Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: oletko lopettanut alkoholi ja tupakanpolton raskausajaksi?

Vierailija
29.07.2011 |

Oliko helpoa? Miten nopeasti rööki jäi? Olitko juonut tai polttanut kuitenkin tietämättä että olet raskaana alussa?

Minkälaista tukea annan kaverille, joka on raskaana ja rööki maistu?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta:(

Vierailija
2/21 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska asia ei sinulle/muillekaan kuulu, sellasta se vaan on.

Olen ottanut vahingossa kauheat kännit yhdessä raskaudessa, pe tein testin, la baariin ja su tein uudestaan ja olikin positiivinen.

Muutoin olen ollut täysin tipaton kaikki kolme raskautta, täysin savuton en ole ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma ja adhd. Lisäksi oli erittäin iso vauva syntyessään, koska odottavan äidin ruokavalio koostui sokeripitoisista alkoholijuomista ja karkista. Synnytys tapahtui alakautta ja lapselta halvaantui oikea käsi kokonaan, eikä mitään ole tehtävissä :(

Vaikea alku pienelle lapselle. Toivotaan ettei mitään enempää ilmaannu..

Vierailija
4/21 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. raskauden aikana ehdin vetää aika kännit noin raskausviikolla 4 eli kun en vielä tiennyt. Vielä noin raskausviikolla 8 join muutaman lasillisen viiniä jouluaattona. Muuten join korkeintaan yhden lasin viiniä ehkä muutaman kerran raskauden aikana. Alkoholiton oli tavallisempi valinta.

Vähensin tupakointia huomattavasti heti kun plussasin, mutta en pystynyt lopettamaan ennenkuin 6. kuukaudella.

Minua olisi auttanut lopettamaan aiemmin, jos joku olisi konkreettisesti selittänyt miten jokainen tupakka jonka poltan aiheuttaa vauvalle hapenpuutetta, supistaessaan istukan verisuonia ja tietysti myös korvatessaan veren happea häkällä. Ja jos minulle olisi tarjottu nikotiinikorvaustuotteita - olin pahasti nikotiiniriippuvainen. Ei tietenkään ole ihanteellista, että vauva saa vereni mukana nikotiinia, mutta se on paljon pienempi paha kuin tupakka kaikkine muine myrkkyineen.

2. raskaudessa en polttanut alunalkaenkaan, alkoholin käytön lopetin kokonaan n. viikolta 12, sitä ennen join pullon siideriä tai olutta kerran viikossa tai joka toinen viikko (saunan yhteydessä :))

Vierailija
5/21 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astma ja adhd. Lisäksi oli erittäin iso vauva syntyessään, koska odottavan äidin ruokavalio koostui sokeripitoisista alkoholijuomista ja karkista. Synnytys tapahtui alakautta ja lapselta halvaantui oikea käsi kokonaan, eikä mitään ole tehtävissä :( Vaikea alku pienelle lapselle. Toivotaan ettei mitään enempää ilmaannu..

eikä adhd tule mistään tupakoinnista.

ja isoja vauvoja voi saada kuka vaan, omani kaikki yli 4 kiloisia ja siskoni yli viisikiloisia.

Vierailija
6/21 |
30.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia tietäen raskaudestaan. Ei siinä hymymerkkejä tarvittaisi.

Vierailija
7/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta join raskausaikana silloin tällöin yhden viinilasin ruuan kanssa tai siiderin silloin tällöin.

4 tervettä lasta

Vierailija
8/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kysynyt että moniko käytti alkoa tai poltti raskausaikana, niin ehkä gallupille joku mielenkiinto.

Vierailija
9/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakoinut olen 18-vuotta askin päivässä. Nyt olen 7kk ja viikon olen ollut polttamatta, en olisi ikinä uskonu että pystyn tähän ja olen erittäin tyytyväinen =)

Alussa yritin heittää kertaheitolla, ei onnistunut ja tuli takapakkia. Seuraavaksi vähensin ja pääsin alle 10kpl tupakkaa päivässä. Vähensin taas liian nopeasti alle 5kpl päivässä ja taas tuli takapakkia. Nikotiinituotteet kiellettiin ja väitettiin, että pitäisi pystyä lopettamaan :/

Virheeni oli, että kuuntelin "neuvoja" tupakoimattomilta ja tupakoitsijoilta kellä polttamisen määrä oli pientä verrattuna itseeni. Lisäksi näiden ihmisten jauhaminen ja painostus asiassa ei auttanut, vaikka he mielestään yrittivät "auttaa" niin kuin miehenikin :/

Tietyssä vaiheessa n. kuukausi sitten päätin tehdä niin kuin itsestäni parhaalta tuntuu. Kuuntelin itseäni, lopetin syyllistämisen, en kuunnellut enään muita. Ostin nikotiini pastilleja avuksi ja pidensin tupakoimattomuus välejä niin pitkälle, kuin vain pystyin. Kuukauden ajan nuo tupakoimattomuus välit muuttuivat helpommaksi ja loppuje lopuksi onnistuin pitämään sen yhden päivän savuttomana, minkä jälkeen nyt en ole polttanut. Nikotiini pastillejakaan en tarvitse enään kuin 4kpl päivässä ja uskon etten kuukauden päästä enään tarvitse niitäkään. Sain saakutti lopetettua!!! Eli kaikille jotka oletta monta vuotta polttaneet paljon se todellakin on mahdollista! Uskokaa vain itseenne siitä se lähtee, älkäkää kuunnelko lannistajia =) He haluavat kyllä auttaa, mutta syyllistävät liikaa ja vaikuttaa omaan motivaatioon negatiivisesti.

