Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOkuiset keskellä viikkoa***

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali yö takana, pari syöttöä. Viimesen syötön jälkeen en saanu enää omaan sänkyyn nukkumaan, joten vierihoitoon =) Nyt Enni nukkuu jo ekoja torkkuja sylissä, ihanan suloinen.

Kohta lähdetään asioille J-kylään. Opiskeluasioita täytyy vähän hoitaa ja jotain shoppailuja. Keittiöön verhot ja Ennille minitalvipuku kun hukkuu noihin pakkausten pukuihin =)

Nyt ei oikein ajatus luista kun koko ajan miettii, että mitä pitää ottaa mukaan. Taustalle siis...

Kukka ja Enni 2,5 kk

Vierailija
2/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin aloittaa pinon mutta se olikin just ilmestynyt...

Meillä oli eilen kauheet tissiraivarit. Illalla alkoi ja vaikka selvästi oli nälkä, ei rintaa huolinut, kauhee itku ja huuto vaan aina kun tissiä tyrkytti. No annoimme sitten vähän pullosta plus sen normaalin velli-maitoannoksen. Tämä ei ilmeisesti riittänyt oikein, jäi tankkaukset liian vähiin. Nukkuun poika meni 22.30, söi n. klo 2, 4.15 ja nyt 8. En huomannu että kello noin paljon vaan pistin jatkaan unia vielä. Toivottavasti nyt ei 9 pidempään nuku! Eihän tämäkään toki mikään niin huono yö ollut, tosin itse heräsimme 6 jälkeen kun poika melusi sängyssään. Nuo rintaraivarit on tooooodella inhottavia, jossain vaiheessa meillä oli niitä paljon mut nyt ei ole hirveästi ollu. Siinä oma sydän särkyy ja kun muutenkin usko tuohon imetykseen on lujilla kun maitoa ei ole paljoa niin....

Onnistuin jotenkin eilen hajottamaan meidän pesukoneen luukun, pyykkivuori vaan kasvaa täällä ja on jotenkin p... fiilis. Tarttis varmaan tehä jotain kotitöitä tänään, lähdemme perjantaina reissuun, olis sitte koti kunnossa. Mutta ei oikein huvita. Ulos on kyllä ihan pakko mennä mutta onneksinuo ekat päikkärit on YLEENSÄ sen 2,5-3h joten tunnin lenkin jälkeen vois tehdä vielä vaikka mitä (tosin mä yleensä syön ja surffaan netissä ;) ).

MUKAVAA KESKIVIIKKOA KAIKILLE!!

Baby ja muksu päivän vajaa 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä neitokainen vetelee vielä unia, joten hetki itselle aikaa...ja kotitöille.

Baby: (Korostan nyt heti alkuun, että tämä vain mun mielipide asiasta) Joku voi todellakin vetää herneen nenään nyt, mutta mä sinuna antaisin korviketta, kun rintamaito on noin tiukassa. Katkonaiset yöt ja rintaraivarit voivat pitkälti johtua siitä, että pojulla on vain yksinkertaisesti nälkä. Meillä ainakin tyttö sai kauheat hepulit rinnalla, jos maitoa ei kunnolla tullut, ja aamuisin taas toisinaan suihkusi liiallisella paineella.

Olet ihan yhtä hyvä äiti, vaikka korviketta tarjoaisitkin vauvalle.

Myönnän kyllä, että muakin hiukan harmittaa, kun imetys tämän toisen kanssa " epäonnistui" . Tuli niin kauheat vatsakivut tytölle mun maidosta, että suosiolla vaihdettiin korvikkeeseen. Ja maitoa tuli muutenkin, niin vähän, ettei se riittänyt poistamaan nälkää.

Esikoisen aikana lypsin maitoa pakastimen täyteen, kun maitoa tuli kuin lehmältä. Esikko alkoi nukkumaan jo 2kk 12 tunnin yöunet ja itse istuin keittiössä yökaudet tissit kourassa lypsyllä -->väsytin itseni täysin sillä touhulla ja päätinkin tämän toisen kanssa, etten ala siihen lypsyrumbaan, no, tuloksena sitten tämä ettei maitoa herunutkaan tarpeeksi.

Voi olla, että imetys olisi pidemmän päälle jollain lailla sujunutkin pitempäänkin, mutta valitettavasti olin itse liian väsynyt ryhtyäkseni karsimaan ruokavaliotani ja toisaalta taas tyrkyttämään tunnin välein tissiä vauvalle, jotta alkaisi herumaan tarpeeksi. Mulla nimittäin aina syksyisin muutenkin kauhea väsymys kilpirauhasesta johtuen ja nyt on arvotkin täysin päin p:tä synnytyksen jälkeen.

Tulimme miehen kanssa keskusteltuamme siihen tulokseen, että on koko perheen kannalta helpompi siirtyä tutteliin; äiti ei väsytä lopullisesti itseään (ja ajaudu masennukseen), vauva saa vatsansa täyteen ilman kauheita vatsan väänteitä ja koko perhe pysyy muutenkin virkeämpänä ja onnellisempana.

Vauva varmasti saa yhtälailla rakkautta ja huolenpitoa, vaikkei sitä rintaa enää saakaan.

Jaahas, neiti heräs. Nyt kylpyyn ja sitten kauppaan. Päivänjatkoja!!!

Vierailija
4/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pojan allergiavastaukset tänään. Meillä maitovasta-aineet olivat 0.35 ja raja-arvo on juuri tuo. Huomenna pitäisi lääkärin soitella että miten tuo nyt sitten tulkitaan...? Olisin kyllä valmis kokeilemaan sitä peptidi-tuttelia mikäli se toisi apua tähän oksenteluun. Iho on nyt hyvä rasvauksen ansiosta!

Meillä on nyt muutenkin menossa joku ihme vaihe tän nukkumisen suhteen. Illalla ei millään maltettais nukahtaa ja nukkuminen on aika ajoin levotonta. Viime yönä nukahti vasta puol kymmenen ja yhdeltä oli jo ekat kränät menossa. Otin sitten viereen ja aattelin että jos ei rauhotu niin annan maitoa... Heräsin sitten klo 5.15 kun pojalla oli nälkä! Että meni se yö loppu viimeksi ihan kivasti mutta en ymmärrä miksei nyt yhtäkkiä siellä omassa sängyssä voi nukkua..?

Poikanen änkee itseään ylös koko ajan tässä sylissä. Eilen pidin häntä lattialla mahallaan niin poika kääntyi aina vaan selälleen. ei vissiin tykkää tuosta mahalla olosta =)

Kotitöiden pariin, taustalle siis!

Vierailija
5/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kitinät jatkuivat, tavallisesti Sofia viihtyy hyvin vaunuissa, mutta eilinen kauppareissu ei sitten onnistunutkaan yhtä mukavasti kuin aikaisemmat ja kotimatkallakin piti itkua vääntää. Tyttöä väsytti, mutta aina kun silmät alkoi lurppaamaan, piti ne vääntää auki. Yöllä tyttö heräsi syömään puoli kuuden maissa ja kun tavallinen ähkiminen ja vääntyily mun vieressä alkoi taas, nostin omaan sänkyynsä, missä neiti nukkui rauhassa lähemmäs puolta yhdeksään. Itse herätessäni olin vähän hämmästynyt, kun mies oli kadonnut eikä tyttökään enää vieressä ollut, kuten tavallista.

Eilen Sofia myös hoksasi käden, sitä piti tillitellä silmät ristissä. Aikaisemminkin sitä on aina välillä vähän tarkastelu, mutta ei noin tarkkaan koskaan.

Nyt täytyy mennä laittamaan pyykit kuivamaan että ehdin vielä touhuta kaikkia omia juttujani ennen kuin Sofia heräilee päiväuniltaan.

Vierailija
6/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

En ole varma, olenko pinoutunut kertaakaan tänne elokuisten puolelle (no, synnytyksen jälkeen ei ole kyllä tullut juuri pinouduttua minnekään), koska heinäkuisiin kuuluin raskausaikana. Nyt vaan tuo

MKE77:n (olikohan nimimerkki oikein) kirjoitus kuulosti ihan meiltä. Neitillä on allergia, joka oireilee iholla ja itse olen tiukalla imetysdietillä. Tuntuu, etten saa syödä kuin riisikakkuja!! Nyt kiinnostaakin, et mitä lääkäri sano sulle (vai olikos se soittoaika vasta huomenna?), kun olen kuullut, ettei näin pienillä allergiatestit vielä näytä tuloksia ollenkaan luotettavasti. Tehdäänkö teille myös brick-testit?

No, meillä on kuitenkin tänään 3kk neuvola, joten asiasta varmaan taas keskustellaan. Ois kuitenkin kiva kuulla, mitä teille on sanottu.

Jokohan joku on elokuisten 3kk neuvolapinon pistänyt pystyyn..jokohan jollain on ollu koko 3kk neuvolaa?

Mutta hyvät päivän jatkot kaikille ja jos viitsit MKE77 vastailla, niin mielelläni lukisin teidän " allergiatarinan" .

Vierailija
7/7 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri soittelee mulle huomenna siitä labravastauksesta. Ja aion pyytää niitä pric-testejä.

Meillä siis poikanen on koko pienen ikänsä ollut todella kova pulauttelemaan/oksentamaan. Imetyksen aikaan hän kuitenkin kasvoi ihan hyvin. Mutta sitten jouduin lopettamaan imetyksen oman terveydentilani vuoksi ja siirryttiin korvikkeeseen 10 vko iässä. Oksentelu jatkui ja samalla alkoi iholle tulla kuivia läiskiä ja poskiin selkeää ihottumaa. Myös päänahka oli todella paksun ihottuman peitossa. Koska minä en voi pitää imetysdiettiä,mikä tässä tapuksessa olisi ollut ihanteellisinta, lääkäri päätti otattaa ensin maitovasta-aineet ja niiden perusteella sitten jatkot.

Ihon hoitoon saimme kortisonirasvaa ja lipolan-rasvaa. Kortisonirasvauksilla saatiin posket ja päänahka hyvään kuntoon ja on nyt pysynyt suht hyvässä kunnossa lipolanilla rasvatessa 2x pvä. Todennäköisesti saamme reseptin erikoisvastikkeeseen ja testaamme sillä paraneeko oksentelu. JA sen jälkeen maitoaltistus.

Toivottavasti sait hieman selkoa =) Ja kysy rohkeesti vaan oli aika sekanen sepustus!!!