Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruma kielenkäyttö miehellä

Vierailija
31.07.2011 |

Ollaan aivan erilaisista perheistä, meillä ollut ns. tapakulttuuria, miehen duunariperheessä ei. Myös kielenkäytössä näkyy, tänä aamuna mies siivoskellessaan mm. "kun tää koti on tämmönen persereikä" ja ulos katsoessaan "saatananamoinen tuuli taas". Minusta tuollainen kielenkäyttö on ankeaa, rumaa ja törkeää etenkin pikkulasten edessä. Tuo jotenkin raskaan tukalan ilmapiirin. Saattaa myös lapselle sanoa usein että "älä siinä inise" jne. Mitä mieltä, ylireagoinko minä hermostuessani moisesta?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varaudu siihen, että totta kai sinä ylireagoit. Mitäs otit duunarin jne.

Mutta joo. Meidän iskä se on kanssa ihana suustaan. Joka toinen lause alkaa vittu-sanalla. Saatanaa, helvettiä ja perkelettä lisäksi mukana. Ihan pikkuisen on siivonnut suutaan, kun kerran kilahdin ja uhkasin "vittu siivota sen perkeleen suun oikeesti helvetin saippualla, jos ei nuo vittuperkelesaatanat ala harvenemaan."

Itse olen duunariperheestä, mutta esimerkiksi isäni ei kiroile eikä pidä kiroilusta. Äiti joskus harvoin päästelee, jos oikein sattuu tai jtn. Eli sikäli yleistys duunaritaustaisen kiroilusta pikkusen karvoja nostatti. :P

Vierailija
2/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on aina ollut kova kiroilemaan, ihan normaalissa puheessakin. Oli sitten kyseessä negatiivinen tai positiivinen asia. Valitettavasti itsellenikin on tuo tapa meinannut juurtua, tosin nyt olen melkein päässyt kiroilusta eroon. Ja pakko on yrittää ainakin ettei pieni lapseni opi samaa tapaa. Välillä kyllä huomaan jos olen tiettyjen ihmiseten seurassa jotka kiroilevat paljon, niin myös oma kiroiluni lisääntyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuin teepannu, joka kiroilun avulla päästää hiljalleen höyryjä ulos, ettei kiehu yli. Kiroilen aivan tavallisella äänenpainolla ja -voimakkuudella. Minusta kirosanatkin kuuluvat kulttuuriin ja niitä voi käyttää tyylikkäästi.

Vierailija
4/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kielenkäyttö on varmaan ollut samanlaista jo seurusteluaikoina.

Harvemmin ihmiset aikuisiällä kiroilua aloittavat.

Itsekään en tuommoisesta kielenkäytöstä pidä, joten ymmärrän tunteesi.

Vierailija
5/5 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiroileeko sellainenkin ihminen...

on hiukan karkeaa yleistystä, että duunariperheiden vesoilla ei olisi käytöstapoja. Kyse on kasvatuksesta ja vanhempien omasta esimerkistä, ei siitä mitä työtä vanhemmat tekevät elättääkseen perheensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan