Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*HELMENKANTAJAT KESKELLÄ VIIKKOA*

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Matildalle suonikohjuista... Ei varmaan kiinnosta muita:) Onko sulla ollut vaivaa jo aiemmissa raskauksissa? Oletko keksinyt tai kuullut mitään apua tuovia neuvoja ongelmaan? Mulla käytössä jo tukisukkahousut jatkuvasti ja yritän lepäillä aina kun voin, mutta varsinkin illasta tilanne todella paha. Kipu ihan sietämätöntä, tuntuu etten voi kuin sohvalla maata ja miesraukka hoitaa tytöt ja kotityöt illasta toiseen. Lisäksi oon miettinyt, että mitä jos alapään suonikohju (mulla siis vain yksi iso ja sitten jalassa pahoja) tästä kovasti kasvaa, sehän alkaa hangata kävellessä reisiin ja muuta ihanaa??!! Inhottava vaiva kertakaikkiaan...

Sitten vielä h.h.lle... Kävin lukemassa sun tekstin ja myöskin nämä helmisten vastaukset. Itse olisin kyllä ehkä vähän rajummalla linjalla kuin muut sikäli, että mun mielestä voisit kyllä alkaa vaatia tilanteeseen jonkinlaista muutosta ihan samantien. On toki yleisesti tunnettu fakta, että eka raskaus ja lapsi kärjistävät ja testaavat rankimmalla mahdollisella tavalla koko parisuhteen, mut kyllä toi miehesi käytös aika rankalta kuulostaa. Siinä olen samaa mieltä edellisten kanssa, että ei nyt ihan heti kannata kyllä erotakaan, mutta ainakin voisit lakata huolehtimasta ja hoitamasta kaiken. Pyristele irti vastuusta ja huolehdi vain itsestäsi ja raskaudesta!! Mun mielestä kuulosti aikamoiselle paapomiselle, että olet hommannut miehelle uuden työpaikankin. Eihän sen tarvii muuta kuin tuudittautua siihen, että sä hoidat kaiken! Kahden lapsen kokemuksella uskallan väittää, että kun vauva syntyy, et kaipaa ihan hirveästi enää aikuisia holhottavia! Pystyisittekö sopimaan rahojen suhteen, että kummankin rahoista osan pitää jäädä yhteisen talouden hoitoon tai jotakin, ettei pystyisi tuhlailemaan kokonaan omiaan? Entä sinäkö yksin maksat tulevaisuudessa vauvan sapuskat? (Esim. meillä kakkonen joutui puolivuotiaasta asti käyttämään tosikalliita maitoallergiakorvikkeita, joita ei saanut vakuutuksestakaan takas.)

Itse olen selkeästi toisella kierroksella, vaikkei eka kierroksella naimisiin asti mentykään eikä lapsia hommattu, mutta viisivuotinen avoliitto päättyi aika lailla kuvaamissasi oloissa, tosin silloin oli kyse myös pettämisestä. Ja kun itse lakkasin tekemästä kaikkeni miehen ja meidän eteen ja suunnittelemaan itsenäistä tulevaisuutta, niin johan tuli miehelle hätä. Loppujen lopuksi se teki kaikkensa jutun jatkumisen eteen, mutta multa oli kyllä sen pettämisen takia mennyt luotto eikä homma toiminut enää millään vaikka pariin otteeseen tosissamme yritettiin. Mutta toimisko vastaava resepti teidän suhteeseen?

Onhan se niinkin, että kaikki voi itsestään muuttua paremmaksi lapsen synnyttyä. Toisaalta mulla on nykyisen miehen kanssa ollut lähestulkoon koko 9v. ihanaa aikaa, siitä huolimatta esikoisen syntymä kyllä oli vaikea paikka. Eli tarkoitan tavallaan sitä, että voisit yrittää tehdä nyt jotakin radikaaleja muutoksia tilanteessanne, että mies järkiintyisi toivon mukaan jo aikaisemmin, koska vauvan synnyttyä voi olla ihan uusiakin ongelmia (vauvaan liittyviä). Tsemppiä tilanteeseesi, toivotaan parasta, kertoilehan miten tilanne etenee jatkossa!

adalmiina 24+0

Vierailija
22/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, suonikohjut alapäähän tulivat myös edellisessä (kolmannessa siis) raskaudessa ja hävisivät kyllä synnytyksen jälkeen. Muualla niitä ei mulla ole eikä " normaalioloissa" ollenkaan. Mutta nyt tuntuu (ja näyttää!!) koko alapää turvonneelta ja päivän seisomisen ja kyykkimisen jälkeen olo on hirveä, tuntuu että alapää räjähtää. Enkä pysty levähtään muulloin kuin yöllä vaikka niin mielelläni välillä ottaisinkin rennosti =( Ei ole kukaan antanut neuvoja, tosin en ole vaivasta isommin ääntä pitänyt, jotenkin tuntuu niin " nololta" tai jotain...Sukkahousuja en pysty jalkaani vetämään kun kutisee ja ahistaa niin vietävästi. Tältä palstalta luin että kyykkiminen pahentaa vaivaa ja sitä kyykkimistähän lapsilauman kanssa riittää.

Nyt lähen leipomaan torttuja (valmistaikinasta joo). Ajattelin vähän hemmotella ittiä (ja ehkä vähän lapsiakin) kun kerran täällä keskenään ollaan ettei kuolla ikävään =)=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsadaa kaikille !!

Siis näin ; viime yönä heräsin tuskissani supistuksiin ja mahakipuihin, aivan sietämätöntä. Tänään siis vihdoin pääsin tutkimuksiin, sydänäänet ok. ja vauva voi hyvin :) Kohdun kannattimet otti sit vähän kyytiä siitä pelaajasta ( joka siis kaatui päälle toissa iltana ) josta tämä mieletön kipu . Tässä lepäillään, otetaan vähän särkylääkettä ja kuulostellaan . Supistuksista / vuodoista lupa lähteä synnärille vaikka keskellä yötä !

Tänään povattiin että kuulemma 10 vko:a pitäisi saada vielä aikaa ja sitten valmis syntymään jos tosiaan on noin kiire maailmaan. Lääkäri kirjoittaa saikkua ( pakko se on nyt ottaa vastaan ja hyväksyä tosiasiat ) Ei tässä kuin että vielä illan viimeiset pelit tänään ( en saanu tuuraajaa ) niin sitten loppu kaikki hommat !

Että jos mä täältä häviän kummaksi aikaa niin olen joutunut osastolle sisään joten älkää ihmetelkö ;)

h.h sun tilanteesi kuulostaa niinkuin moni jo kommentoinu aika miehiseltä, miehet on jotenkin niin mitenkäs niitä tulkitsisi kun ne ei osaa oikein ouhua niin ne näyttää asiat sitten teoilla ! !

minkki 24

Vierailija
24/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkille vaan, että kiva kun kaikki on hyvin! Oikein omaa vatsaani kouraisi kun luin tuosta sun tapaturmasta, huh!

Sasuliini 26+5

Vierailija
25/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli mitä tahansa saattaa sattua, toivottavasti kaikki kuitenkin päättyy hyvin.

Pitänee työntää lusikka soppaan, meillä mies kans välillä panikoi ihan selvästi vauvasta ja on keräämässä tavaroitaan. baarissa ei juokse yhtään sen enempää kuin ennenkään onneksi,mä joutuisin aina yöllä hakemaan keskustasta...varma tapa saada ukko kotiin yöksi...no mutta menköön nyt vaan sillä kohta ollaan visusti kotona perheen kanssa.

seksi meillä on ihanaa, ehkä hiukan vähemmän kuin ennen ja tietty masu on vähän edessä. mutta mielikuvitusta kun käyttää niin hyvin toimii, molemmat ollaan todella aktiivisia seksin suhteen.

onko kenelläkään enää paha olo???? mulla oksennus lentää todella usein, tänään alkoi pääkipu ihanku migreeni ja sitten oksensin vatsan ihan tyhjäksi. neuvolan täti sanoi vaan että jospa sulla on vatsatauti, ai joka toinen päivä vai??? ihan idiootti muija se, soitan kyllä huomenna lekurille jos saisin aikaistettua aikaa, nyt se on 10.11, paino on pudonnut 1,5 kg viime käynnistä ja viime käynnillä se oli laskenut about kilon.

sokerirasituksen tulokset olivat ihan hyvät ja kaikki normaaliarvoina... mitähän mä keksisin tähän ykäämiseen..

onko jotain kotilääkäriä neuvomassa???

heikko kuntoinen kuumetta ja vauva 26+5

Vierailija
26/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen yleistä on tuo vastuusta pakeneminen näköjään. Onko miehillä oikeesti joku salaliitto raskaana olevia vaimojaan/tyttöystäviään kohtaan?! Miehen kaveritkin sitten varmaan yllyttävät miestä menemään nyt, kun kohta ei enää mukamas voi... vai? Tuntuu kyllä tuon tapauksen kanssa, että on tehnyt niin väärän valinnan lapsensa isäksi. Mutta jos te sanotte, että se voi siitä vielä " kasvaa mieheksi" , kun vauva syntyy, niin ehkä mä en ihan vielä laita pistettä ii:n päälle. Ajattelin vain, että ero olisi helpompi tässä vaiheessa kuin sitten muutaman kuukauden päästä. Ja ajattelin ainakin tehdä semmoisen homman tässä, että menen asumaan viikoksi muualle (esim. isälleni) jos se vaikka sillä oppisi arvostamaan edes vähän. Onko kellekään tästä ollut hyötyä, varmasti joku on kokeillut joskus..? Luulisi kyllä että on hyötyä minunkin henkiseen hyvinvointiini, pääsee vähän pois ahdistavan painostavasta tilanteesta.

Kiitos niin paljon kaikille teille ihanille ihmisille, jotka on jaksanut lukea mun juttuja. Auttaa kyllä tämä purkautuminen, olisi voinut ehkä aiemminkin kertoilla mutta kun yrittää aina olla vahva... välillä jopa liian vahva.

Mutta lupaan ilmoitella meidän tilanteesta taas, varmaan viikonloppuna jos se taas häipyy minnelie tai jotain.

h.h.

Vierailija
27/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikilta muuten mitattu sf-mitta? Kun minulta ei ainakaan ikinä vielä ja täällä tuntuu monilta mitatun jo ainakin 2 kertaa?

niisku 24+0

Vierailija
28/28 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä keikutaan ja tosiaan kiva kun ollaan huolissaan voinneista !!!

maha kipeä edelleen, saa nähdä jääkö nukkuminen yrittämiseksi :(

Ai Adalmiina että tuttuja ollu kentällä ja miettii että kukahan mahtaa olla ... pitkiä hoikkia pelaajia on niin paljon ;)

Niisku siitä sf mitasta, mulla mitattu kerran 3 vko.a sitten. Jos se neuvola täti on unohtanu mitata ? Tai sitten sulla on pieni masu :) ? voisko olla !?

mutta vielä tv katseluun... päivän nollaushetki...

minkki 24 +