Teen varmaan Suomen parasta risottoa.
Salainen aseeno on kerma, samalla kun lisään risottoon 3-4 ruokalusikallista voita, niin lorautan sekaan 56 ml kermaa ja parmesanin raastan tuoreena kovapalasta.
Kommentit (33)
on just niin suomalaista! Jos joku erehtyy kertomaan että osaa tehdä hyvää ruokaa, niin heti joku tällainen mollaa, että et kyllä master chefiä silti voittaisi. Itse ainakin arvostan jo sitä, että hyvään ruokaan panostetaan ja perheelle halutaan tehdä hyvää ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ja jos maku on syöjien mielestä huippu, niin silloin ruoka on onnistunut. Ihan sama vaikka joku toinen ei siitä pitäisikään.
Mä oon varma, että jos nämä kehuskelijat menisivät risottoineen esim. Master Chef-kilpailuun, he saisivat tuomareilta kylmää kyytiä.
on just niin suomalaista! Jos joku erehtyy kertomaan että osaa tehdä hyvää ruokaa, niin heti joku tällainen mollaa, että et kyllä master chefiä silti voittaisi. Itse ainakin arvostan jo sitä, että hyvään ruokaan panostetaan ja perheelle halutaan tehdä hyvää ruokaa hyvistä raaka-aineista. Ja jos maku on syöjien mielestä huippu, niin silloin ruoka on onnistunut. Ihan sama vaikka joku toinen ei siitä pitäisikään.
Mä oon varma, että jos nämä kehuskelijat menisivät risottoineen esim. Master Chef-kilpailuun, he saisivat tuomareilta kylmää kyytiä.
Laitan meidän perheelle joka päivä ruuat ja tykkään siitä todella paljon. Ruuat maistuvat yleensä niille joille sitä teen. Olen harrastanut kokkaamista jo vuosia. Silti ei tulisi mieleenkään kilpailla jossakin tosi-tv-ohjelmassa. Tuollainen kisa, jossa on hirveä kiire ja hälinä, on niin toisesta maailmasta kuin se, mitä ruuanlaitto mulle merkitsee.
En ole nähnyt Master Chefiä (mainoksia lukuunottamatta), saatikka maistanut siellä tehtyjä ruokia. Se, että osaan tehdä risottoa ei tarkoita sitä, etteikö Master Chef-kilpailijat myös osaisi. :)
27, 28
Minun risottoni on edellisen päivän keitettyä riisiä paistettuna, mukaan rasiallinen hunajamarinoituja broilersuikaleita ja pussillinen kasvissuikaleita, perään mausteita mitä sattuu löytymään. Kyllähän tuota syö, muttei se mitään herkkua ole ja kuivaakin kuin mikä..=))
johon tulee keitettyä riisiä, paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprika? Se oli tosi eksoottista ruokaa siihen aikaan.
johon tulee keitettyä riisiä, paistettua jauhelihaa ja herne-maissi-paprika? Se oli tosi eksoottista ruokaa siihen aikaan.
Sitä sanottiin tosiaan risotoksi joskus aikoinaan.
On sekin tosi hyvää kun maustaa ja taiten laittaa, mutta ei se risottoa ole. :)
riisi-jauheliha-hmp sotkua
Toinen oli makaronimössö jossa oli siis makaronia ja jauhelihaa ja sipulia, heh.
Täytyy alkaa tekemään oikeaa risottoa, alkoi kiinnostaa.
olla Suomen parasta risottoa ilman valkkaria.
olla Suomen parasta risottoa ilman valkkaria.
ap
HArmi, että meillä ei kukaan muu, joten tulee tehtyä tosi harvoin ja silloin vetelen yksin koko kattilan.
En ole koskaan kuullutkaan. Ja mistä parmesan sitten tulisi, jos ei raastamalla?
Laitatko risottoosi jotain muuta kiinteää? Minä teen usein kalarisottoa ja parsa-aikaan tietenkin parsasta. Mutta yleensä se on lisukkeena.
valkkarilla, mutta ei kermaa laita.
ilman kermaa. Parmesaania kyllä tulee reippaasti, ja yleensä voitakin sinne plopsautan.
Täytyypä muuten tehdä taas, kun on ihan unohtunut..
Minun risottoni on edellisen päivän keitettyä riisiä paistettuna, mukaan rasiallinen hunajamarinoituja broilersuikaleita ja pussillinen kasvissuikaleita, perään mausteita mitä sattuu löytymään. Kyllähän tuota syö, muttei se mitään herkkua ole ja kuivaakin kuin mikä..=))
Arborio-riisiä Po-joen laaksosta, metsäsieniä ja herneitä. Hieman vasikanfondia ja valkoviiniä.
Valkoviininä Veneton alueen Zenato Soave Classico, voita, kermaa, parmesania. Hienonnettua persiljaa.
ap
mua on pyydetty töihin italiaan mun risoton takia. Eikä kyseessä ole mikään tavis vaan todsella arvostettu keittiömestari :)
Varmasti silti risottosi on hyvää :)
Mun mies tekee tryffelirisottoa valkkarilla, mutta ei kermaa laita.
risotto milanese on loistavaa. Siihen en lisää kermaa.
ap
että ensin kokki kaataa itselleen lasillisen (desi on aika vähän ...), vasta sitten alkaa pilkonta ja hämmennys. :D