Vierailija
10/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaverille, joka tahallaan vahingoittaa omaa tulevaa (toivottavasti) lastaan, kannata antaa mitään tukea.

Vierailija
11/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaa poltin 6-8 päivässä, ennen raskautta meni melkein aski päivässä. Saatoin myös ottaa siideriä tai viiniä aina silloin tällöin. Terve lapsi tuli!!! Maailman kaunein lapsi ja älykäs kuin einstein. Ne jotka tietävät raskauden aikaisesta röökin ja alkoholin vetämisestä kehtaavat sanoa että lapsellani on pieni pää ja tyhmä, mutta osaa jo nyt 4 vuotiaana kirjoittaa oman nimensä ja laskea kymmeneen, ettei nyt tyhmä voi olla!

Vierailija
12/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut muuten osaavat jo lukea 4-vuotiaana.

Vierailija
13/21 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sille kaverilles että kattoo youtubesta sen videon missä sikiötä kuvataan samalla kun äiti vetää röökiä. Musta aivan käsittämättömän törkeää että ei yhtä tupakanpolttoa pysty lapsen takia hetkeks lopettaa!!

Vierailija
14/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ei tietenkään voi mitään jos on käyttänyt päihteitä tietämättään, että on raskaana. Mutta jos tietää että on raskaana ja silti käyttää, se on todella vastuutonta! Lapsessa ei näy välttämättä heti synnyttyään että on jotain vikaa, mutta monesti niillä lapsilla joiden vanhemmat on käyttänyt päihteitä raskausajan on myöhemmin elämässä ongelmia, mm. oppimisvaikeutta, ylivilkkautta.. ja nämä vielä helpoimmassa päässä olevia ongelmia!

Voi ajatella että tavallaan hän on jo äiti, hänellä on menossa helpoin vaihe lapsen elämässä, lapsi kulkee mahassa vain mukana. Jos siinäkään vaiheessa ei pysty lapselle taata turvallista kotia, on aika saletti ettei siihen kykene edes lapsen synnyttyä!

Ottakaa vastuuta ihmiset!

Itselläni oli ystävä joka sai hyvin nuorena lapsen, poltti ja joi koko raskaus ajan. Ensimmäisen raskauden annoin anteeksi. Nyt hän hankki tietoisesti heti perään toisen lapsen ja sama meno jatkuu. Meni välit ystävään.

Yhden mahdollisuuden voin antaa siihen että korjaa virheensä, toista ei heru, varsinkin kun kyse on toisesta ihmisestä!

Vierailija
15/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ottanut alkoholia alkuraskaudesta...?

Oliko helpoa? Miten nopeasti rööki jäi? Olitko juonut tai polttanut kuitenkin tietämättä että olet raskaana alussa?

Minkälaista tukea annan kaverille, joka on raskaana ja rööki maistu?

Vierailija
16/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en kauheen pahasti ollut edes koukussa. En usko että joku ei voi lopettaa tupakan polttoa jos vain itse haluaa.

Vierailija
17/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan vetäminen loppu kuin seinään, ja ei ole edes tiukkaa tehnyt. Alkoholia ehdin juoda kerran, noin vko hedelmöityksen jälkeen, jolloin en voinut tietää olevani raskaana.

Itse en ymmärrä kuinka joku pystyy pilaamaan lastaan juomalla ja polttamalla! Siinä ei mitkään selitykset auta! Kaikki kaverini ja siskonikin polttivat raskauksien ajan, juoneet eivät, ja ihmettelevät kuinka minä pystyn tähän!? Yksinkertaisesti RAKKAUDESTA OMAAN LAPSEENI

Vierailija
18/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä molemilla kerroilla on tupakin poltto loppunut heti kun huomasin olevani raskaana.

alkoholia en muutenkaan juuri käytä.

Vierailija
19/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää olevani raskaana. Pari eka päivää oli vaikeaa, mutta kun pahoinvointi alkoi, ei tupakkaa tehnyt enää edes mieli. Kummankin raskauden ja imetyksen jälkeen olen kyllä aloittanut uudestaan, mutta olen tyytyväinen edes tähän. Alkoholia en käytä muutenkaan.

Vierailija
20/21 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakoinnin lopetin heti kun sain tietää olevani raskaana. Tosin en polttanut kovin paljon ennen raskauttakaan 0-5 tupakkaa päivässä.

Alkoholia en juonut raskausaikana, mitä nyt miehen olutpullosta kerran tai pari hörppäsin saunan jälkeen.

Olin kyllä baarissa ja kunnon kännissä kun en tiennyt olevani raskaana :( oli yllätysraskaus. Mutta onneksi oli ihan ihan alussa vasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä