Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uraväyliä huonosta hienomotoriikasta kärsivälle

Vierailija
29.07.2011 |

Uteliaisuudesta kyselen, millaisia koulutusteitä ja ammatteja ovat aikanaan löytäneet lapsenne, jotka ovat kärsineet hyvin huonosta hienomotoriikasta, mutta ovat kuitenkin päässeet peruskoulusta läpi joko mukautetusti tai avustetusti tai omin neuvoin?

Oma pää lyö tyhjää, mutta onneksi on vielä aikaa näitä asioita mietiskellä ja lapsen kehittyä... tuli vaan mieleen, kun on sanottu, että oma lapsemme tulee aina olemaan tässä suhteessa jossain määrin kömpelö.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oliskohan tänään kenelläkään vinkkejä?

Vierailija
2/5 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku toisen asteen tutkinto erityispuolella? Koulutuskokeilujen kautta voisi sitten harkita sitä soveltuvutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta millaisia ongelmia tuo aiheuttaa opiskelussa? Itselle tuli ekana mieleen teoreettisemmat ammatit eikä kovin käytännönläheiset työt, kun ajattelemista luulisi voivan tehdä vähän huonommallakin motoriikalla.

Vierailija
4/5 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja edelleen se näkyy siinä että esim. käsitöiden tekeminen on aika tuskaa, en meinaa näpeillä saada tehtyä pikkutarkkoja juttuja. Silti teen käytännön työtä, kaikki muu sujuu tosi hyvin paitsi tuo sormilla näpertely. Kirjoittaminen taas sujuu hyvin, mutta eikai se hienomotoriikkaa tarvitsekaan. Perunoiden kuoriminenkin sujuu ihan hyvin mikä ei päiväkodissa meinannut onnistua :)

Vierailija
5/5 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukion ja yliopiston. Olen töissä IT- alalla johtavassa asemassa.

Minun hienomotoriikassa on sanottu olevan ongelmia lapsuuden epilepsian jäljiltä.

Olen vain kömpelömpi kuin muut. Tiputtelen tavaroita, kompuroin ja kuljen usein liian läheltä jotain esinettä (törmään esim käytävällä oleviin rattaisiin). Muuta vikaa minussa ei olekaan. Käsityöammatti ei minulle sopisi kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme