelöä, kanaa, miekkakalaa, lihaa, ihania jälkiruokia, hyytelöitä, kakkuja tms.
Ravintoloissa söimme isoja katkarapuja, oikein haimme kalaravintolan jossa niitä oli tarjolla.
Ihme porukkaa, ei ne paikallisetkaan missään ehecin kourissa siellä tai listeriassa. Maitohappobakteerit mukaan ja a-heparokotukset (jota mulla ei edes ole) ja syöt mitä haluat.
Paikallinen ruokahan nyt on yksi parhaimmista nautinnoista!!
äyriäisiä olen kyllä syönyt kuumennettuna. Salaatteja olen välttänyt vain raskaana ollessani. Meiltä on yksi jona mennyt pilalle turistiripulin takia ja se opetti olemaan vähän tarkempi euroopassakin,
mitään ruokia!
Mukaan otetaan vetolaukullinen hernekeittoa, HK:n sinistä ja ruisleipää. Terveenä ollaan pysytty.
Kerran maistoin Torremolinoksessa lihapullia, muttei ne ollut samanlaisia kuin kotona. Pyh, yliarvostettua hapatusta.
Savetilla nekin pyyhin, että puhtaita kyllä olivat.
olen aina syönyt mieluiten kalaa, äyriäisiä ja salaatteja, tuoreita hedelmiä yms. Koskaan ei ole tulltu vatsatauti, tosin en yleensäkään sairastele kuin hyvin harvoin ja vatsatauteja on ollut vain 2 kertaa ala-asteen jälkeen.
jos pääsee lomalle suuren meren äärelle eikä siellä voi syödä äyriäisiä, nilviäisiä jne. Ettekö siis syö edes kypsennettyä hummeria tai taskurapua?
17