Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ero pitkästä suhteesta ja taloudellinen tilanne.

Vierailija
30.07.2011 |

Meillä on tilanne se että olemme eroamassa. Meillä on kaksi lasta. Itse olen valmistunut pari vuotta sitten, alalle jolla riittää töitä. Sitä ennen siis opiskelin jne. Lapset sain "opiskelujen ohessa". Mieheni on tietysti valmistunut jo hyvän aikaa sitten. Ja ollut meillä se tienaava osapuoli.

Nyt olenkin alkanut pohtia että jään kyllä aika tyhjän päälle. (meillä ei ole omaa asuntoa tm. omaisuutta) Opintolainaa on kiitettävästi ja muutoinkin taloudellinen tilanteeni ei ole järin vakaa vielä opintojen jäljiltä. Tämä on oikeasti aika kamalaa. Kuvittelin että saisin elää "huoletonta" elämää valmistumisen jälkeen ja kohta puoliin hankkisimme asunnon jne. Mutta nyt matto repäistään jalkojen alta oikein kunnolla ja saan taas elää kituuttamalla monta, monta vuotta, ehkä aina. =(

Onkohan yksinhuoltajalla mitään mahdollisuutta koskaan ostaa autoa/asuntoa tms.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asuntoon kannattaisi olla kyllä omarahoitusta ainakin ehkä joku 5-10% hinnasta. Eri asia sitten, pystytkö tämän säästämään ja pystytkö auton maksut hoitamaan.

Eli laske nyt ensin tulosi

- arvioitu palkkatulo nettona

- elatusmaksut

- lapsilisät

Ja arvioi sitten paljonko menee rahaa mihinkin, vertaa esim. netistä löytyviin toimeentulotuen perusosiin ja arvioi että ainakin sen verran te tarttette ihan ruokaa+vaatteisiin yms. vuokran ja opintolainan kulujen lisäksi.

ja arvioi sitten, jääkö vielä jotain yli, minkä voit säästää asuntoon ja/tai autoon. Ja laske millä aikajaksolla saisit sitten hankittua auton / säästettyä asunnon käsirahan, minkä ikäinen olet silloin, voitko vielä silloin ottaa esim. 20v. lainaa.

Ei tää edes kovin hankala lasku/arvioharjoitus ole, itse teen tällaisia useinkin, ihan vaan huvikseni jos ukko veetuttaa...

Vierailija
2/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit etävanhempi?

Jos sinulla ei ole tuloja, niin et maksaisi edes paljoakaan niitä elareitakaan.

Nimittäin harva etäisä maksaa niin paljon elareita, että elarit + lapsilisät+ äidin osuus prosentuaaliseti riittäisi kattamaan lapsista koituvat kulut asumisesta ym.

Olen itse siis kituutteleva yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä mille alalle kouluttaudut, mutta jaksan yhä muistuttaa että esim useat hoitoalan naiset voivat hakea töitä myöa paremmin palkatulta yksityiseltä puolelta.

Vierailija
4/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pidä puolesi! Etsi netistä tietoa ja eri kaavoja ja koeta perustella miehelle eri tavoin , miksi sen pitäisi olla minkäkin suuruinen sen elarin.

Vierailija
5/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tiedä mille alalle kouluttaudut, mutta jaksan yhä muistuttaa että esim useat hoitoalan naiset voivat hakea töitä myöa paremmin palkatulta yksityiseltä puolelta.

Ainakaan labrahoitajan palkka ei yksityisellä ole paljonkaan parempi kuin julkisella.

Vierailija
6/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai

ilmoittaud heti asumioikeus asunto jonoon- esim ASO ( googlaa)

osta ositusrahalla ( jos saat sitä) osuus asumisoikeusasunnosta

- esim kaksio - vuokra 500 e kk max pk seutu ja osuus noin 10 000 e( saat tuon summan vakuudettomanlla kulutusluotollakin jos pankkilainaa varten ei omaisuutta eli vakuuksia sinulta löydy)

ps jaksuja

Vierailija
7/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on auto, kohta velaton asunto ja kesämökkikin.

Vierailija
8/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla pitäisi olla mahdollisuus omistusasuntoon? Kyllä vuokralla pystyy elämään ja autoakaan ei tarvitse, jos hankkii sen asunnon hyvien liikenneyhteyksien varrelta. Jos olet tottunut parempaan kuin sinulla on varaa, kannattaa oitis muuttaa elämänarvojasi.

Paljonko uskot alkupalkkasi olevan alasi töissä?

Vierailija
9/9 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoliitossa olimme. En ole tottunut erityisen hyvään, koska mieheni ei ole erityisen hyvin palkattu, tosin hänen alallaan palkkakehitys on eri luokkaa kuin minulla (joku arvasikin alani: hoitoala). Olemme eläneet todella pienituloisesti viimeiset vuodet.

Eihän minulla ole pakko olla omistusasuntoa, ASOa olen miettinyt. Auto on täällä pääkaupunkiseudin ulkopuolella lähes pakollinen, varsinkin jos lapset meinaavat jotain harrastaa.

En siis tosiaan ole täysin tuloton, mutta melko pienituloinen. Ihmettelen vain miten paljon "helpompaa" on etävanhemmalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme