Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko 9-vuotias alkaa käyttämään

Vierailija
31.07.2011 |

pikkuhousunsuojia? Ei ole vielä kuukautiset alkaneet, mutta kuulemma aina välillä on alkkarit märät vaikka kuivaakin kunnolla vessassa. Itse en muista ihan noin nuorena vielä alkaneeni käyttämään, nykyisin kyllä päivittäin tarvitsen. Miten muilla? Olisiko liian aikaista/turhaa aloittaa, tuntuu että on vielä ihan lapsi mutta voihan jollain alkaa jo menkat tuolloin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaihtoehto on vaihtaa aluhousuja riittävän usein.

Vierailija
2/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vuotoa (siis muuta kuin kuukautisverta) on niin paljon että pikkuhousunsuojaa tarvitsee. Ei kannata opettaa hauduttamaan alapäätään sellaisilla kun ne vaan lisäävät vuotoa... Eli alapesu (huuhtaisu) vessareissulla ja pikkarit vaihtoon tarvittaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannata käyttää. Hiivatulehduskin tulee herkemmin.

Vierailija
4/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarkoitukseen ne sitten ovat? Kait se alapää voi kostua ihmisillä eri tavoin? Itseä ainakin myös haittaa jos pikkarit on yhtään märän tuntuiset. -ap

Vierailija
5/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin käytän tarvittaessa kankaisia pikkuhousunsuojia, sellaisia joissa ei ole mitään kosteussulkua eli muovia. Eivät hauduta, vaan ovat tosi mukavia käyttää.

Vierailija
6/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitettu lyhytaikaiseen käyttöön, ei päivittäiseen 24/7 käyttöön. Ne eivät hengitä ja ne hautovat paikkoja, altistavat hiiva ym. tulehduksille. Pienen tytön on parempi vaihtaa niitä alkkareita vaikka tunnin välein, jos siltä tuntuu, mutta ei käyttää pikkuhousunsuojia.

Vierailija
7/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis itse käytän vain joskus menkkojen loppuvaiheessa kun tamponia ei enää kannata laittaa. Silloinkin se muovi pikkareissa tuntuu jotenkin ällöltä. No, eipä mulla koskaan olekaan sitten ollut mitään hiiva- tai muita tulehduksia.

Vierailija
8/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rintojen kasvu alkanut tai onko jotain alapäähaivenia? Valkovuodon alkaminen liittyy puberteetin käynnistymiseen. Jos sitä on ilman puberteettia, kyse on joko tulehduksesta, emättimen vierasesineestä tai vaikka ihan siitä, että välillä pissaa vähän lirahtaa (ei mitenkään poikkeuksellista 9-vuotiaille).

Vierailija
9/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuojat ovat aika turhakkeita. Jos nyt aloitat, lapsesi ehtii käyttää melkein 4000 muovitettua pikkuhousunsuojaa ennen kuin on edes aikuinen. Joku muu keino voisi olla ehkä vähän kestävämpi tytön alapään ja ympäristön kannalta...

Vierailija
10/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lekuri totesi vaan että varhain kehittynyt.

Vierailija
11/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä oli sen verran paljon, että äiti huomasi pyykätessä ja selitti sitten, mikä on homman nimi. Menkat alkoi 12-vuotiaana.

Vierailija
12/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska tosiaan valkovuoto on suht runsasta ollut aina.Ei mulle niistä mitään hiivoja tai tulehduksia ole tullut..

Vierailija
13/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikana käytän suojia tottakai, mutta pikkuhousunsuojat? Ovatko ne kiimalimojen pidikkeeksi vai mihin tarkoitettuja? Valkovuoto, mitä se on? Miksi sitä tulee? Kun ei mulla ole sellaista. Jos olen rakkaaniähellä, kostun kyllä, mutta se on sellaista limaa. Onko se sama asia?

Vierailija
14/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin vain, että pesee ja vaihtaa alushousuja tiuhempaan. En tosiaankaan opettanut käyttämään hautovia pikkuhousunsuojia.

Nyt hän on 12v ja kuukautiset alkoivat juuri.

Vierailija
15/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkkojen aikana käytän suojia tottakai, mutta pikkuhousunsuojat? Ovatko ne kiimalimojen pidikkeeksi vai mihin tarkoitettuja? Valkovuoto, mitä se on? Miksi sitä tulee? Kun ei mulla ole sellaista. Jos olen rakkaaniähellä, kostun kyllä, mutta se on sellaista limaa. Onko se sama asia?

SAit kuulostamaan asian siltä, että valkovuoto olisi pahasta. PÄINVASTOIN! Aina sanotaan että alapää voi hyvin silloin kun se kosteuttaa itse itseään, eli valkovuodolla on siihen suuri vaikutus. On aika huolestuttavaa jos et tiedä mitä se edes on? Kuivuu paikat, mene lääkäriin!

Vierailija
16/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. täällä on todella pirteän näköisiä:

http://tirsokas.com/shop/cat/product_catalog.php?c=42

Ovat käteviä käytössä eivätkä haudo ja aiheuta tulehduksia.

Vierailija
17/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oli valkovuotoa...itse veisin kyllä 9veenkin lääkäriin jos alkais tulla sillä ihan heti en jaksa uskoa että sen ikäisellä olis jo puberteetti niin pitkällä että menkat alkamassa etenkään jos muuta merkkiä siitä ei ole...ja muutenkaan ei ole normaalia noin runsas vuoto.

Vierailija
18/18 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ehkä tuon ikäisellä kuitenkaan eikä siinä määrin että täytyis suokjia jo alkaa käyttää. LÄÄKÄRIIN! Viittaa tulehdukseen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän